recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon MK2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Ikon MK2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon MK2
    Sendt: 25-April-2010 kl. 06:18
Fik denne nyhed fra HiFi Klubben i torsdags og synes at den ser meget spændende ud:

"IKON-serien har været en af DALIs største og vigtigste højttalersucceser nogensinde, både blandt anmeldere og tusindvis af tilfredse brugere. Nu kommer den nye MK2-generation, og du kan roligt begynde at glæde dig!

Den nye MK2-generation af IKON-serien præsterer stadig den suveræne opløsning og det utrolig præcise og dynamiske lydbillede, som har gjort disse højttalere populære verden over. Blandt andet i kraft af erfaringerne fra MENTOR-serien er det nu lykkedes for DALI at forbedre IKON på en række punkter, så de giver dig mere kvalitet for pengene end nogensinde før. Her er nogle af nyhederne:

Generelt forbedret lyd, specielt hvad angår basformåen og tonal balance
Forbedrede bas/mellemtone-enheder, kraftigt inspireret af MENTOR-serien
Mindre kritiske over for det tilsluttede udstyr
Nyt og mere moderne design med sort silkemat frontbaffel
MK2-generationen kommer til at bestå af følgende modeller:

Kompakthøjttalere:
IKON 1 MK2, pris fra 2.299,-/stk.
IKON 2 MK2, pris 2.799,-/stk.

Gulvhøjttalere:
IKON 5 MK2, pris fra 3.699,-/stk.
IKON 6 MK2, pris fra 4.499,-/stk.
IKON 7 MK2, pris 6.299,-/stk.

Væghøjttaler:
IKON ON-WALL MK2, pris fra 2.699,-/stk.

Centerhøjttaler:
IKON VOKAL 2 MK2, pris fra 3.499,-/stk.

Subwoofer:
IKON SUB MK2, pris fra 5.999,-/stk.

De tidligere modeller IKON 8 og VOKAL 1 får ingen direkte efterfølger i MK2-serien.

Meget mere IKON-info er på vej, så hold øje med vores hjemmeside!"

Nu har jeg kigget længe på dyre højtalere (Mentor 6 og Elac 247 mm). Det er ikke fordi jeg ikke vil være tilfreds med lyden på et sæt Ikon eller andre højtalere i denne pris klasse. Det er fordi jeg bryder mig absolut ikke om den firekantede, (og mange gange) lidt plastik-agtig og efter min mening kedelig design af disse højtalere.

Det sagt ... Hvis Dali har både forbedret lyden på Ikon (som egentligt ikke fejlede noget i følge de fleste anmeldelser som jeg har læst) OG (det er et MEGET stort OG) som de selv siger, har lavet et mere moderne design, så kan det være at jeg skal overveje Ikon... ikke mindst fordi vi købte møbler til den store guldmedalje i januar(som vi endelige fik hjem i går ) og så vil det ikke gøre noget hvis jeg kan både stilles tilfreds og spare lidt penge samtidigt (er desvære ikke så tit at det sker).

De har Ikon 6 MK2 i Randers HFK, jeg håber at jeg kan finde tid i denne uge til at få en demo og se det nye design.

Redigeret af Rob801 - 25-April-2010 kl. 11:08
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 08:34
Spændende :-)    Som surround-højttaler er Ikon-serien fantastisk god, og med forbedringer på de nævnte områder (ikke mindst design) kan det ikke gå galt.
Glæder mig til at se og høre dem, selv om jeg ikke går med overvvejelser ift. højttaler-skift, bortset fra evt. skift af bag og surround til In-wall :-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 11:13
Nå, så er alle mine stave fejl rettet (min kone/"proof reader" står ikke så tidligt op om søndagen)... tror aldrig at jeg kommer til at mestre det danske sprog helt .
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Sony BDP-S370

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:11
Tak for tippet Rob801! Fedt, hvor er det heldigt, at det er i år jeg skal have nyt. Hmmm, Rega eller Dali?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 18:43
Det var så lidt . Jeg var faktisk lidt overrasket at der ikke var andre som nævnte det før mig (tror at der er en del Dali fans her på sitet).
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Sony BDP-S370

Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 08:46
Så var jeg inde i HFK i Århus i går for at se det nye moderne disign og jeg var skuffet. Kabinettet er lige så firekantet som det altid har været og det er en deal breaker for mig (ved godt at det er en smags sag) .

De var lige pakket ud og ikke spillet til så jeg hørte ikke på højtalerne.

Jeg vil siger at fronten er noget pænere (sort og lidt mentor-like enheder) men det hjælper mig ikke når min kone ikke vil acceptere gulv højtaler uden front stof på ...
Pioneer 5090H/ SC-LX71
Sony BDP-S370

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu