recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Damping feet vs. alm. "fødder"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Damping feet vs. alm. "fødder"?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:19
Så kom brevet med mine SD feet fra pladekisten.dk 
Frygtede ellers at de ikke nåede at komme inden weekenden, men nu skal jeg da hjem og lege med dem i morgen. 

Tror jeg vil finde en kampscene i transformers filmen og lytte den igennem først med de alm. gummi fødder, og dernæst med SD feet. Så kan jeg komme med en lille konklusion på oplevelsen, selvom min viden om "god lyd" er meget basal :) 

God weekend til jer. 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:28
Spændene. Jeg glæder mig til at høre hvad synes, selvom jeg kun forventer positiv respons
Men gør som du siger og så lad dem bliver under en uges tid. Derefter skifter du tilbage og så kan du høre stor forskel!
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:29
Jeg fik sat fødderne på lørdag, som i øvrigt gik meget nemt.
Selvom siden der skal vende mod højtaleren ikke har nogen lim så klistrer de sig fast, så man kan sagtens sætter dem på mens højtaleren ligger ned. 
(Jeg frygtede jeg skulle sætte dem på gulvet og så placere højtaleren ovenpå så godt man kunne :P)

I samme omgang fik jeg rykket højtalerne lidt længere ud fra væggen og længere væk fra tv'et.

Afstanden fra væg til højtaler er dog ikke 30cm, det bliver alt for langt ud i vores stue desværre, men jeg tror afstanden er en 20cm nu. 

Sammenlagt har placering og fødder faktisk givet lidt bedre lyd til mit simple øre.
Jeg smed transformers 1 på og valgte en meget bass intensiv scene (en af mine yndlings slow-mo scener) både før og efter de nye fødder, og jeg synes godt jeg kunne høre forskel i hvordan lyden ændrede sig.

Der er stadig lidt bulder, men mindre end før. Det hænger nok også sammen med at vores stue stadig har en del ekko, men jeg må se om vi kan presse nogle tilfældige malerier eller lign. ind i stuen. 

Som Kennylver skriver lader jeg dem "blive" i en uges tid for at vende mig til det, og så vil jeg nok hurtigt prøve at skifte over igen, men er ret sikker på at jeg vil kunne høre forskel. 

SD Feet = et godt køb efter min mening.
Nu fortryder jeg faktisk bare at jeg ikke fik købt et sæt til Mac'en og PS3'en, men det må blive en anden god gang :) 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

Jeg fik sat fødderne på lørdag, som i øvrigt gik meget nemt.
Selvom siden der skal vende mod højtaleren ikke har nogen lim så klistrer de sig fast, så man kan sagtens sætter dem på mens højtaleren ligger ned. 
(Jeg frygtede jeg skulle sætte dem på gulvet og så placere højtaleren ovenpå så godt man kunne :P)

I samme omgang fik jeg rykket højtalerne lidt længere ud fra væggen og længere væk fra tv'et.

Afstanden fra væg til højtaler er dog ikke 30cm, det bliver alt for langt ud i vores stue desværre, men jeg tror afstanden er en 20cm nu. 

Sammenlagt har placering og fødder faktisk givet lidt bedre lyd til mit simple øre.
Jeg smed transformers 1 på og valgte en meget bass intensiv scene (en af mine yndlings slow-mo scener) både før og efter de nye fødder, og jeg synes godt jeg kunne høre forskel i hvordan lyden ændrede sig.

Der er stadig lidt bulder, men mindre end før. Det hænger nok også sammen med at vores stue stadig har en del ekko, men jeg må se om vi kan presse nogle tilfældige malerier eller lign. ind i stuen. 

Som Kennylver skriver lader jeg dem "blive" i en uges tid for at vende mig til det, og så vil jeg nok hurtigt prøve at skifte over igen, men er ret sikker på at jeg vil kunne høre forskel. 

SD Feet = et godt køb efter min mening.
Nu fortryder jeg faktisk bare at jeg ikke fik købt et sæt til Mac'en og PS3'en, men det må blive en anden god gang :) 

Du skriver du samtidig rykkede højtalerne, det er nok der størstedelen af forbedringen ligger, fint du er tilfreds med investeringen.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 09:11
Fik også afprøvet mine, må ærligt tilstå der ikke var nogen hørbar forbedring ift. de fødder jeg havde på i forvejen.

Fik endvidere flyttet lidt på mine højtaler, således de nu står 30cm fra nærmeste vægge, det gav den største forbedring.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:09
det var godt at høre Smile 
Det er klart at du ved at flytte den længere væk fra væggen også får en stor bedring, men bare vent til når du piller dem af igen, det kan høres! 

Jeg har læst om at sætte dem under afspiller, forstærker osv. Jeg har aldrig prøvet det og jeg har min tvivl om det giver en hørbar effekt sammenlignet med at sætte dem under højttalerne. De folk som tester det og beskriver den ene store forbedring efter den anden og den nu spiller som er den blevet velsignet, det tror jeg ikke på Smile

Men det er jo det som er sjov i hifi verden, du kan teste, afprøve og lege med rigtig mange ting. Bare det giver mening for dig, så er det lige meget hvad andre synes.
Setup:
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:32
Mht. at sætte dem under mac/ps3 var det mere et håb om at fjerne vibrationsstøj. :) 
Men man kan sikkert finde billigere alternativer til dette (et sæt SD til sådan noget koster 125kr.)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:40
vibrationstøj. Det har jeg slet ikke tænkt over Smile meget hørbar?
Setup:
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 10:51
Er der nogen her der kan oplyse hvor høje (i mm) SD damping feet er (til vægtklasse12 Kg) ?

Skal bruge dem til B&W ASW 610 Subwoofer så den ikke står og hopper på gulvet (eller i mit Unnu møbel )
Vil Argons dampingfeet være bedre til denne eller er SD feet (som er meget billigere lige så gode )

Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er der nogen her der kan oplyse hvor høje (i mm) SD damping feet er (til vægtklasse12 Kg) ?

Skal bruge dem til B&W ASW 610 Subwoofer så den ikke står og hopper på gulvet (eller i mit Unnu møbel )
Vil Argons dampingfeet være bedre til denne eller er SD feet (som er meget billigere lige så gode )

For mig gjorde det ingen forskel om jeg brugte argon (som sidder på i dag) eller SD feet. Begge fungerede godt.

Jeg har selv en ASW610.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg synes godt man kan høre min Mac Mini sommetider, og PS3'en kan i hvert fald høres hvis skiven er bare lidt ustabil. 

Det er dog til at leve med, men hvis man kunne få det 99% væk så siger perfektionisten i en jo at det ville være lækkert Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Juiceren Juiceren skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg synes godt man kan høre min Mac Mini sommetider, og PS3'en kan i hvert fald høres hvis skiven er bare lidt ustabil. 

Det er dog til at leve med, men hvis man kunne få det 99% væk så siger perfektionisten i en jo at det ville være lækkert Wink

ja, det må du gerne give lidt info tilbage på, når du gør det Smile For jeg kan godt se en ide i det, hvis det er for at fjerne vibrationerne Thumbs Up
Setup:
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu