recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danish Audio Design DAC 5..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDanish Audio Design DAC 5..?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Emne: Danish Audio Design DAC 5..?
    Sendt: 07-Juli-2010 kl. 06:37

hey drenge...

nogen der kender denne DAC ( Danish Audio Design DAC 5 )..?.:

http://www.danishaudiodesign.com/dac05.htm 

jeg kører P.T med en Musical Fidelity V-DAC.:

http://tapeconnection.dk/search.aspx?sval=dac&product_nu mber=3303031 

og overvejer at investere i en DAC 5 og ville høre om det er de ekstra penge værd ( V-DAC koster 1499,-.. DAC 5 koster 4499,- )

prisen siger jo at det er en stor opgradering men hva med lyden.??

det musik jeg hører er mp3 filer i 320kbps og mit setup består af en PC som er forbundet via COAX kabel til DAC og videre med RCA kabler til min Onkyo tx-sr876 receiver..

kan det betale sig at lave opgraderingen, eller ska jeg op i Looseless filer før det får en betydning hvilken DAC jeg benytter??

på forhånd tak.



Redigeret af strecker - 07-Juli-2010 kl. 06:38
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 07:59
Uanset om du fortsætter med den nuværende dac eller skifter til en anden tror jeg at du vil få noget ud af at rippe din pladesamling i et lossless format. Min erfaring med mp3 er at man mister en bunke perspektiv, det hele lyder bare en smule klemt. Med de priser lagermedier har idag bør der være plads til at vælge lossless. Husk, du kan ikke bare konvertere dine nuværende mp3'er til lossless, du skal have originalskiverne i igen og rippe noget der ikke allerede er komprimeret.

Jeg har googlet en masse på DAC's for tiden, læst anmeldelser og den slags og det er ikke lige nemt at blive klog på.. I det prisleje du nævner findes også PS Audio Digital Link III som får superflotte anmeldelser allevegne. Den findes til 5100,- her http://www.artsound.dk/268-146-ps_audio.htm

Det skal lige siges at jeg hverken har hørt den eller DAC 5'en du linker til..


Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 08:01
nu er problemet at alt min musik ( ca 2000 numre ) er downloaded fra nettet, så har desværre ik de originale skiver..Unhappy
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 09:12
Et alternativ kan også være denne:
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Et alternativ kan også være denne:
 
M.v.h.
har fundet DAC 5 til 2500,- brugt..
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 09:35
jeg bed mærke i følgende:
 
 
"This process is usually used for Space applications."

"this is an ESA / Space approved tin. "
 
 
Det er rigtigt nok at der findes "spacegrade" og "military grade" aluminium, og at det amerikanske militær har deres egen standard, Millspec, som er en anderkendt standard, og endda bruges af flere hifiproducenter, netop fordi at det vidner om et produkt der kan tåle rigtigt mange tæv, hvorfor det stort set kun ses hos highend PA mærker. Men mine alarmklokker ringer når jeg ser udtrykket "Space applications".
 
 
Det minder meget om NordOst, der i tidernes morgen forsøgte at retfærdiggøre prisen på deres kabler (+100k for en meter) med at de blev brugt at NASA. Desværre påviste flere at det er tæt på umuligt, på industriel skala, at lave kabler til det almindelige konsum marked der koster mere end 100 kroner per løbende meter at producere. Der var vist også en der rent faktisk fik historien afkræftet fra Nasa selv. 
 
Jeg kender intet til produktet, men det skal være godt for at kunne retfærdiggøre en så underlødig markedsføring. Til gengæld er jeg helt vild med hvor detaljerede de er omkring opbygningen, hvad komponenter der er i osv. Man oplever desværre DAC's der selv den dag i dag, ikke vil fortælle hvad DAC chip den er baseret på, og så skal man jo selv i gang med skruetrækkeren...
 
 


Redigeret af kim olsen - 07-Juli-2010 kl. 09:36
Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu