|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jeg har lige talt med Septon i Sverige. De er bl.a. svenske importører af både Velodyne, Elac og Marantz. De var utrolig hjælpsomme. De kunne med sikkerhed bekræfte at de leverer de ovennævnte varer til Flatscreencenter, som jo betyder at det ikke er parallelimport. Han kunne iøvrigt også sige god for Flatscreencenter. Det eneste man vil komme til at betale i forbindelse med garanti, er forsendelsen til Sverige. Hvis Flatscreencenter af en eller anden grund skulle lukke eller gå konkurs tager Septon sig af garantien. Synes bare lige jeg ville dele denne info med jer |
|
![]() |
|
Zilla ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Okay, jamen tak for det, det er da rart at vide :)
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Hmmmmm. Det var da sjovt, jeg netop har hørt at de ikke levere Velodyne til Flatscreen center, hvis du har det på skrift så send venligst en PM. og jeg vil være glad
![]() |
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jeg har det desværre ikke på skrift Christian. Jeg kan såmænd godt forstå din frustration, men det er jo desværre en af vilkårene ved at være i EU. Altså netop at det er et frit marked med fri bevægelighed af varer. At svenskerne vælger at sænke deres rente med ca. 2%, så deres krone bliver svækket, skal vel ikke betyde at eksempelvis elektronik skal stige tilsvarende. Så får de da ikke solgt ret meget i Sverige. Jeg er så nok godt klar over at importøren eller sælgeren måske ikke tjener helt ligeså meget. Men sådan er vilkårene nu engang. Næste år kan det være det er omvendt, så det er dig som sælger til svenskerne. Flatscreencenters priser er jo heller ikke en gang de laveste i Sverige. Hvorfor er du lige specifik efter dem? Man skal jo så også i den forbindelse huske en anden meget væsentlig ting, nemlig service. Der findes næppe andre som kan levere den samme service/oplevelse som CSN Teknik. Og det koster naturligvis, hvilket jo kun er rimeligt. |
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Jo du har ret, men jeg vil sku have de samme muligheder for at sælge til samme priser som vores svenske naboer, derfor den forspørgsel.
![]() Jeg ved godt den svenske krone er i lav kurs, men så må vi jo tage fat i de danske importører, da vi skulle have de samme muligheder for at sælge varen til nogenlunde den samme pris + selvfølgelig dansk moms ![]() |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
![]() |
Hvis svenskerne også betaler 25% moms, så er det bemærkelsesværdigt at der er en prisforskel på næsten 3000 DKK på f.eks Marantz 6003
![]() Redigeret af zeryus - 09-December-2008 kl. 13:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Det virker helt hen i skoven
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Det er vel bare fordi vi i Danmark har flere mellemled, der skal have en ordentlig fortjeneste. Jeg har lige købt en Onkyo TX-SR 606. I Tyskland 3250. I Danmark koster den ca. 5500. Hvorfor??? Det samme da jeg skulle have en ny radio til bilen. En Blaupunkt fra Østrig kostede 2500. Den samme radio her i Danmark kostede 4800 og da det var en forsikring sag, så kunne jeg igennem forsikring købe den med nogle gode rabatter: 3600. Nu skal man ikke komme med moms. I Tyskland har de 19%. Så de 6% er IKKE forklaringen. |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
![]() |
Christian, har du haft snakket med Marantz omkring den "store" pris-forskel mellem DK og SE?
Jeg kunne se, at av-connection har nu sænket deres pris for en SR6003 til 8500,- DKK. Er de marantz authorized? |
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
av-connection er ifl. deres hjemmside autoriseret forhandler, men det er kun receiverne de har nedsat. Så er det jo spændende om CSN også kan sænke sine priser? For håber på jeg snart skal have en Marantz BD7003 blu ray afspiller og vil da helst købe den lokalt frem for i sverige.
Thomas |
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Virkelig lækkert info. Så skal jeg da helt klart købe noget ELAC og Velodyne hos dem, når nu kursen er så lav ![]() |
|
|
|
![]() |
|
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
Som du selv er inde på er det pga. de ekstra mellemled. Den tyske butik, hvor du har købt din onkyo receiver, får den direkte fra onkyo i Tyskland. Herhjemme skal den danske importør sas-audio først købe receiveren fra onkyo i Tyskland, dernæst sælge den videre til danske butikker, som selvfølgelig også skal tjene på det. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |