recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali suite 7.1 hjemmebio setup hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali suite 7.1 hjemmebio setup hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali suite 7.1 hjemmebio setup hjælp
    Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 15:42
Hej Forum

Er ved at skulle til at indrette min helt nye hjemmebio i mit nye hus, og skal i den forbindelse opgradere mit system fra 5.1 til 7.1 (har købt supplende højtalere)og har i den forbindelse et par spørgsmål til indretning, konfiguration samt afkobling fra gulv.

Mit setup består af følgende;

Billede:

Benq w1070 Projektor
Elitescreens EZ frame 110" fastrammerærred cinewhite gain 1.0

Lyd:

2 stk. Dali suite 1.5 front
1 stk. Dali suite 0,5 center
2 stk. Dali Suite Rear
4 stk. Dali R1000 (dem med en diskant som peger nedad) skal ikke bruge alle 4 til 7.1, men måske 2 som front high?

Ja min dali er af lidt ældre dato men spiller rigtigt godt syntes jeg.

Dali SUB E-12F Subwoofer
Onkyo TX NR 616 Reciever
Panasonic BD101 Blu ray
Apple TV 3
Popcorn Hour a400

Har lavet en 3d model af rummet med indretning, se her nedenfor. 

Rummet er et 1/2 kælderrum med stue ovenpå, rummet er 4.7 * 4.7 meter med 2,18 m til loft, loftet har fået troldtekt til akustikdæmpning samt gulvtæppe som ligger på et 22 mm spånpladegulv med isolering, gulvet ligger på strøer.

Rummet har en lydmæssig udfordring, da der i det venstre hjørne bag sofaen går skrå trappekasse (til trappe til stuen ovenpå) på 1 gange 2 meter ned fra loftet, som går 1 meter ned fra loftet inde ved væggen (som illustreret i grå). Dette medfører at surround (side) højtalere skal placeres i ørehøjde, har prøvet at vende rummet om (i tankerne), så lærred kom op på væggen mellen de to døre, men da sofaen ikke skal længere væk en en meter fra bag væggen gav dette større problemer da surround højtalere i så fald blev placeret foran lytteposition og det dur jo slet ikke.

Jeg regner med at bruge de to dali rear til surround højtalere i ørehøjde ud for hver side af sofaen eller måske lidt over (kan ikke komme så højt pga trappekassen), og så placere to dali r1000 højt (helt opp ved loft) bag sofaen, jeg tænker at disse vil være bedste at bruge som surround back da de spreder diskant nedad, og kan vinkles, da min sofa jo er placeret relativt tæt på bagvæggen, er dette en god ide og hvor tæt skal jeg placere dem?
Ville det være en bedre løsning af vælge de samme højtalere til surround og surround back og hvilke skulle jeg så vælge dali r1000 eller et skaffe et ekstra sæt Dali rear (kender en som har).

Jeg er lidt nervøs for at subwoofer og fronthøjtalere som skal stå på gulvet får mit spånpladegulv til at spille med, hvordan undgår jeg det bedst? placere dem på fliser? spikes? andet?

Har palner om at poste mit setup med fotos under foraet "min hjemmebio" her på sitet, men skal lige have afsluttet byggerodet først.

Håber på nogle gode konstruktive indput, da det nu endelig er blevet til til indretning af min første hjemmebio, jubii.

Med venlig hilsen
Jonas

Redigeret af jonit - 23-Oktober-2013 kl. 22:30
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 16:02
Hvis nogle skulle have glem hvordan den gamle oprindelige Dali suite serie ser ud så er her nogle fotos!

Front Suite 1.5

Center Suite 0.5

Suite Rear

Dali R1000
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu