Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kristian1204
Super bruger
Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
|
Emne: Dali SWA 12 subwoofer tænder ikke? Sendt: 12-Juli-2009 kl. 16:43 |
Hejsa,
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med.
Jeg har netop fået en Onkyo TX-SR607 ind af døren sammen med en nyindkøbt brugt Dali Swa12 sub.
Onkyoen har jeg kørt med et par dage, uden dog at have tunet noget ind, så jeg skulle til at indstille og teste. Jeg har haft en Panasonic aktiv sub sat til, da jeg først lige har fået min Dali.
Panasonic´en virkede fint, men der sker ingenting når jeg sætter Dali´en til..?
Jeg har slået "auto-off" fra og jeg har prøvet at skrue op og ned, både på sub og på reciever.
Jeg har prøvet begge pre-out og begge indgange (rød og hvid) på subben. Jeg har prøvet et splittet kabel til subben, men ingenting virker...
Det skal siges at jeg skulle hurtigt ud af døren her til eftermiddag, så jeg har ikke fået testet alt tror jeg...
Jeg har ikke prøvet at slå sub fra i recieveren og til igen, men burde det ikke virke, når det virker med Pana´en?
Sælger indestår for at subben fungerer, så det er lidt mærkeligt...
Er der ikke noget med at der skal tænde en lille blå lampe på den model egentlig...?
Mvh. Kristian
|
 |
KongKent
Super bruger
Oprettet: 21-Juni-2008
Sted: Dronninglund
Point: 361
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 17:28 |
Umiddelbart burde der lyse en blå diode på forsiden af subwooferen hele tiden, så længe den får strøm. Også når den er slukket. Jeg har selv en SWA-15.
Derudover kan du jo se om den røde diode lyser bagpå, som forsikring for, at den trods alt får strøm. Derefter burde du bare kunne banke signalkablet i LFE-indgangen, og så den anden ende op i sub pre-out, og så ellers skrue højt nok op på forstærkeren til at subwooferen aktiveres, hvorefter det røde signal bagpå burde skifte til grønt.
|
TV: LG 65" OLED B1 Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 18:13 |
Kristian1204 skrev:
Jeg har prøvet begge pre-out
|
Hvorfor bruger du dem?
|
 |
Kristian1204
Super bruger
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:02 |
Hejsa. KongKent: mange tak for svar. Jeg er desværre ikke hjemme, så det må komme an på en yderligere prøve senere. Allan Olesen: Jeg bruger Pre out subwoofer, som på billedet. Der er 2 udgange. Det er vel korrekt?  Mvh. Kristian
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:12 |
Kristian1204 skrev:
Allan Olesen: Jeg bruger Pre out subwoofer, som på billedet. Der er 2 udgange. Det er vel korrekt? |
Det må det være. Jeg troede, at du havde sat subwooferen til en almindelig pre out.
|
 |
Kristian1204
Super bruger
|
Sendt: 12-Juli-2009 kl. 19:25 |
Helt ok :)
Jeg kunne måske også have beskrevet det lidt bedre.
Mvh.
Kristian
|
 |