recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali IKON 7 tilbud
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali IKON 7 tilbud

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali IKON 7 tilbud
    Sendt: 02-September-2015 kl. 16:50
Har set i hifiklubben at de har Dali IKON 7 . på tilbud fra 4-6 sep.

Vil lige høre om de er nogen der kan anbefale dem som stereo
Setup og om man kan få andre højtaler der er lige så gode til prisen?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 17:55
Det er en KLASSE højttaler. Uden tvivl. De kører tilbud på dem, fordi de er ved at udfase de gamle modeller. Mentor blev til fx Rubicon. Kan dog ikke huske hvad Ikon bliver til.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 18:02
Det lyder som om jeg skal have skiftet mine gamle Jamo højtaler ud :) Men tænker lidt at hvis de er ved at blive udfaset at det må være nogen gamle højtaler efterhånden og at de så kan holde i mange år frem uden de bliver forældet rent teknologisk..   

Redigeret af Mikael nielsen - 02-September-2015 kl. 18:05
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 18:37
SÅ gamle er de nu heller ikke. Mener Ikon mk2 kom omkring 2008 eller 2009. Og højttalere har ingen alder i mine øjne. Du kan sagtens finde gamle højttalere fra 70'erne, som overgår nymoderne højttalere. Det er jo begrænset hvor meget udvikling der kan ske på området. Så lidt udvikling, at jeg personligt ALDRIG har købt højttalere fra ny. Jeg holder mig til brugte og vil til hver en tid anbefale andre at gøre det samme.
Med mindre man altså finder nogle nye på udsalg, som du gør her.
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 21:33
I mit hoved er ikon 7 den bedste ikon højtaler der er lavet.. Absolut et lyt værd, men du må selv ud og lytte til den :-)

Ikon bliver udfaset til fordel for opticon :-)
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det er en KLASSE højttaler. Uden tvivl. De kører tilbud på dem, fordi de er ved at udfase de gamle modeller. Mentor blev til fx Rubicon. Kan dog ikke huske hvad Ikon bliver til.

Den bliver til Opticon. :)
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 13:06
Ikon 7 er en super fed højtaler, Og helt klart en fin pris de sat til. Men de nye Opticon er klart at fortrække 
Eller RubiconStar
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 15:28
Men de er vel også noget dyre..
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 16:45
Altså det er virkelig et godt tilbud, hvis du er til den åbne og direkte/dynamiske lyd som Dali Ikon giver.
Har du en mindre stue er Ikon 6 mk2 til knap 6000 kr for et par!!! virkelig også et knald tilbud.
Havde jeg ikke allerede et par gode højttalere, så sprang jeg på Ikon 7 mk 2 til 9000 kr for et par.,.

Uforskammet
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 21:15
Skal i hvert fald ned i klubben og lytte til dem før jeg køber dem, under alle omstændigheder.

Men min stue er ikke speciel stor, så måske jeg også skulle prøve at lytte til ikon 6. Men det er bestemt ikke prisen som afgør at jeg evt. Vil købe ikon 6.

Men er der nogen der ved hvor meget forskel der er på ikon 6 og 7?
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 21:24
Jeg lyttede til Ikon 6 da den kom frem til noget aftens arrangement. Den gør det ret godt og havde en wov faktor der imponerede andre end kun mig. Og mk2 skulle være endnu bedre. Og nu til en vildt god pris oveni hatten.
Den sorte højglans er forøvrigt vildt flot, koster dog lidt ekstra, men så slipper man for den falske træfinish..

Ikon 7 mk2 har jeg ikke lyttet til. Den har en separat mellemtone og så to 6,5" bas , hvor Ikon 6 har to 6,5" bas/mellemtoner.
Det burde betyde mere kraft både mellemtone og bas.
Det er den hvide højglans der er på tilbud i Ikon 7. . Ikke lige mig. For dominerende.
Lyt dig endelig frem, og så kan man som regel mod depositum låne med hjem..
Alternativt er de på lager på webshoppen, selvom evt returfragt løber op pga vægten..

Redigeret af Jonas Baadsgaard - 03-September-2015 kl. 21:28
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Mikael nielsen Mikael nielsen skrev:

Skal i hvert fald ned i klubben og lytte til dem før jeg køber dem, under alle omstændigheder.

Men min stue er ikke speciel stor, så måske jeg også skulle prøve at lytte til ikon 6. Men det er bestemt ikke prisen som afgør at jeg evt. Vil købe ikon 6.

Men er der nogen der ved hvor meget forskel der er på ikon 6 og 7?

Nu udtaler jeg mig kun om "mk1", hvor både Ikon 6 og 7 har været til lyttetest i stuen. Højttalerne skulle kun bruges til surround, men der blev testet med stereo, hvor musikken blev leveret af mit Holfi setup. Ikon 6 spillede glimrende, men jeg fandt hurtigt ud af, hvad den manglede efter lytning til Ikon 7. Med Ikon 7 var der bare mere af det hele, og især mellemtonen, som Ikon 6 ikke har en dedikeret af, var selvfølgelig langt bedre på Ikon 7. Når man har mulighed for side by side sammenligning, er dette en "svaghed" ved Ikon 6.
Til prisen er Ikonerne gode, men så heller ikke mere. Efter surrounden blev opgraderet med Mentor serien, vil jeg mene, at man godt kan bruge begrebet high end lyd. Hvis økonomien tillader det, og man sigter efter lytteoplevelser, så skal der kigges op ad i forhold til Ikon.

Redigeret af JeTex - 03-September-2015 kl. 23:00
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu