|
Dali Zensor 5 vs Boston A250 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-December-2012 kl. 21:10 |
Jeg går og lurer meget på 2 sæt surround sæts.
Det første er Dali Zensor med 5´er som front: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_zensor-5_hojttalersystem.htm#test Den næste er Boston Acoustics med A250 som front: Det sæt vil bestå af samme som den linkede test: http://www.lydogbilde.no/test/boston-acoustics-a250-5-1 Nemlig A250 som front A25 som bagkanaler A225 som center ASW250 subwoofer. EDIT: Kunne godt overveje at sætte den store ASW650 Sub på sættet istedet. Alt i alt er det 2 sæt som enhedsvis nærmer sig hinanden prismæssigt. Dog er subwoofer og center det billigere ved Boston acoustics. Faktisk 2000 kr samlet. Og med en test der kårer Boston som vinder er det da fristende:). Regner med at sættet skal trækkes med Marantz NR1403 eller NR1603. Kom glad med jeres erfaringer og meninger, da det er dem der suverænt kommer til at afgøre det for mig
Redigeret af Bromberg5 - 25-December-2012 kl. 22:52 |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har leget lidt med zensor serien, godt nok ikke et fantastisk produkt, man får hvad man betaler for, hørte dem mod min dali fazon f5 og b&w cm8 og de var frygtelige...
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Hold da op. Det er de første kritiske ord jeg hører om Zensor serien:). Men tak for dine ord.. Det klær pengepungen at pilen er startet ved at dreje mod Boston;)
|
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
kender ikke boston, men personligt er jeg vil med Zensor serien, har pt. 2x Zensor 1, og opsparingen mod Zensor 7 er allerede startet!
![]() eneste "øv" ved de billige serier, er at det bas/mellemtone der bliver brugt, i stedet for en dedikeret af hver højtaler enhed. |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
kloppern ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2010 Sted: Hinnerup Status: Offline Point: 133 |
Jeg kender heller ikke Boston, men synes at Zensor serien gør det rigtig godt. Selvfølgelig spiller de dårligt i forhold til F5, men i forhold til at Zensor 5 koster 4000 og F5 koster 20000 synes jeg nu Zensor gør det godt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |