recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Lektor 8 & ja hvilken amp ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Lektor 8 & ja hvilken amp ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tweeter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Lektor 8 & ja hvilken amp ?
    Sendt: 16-Marts-2009 kl. 02:17

Hejsa

Jeg har forelsket mig i Dali's lektor 8, simplethen rigtig god lyd i mine øre, fedt design (kone-venlige) :) og jah rigtig smækre lækre :)

Men mht. reciever er jeg lidt på bar bund..

Jeg har kigget meget på Onkyo's TX 876 model, den har specs. jeg mener er dali værdige, og indgang/udgange, der er mere end rigeligt til mig..

Meningen er at jeg starter med stereo, og så opgradere med sub, og så til sidst med baghøjtalere og center..

Tanken er at forstærkeren skal ende med at være connected til

dvd-afspiller via hdmi

Blu-ray vel også hdmi, bliver måske en PS3

Computer, der skal jeg ha et ordenligt kabel, regner med det bliver mini-jack til phono, for ved ikke rigtig hvor meget mit lydkort kan, bruger onboard på et Asus p5q pro, evt noget coax ?

Nintendo Wii via Component kabel (mindre vigtig, for mest druk-maskine, så kan da godt smide den direkte til tv, men ville nu bare være fedt at ha det samlet i forstærkeren og så kun et kabel op i fjeneren)

Jeg har for tiden et stereo-sæt bestående af en Pioneer A-407R, som er opgivet til 90w x 2 i 4ohm, og 60w x 2 i 8ohm, og til den sidder Beovox s75

så jeg ved ikke rigtig om jeg kan forsvare at købe højtalerne og så bagefter købe forstærkeren.. hvad synes i ? for umiddelbart synes jeg selv det er meget synd for dali'erne at gøre det sådan..

Jeg har også kig på Pioneer SX 81 (skal lissom onkyo'en jeg har kig på, købes i UK eller andet billigt sted), og NAD T775 (Synes dog den er dyr, har ikke rigtig kunnet finde den i UK)

Det er ikke væsenligt at det bliver en Reciever, for regner med at invistere i en Squeezebox Duet så der kommer jeg til at få mine radiostationer

Redigeret af tweeter - 16-Marts-2009 kl. 02:25
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu