|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() Sendt: 05-Januar-2009 kl. 12:46 |
Hejsa.
Ja, så kommer der endnu eet af de evindelige spørgsmål om hvad der er bedst ![]() Jeg har til min lille stue fået hentet mit surroundanlæg ned fra loftet igen, efter nogle år med spædbørn og en kone som ikke syntes det var så fedt at "have det skidt hængende" ![]() Nu er jeg gået igang igen og har blandt andet fået en kæmpe oplevelse ud af min Xbox360 i Digital 5.1 hvor mange spil byder på lyd som virkerlig er en del af gameplayet og virkelig giver liv... Film skal den jo også bruges til men alene DVD for nu. Sagen er nu den at jeg gerne vil opgradere i det små. Finanskrisen har også ramt hos os og derfor forsøger jeg med de midler der er. Først center, så sub (Velodyne 800 tror jeg ![]() Jeg har en ældre Panasonic reciever, dog med DTS mv., B&W Solid Team fronter og et par gamle Jamo Sat 500 til baghøjtt. Jeg har en Jamo Center 50 som jeg gerne vil skifte som det første, da den slet ikke kan følge med... Jeg har prøvet en Jamo Center 200, som jeg har stående nu, men da min receiver ikke kan andet en at indstille lydstyrke på enhederne er det tydeligt at mine B&W ikke spiller godt sammen med Jamoen. Der er tydelig klangforskel og i test signal ændres lydbilledet betydeligt henover centeren. Jamoen er dyb/mærk og B&W er lysere. Jeg har ny af en kollega lånt en ældre Dali SC-5 som jeg skal hjem og prøve... Jeg har fundet et enkelt sted, hvor der skrives at HI-FI Klubben skulle have udtalt at en Dali SC-5 er oldnordisk og at den ikke kan bruges i dagens surround med så stor fokus på center. Jeg ved godt at I vil sige, at jeg skal tage hjem og høre dem, hvad jeg også vil, men er der nogen af jeg som vil give et bud? Skal jeg gå med Jamo 200´eren som jo har noget størrelse og fylde og vel dynamik? Eller vil Dali´en passe bedst? Skulle ovenstående være helt i skoven, har jeg kigget på en Monitor Audio 225 hos Tape Connection på Nr. Bro. Den ville de gerne af med for ca. et par tusinde... Nogen der kender den? Nå, det blev en smøre, men håber I gider. Mvh. Kristian |
|
![]() |
|
Kristian1204 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 274 |
![]() |
Her er linket mht. Dali. Se indlæg næstsidst http://www.hifiklubben.dk/forum/default.asp?fID=65&aID=1 1965 Redigeret af Kristian1204 - 05-Januar-2009 kl. 12:52 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |