Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
krisitianh89
Bruger
Oprettet: 13-Februar-2011
Status: Offline
Point: 78
|
Sendt: 18-Marts-2011 kl. 15:04 |
kim olsen skrev:
det er ret enkelt, lån dali'erne med hjem en weekend fra din lokale hfk, samme weekend har du sørget for at hifi freaks kan komme forbi med focal, så kan du gøre det eneste rigtige, nemlig lave en a/b sammenligning i din egen stue og med dit eget grej. alt andet er spild af tid da du jo ikke kender andet grej og andre rums indvirken på lyden. |
Det vil jeg prøve... - Tak for svar :)
|
|
krisitianh89
Bruger
|
Sendt: 25-Marts-2011 kl. 00:28 |
Nu hare jeg hørt dem alle ! - Jeg synes de lyder meget ens, kan ikke rigtig beslutte mig ..
Hvad vil i foreslå, hvilken holder længst, hvilken har størst affektionsværdi, hvilket mærke er af bedst kvalitet? - Ja hvilken ville i vælge hvis i havde valget mellem de nævnte højtalere ?
|
|
Irenicus
Guld medlem
Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
|
Sendt: 25-Marts-2011 kl. 00:41 |
Ville vælge den jeg syntes var pænest, hvis de lyder 100% ens. Det kan jeg dog høre på dig at de ikke gør, så ville vælge den der lyder bedst, om det så kun er en smule.
|
|
krisitianh89
Bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 00:10 |
Tak for alle Jeres venlige svar og inputs :) - Jeg har valgt at erhverve mig 2 stk dali lector 6 til min Nad viso Two (alt i en) forstærker . - Kæft en god lyd det giver i min 18 kvm stue :) - Jeg er i hvert fald godt glad for mit nye system ..
Men jeg har som så ofte før et enkelt spørgsmål til. - Da jeg aldrig har haft den store CD samling så hører jeg alt mit musik via min computer (youtube, diverse streamings sites, downloadet musik fra nettet osv osv), lyden derfra er dog så ringe, at det gør helt ondt. - Kan jeg på ingen måde forbedre lyden derfra med et eller andet device ? - jeg kører bare med almindeligt jack stik (hedder det vel) og er absolut ikke tilfreds med lyden.
Hvad kan jeg gøre ?
|
|
Irenicus
Guld medlem
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:08 |
En DAC er vejen frem, men desværre vil jeg gætte på at det er begrænset hvad den kan gøre, når kvaliteten af dine musikkilder er lidt dodgy.
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 09:42 |
krisitianh89 skrev:
Tak for alle Jeres venlige svar og inputs :) - Jeg har valgt at erhverve mig 2 stk dali lector 6 til min Nad viso Two (alt i en) forstærker . - Kæft en god lyd det giver i min 18 kvm stue :) - Jeg er i hvert fald godt glad for mit nye system ..
Men jeg har som så ofte før et enkelt spørgsmål til. - Da jeg aldrig har haft den store CD samling så hører jeg alt mit musik via min computer (youtube, diverse streamings sites, downloadet musik fra nettet osv osv), lyden derfra er dog så ringe, at det gør helt ondt. - Kan jeg på ingen måde forbedre lyden derfra med et eller andet device ? - jeg kører bare med almindeligt jack stik (hedder det vel) og er absolut ikke tilfreds med lyden.
Hvad kan jeg gøre ? |
Du skal nok starte en ny tråd, men jeg har to bemærkninger:
1) Meget musik på nettet er i elendig kvalitet, så uanset hvilket anlæg, der afspiller det, lyder det ringe.
2) Men nok så vigtigt, de lydkort, der sidder i computere, er så ringe, at selv Windows' startlyd fortjener bedre. Vil man høre musik via sin computer. bør man investere i et hæderligt lydkort/DAC. Jeg kan anbefale dette som en start:
|
|
krisitianh89
Bruger
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 16:05 |
dreamz skrev:
krisitianh89 skrev:
Hvad kan jeg gøre ? |
1) Meget musik på nettet er i elendig kvalitet, så uanset hvilket anlæg, der afspiller det, lyder det ringe.
2) Men nok så vigtigt, de lydkort, der sidder i computere, er så ringe, at selv Windows' startlyd fortjener bedre. Vil man høre musik via sin computer. bør man investere i et hæderligt lydkort/DAC. Jeg kan anbefale dette som en start:
|
Er der andre alternativer end youtube, limewire osv osv som diverse sider hedder. - evt en side hvor musiknumre er i høj kvalitet og hvor de kombineret med dac'en og derefter til min forstærker lyder rigtigt godt ?
|
|
Irenicus
Guld medlem
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 16:21 |
krisitianh89 skrev:
Er der andre alternativer end youtube, limewire osv osv som diverse sider hedder. - evt en side hvor musiknumre er i høj kvalitet og hvor de kombineret med dac'en og derefter til min forstærker lyder rigtigt godt ? |
Kort svar: nej. Der er endnu ingen streaming services der tilbyder lossless, selv services som f.eks. Spotify streamer også komprimeret audio på betalingsdelen.
|
|
dreamz
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
|
Sendt: 30-Marts-2011 kl. 16:27 |
krisitianh89 skrev:
dreamz skrev:
krisitianh89 skrev:
Hvad kan jeg gøre ? |
|
Er der andre alternativer end youtube, limewire osv osv som diverse sider hedder. - evt en side hvor musiknumre er i høj kvalitet og hvor de kombineret med dac'en og derefter til min forstærker lyder rigtigt godt ? |
Der findes en del musik i høj opløsning på nettet, men er som så meget andet som udgangspunkt ikke gratis. Prøv f.eks. at kigge forbi her:
http://www.hdtracks.com
En mp3-fil, som jo er det mest tilgængelige musikformat på nettet er komprimeret med kvalitetstab til følge. En mp3-filen kan være mere eller mindre brutalt komprimeret, og det angives i kbit/s. En OK kvalitet er fra 192 til 320 kbit/s - alt under er absolut hørbart.
Youtube og diverse streaming-services som fx Grooveshark afspiller i komprimerede formater.
|
|