recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Bredbånd hæver priser til det dobbe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk Bredbånd hæver priser til det dobbe

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2009 kl. 23:34

Problemet i bredbåndsbranchen, er at mange udbydere har solgt til alt for billige priser længe i forhold til deres reelle omkostninger. Det er helt sikkert, at vi ikke har set den sidste betalingsstandsning/konkurs i den branche i 2009. Dansk bredbånd har jo et underskud på langt over 100 mill., så er nok deres eneste måde at forsøge at undgå en betalingsstandsning/konkurs.

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 01:14

Hos mig ser regnestykket sådan ud (SEAS-NVE):

25/25 mbit internet steget med 30,- kr pr mdr (til 429,-kr)

TV er næsten uforandret, da grundpakken er faldet væk, og viasat har sat deres priser lidt op.

telefon til fastnet er fordoblet fra 10 øre min til 20 øre min.

 

Dansk Bredbånd er desværre den eneste indholdsleverandør der tilbyder Viasat i vores område, så her er ingen konkurrence, når familien vil have TV3, TV3+ osv.

Venlig hilsen

Sven

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 08:40

Det må siges at være et kæmpe tilbageskridt - Vi havde selv DB i vores gamle andelforening. Må siges at det var super stabilt , men konkurrencedygtigt er det sgu ikke længere.

Sjovt at Fullrate kan blive ved med at sænke deres priser , alternativ hæve hastigheden for samme pris.

Gad vide hvornår den "fest" stopper ?

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 13:01

Nu synes jeg ikke rigtigt du kan sammenligne Fullrate og fibernettet, da Fullrate, TDC, CC osv jo giver en meget lav uploadhastighed.

F.eks Fullrate "op til 20 mbit" (som de skriver, hvad er det i reel hastighed?) giver kun 1mbit i upload. til 299,- kr pr mdr. eller 349,- kr pr mdr hvis man vil _helt op_ på 2 mbit i upload. Derfor er det jo alligevel tankevækkende, at Fullrate til stadighed sænker priserne

 

Til gengæld er det pi... irriterende, at Dansk Bredbånd STADIG ikke har mulighed for at vise HDTV

Venlig hilsen

Sven

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Nu synes jeg ikke rigtigt du kan sammenligne Fullrate og fibernettet, da Fullrate, TDC, CC osv jo giver en meget lav uploadhastighed.

F.eks Fullrate "op til 20 mbit" (som de skriver, hvad er det i reel hastighed?) giver kun 1mbit i upload. til 299,- kr pr mdr. eller 349,- kr pr mdr hvis man vil _helt op_ på 2 mbit i upload. Derfor er det jo alligevel tankevækkende, at Fullrate til stadighed sænker priserne

 

Til gengæld er det pi... irriterende, at Dansk Bredbånd STADIG ikke har mulighed for at vise HDTV

Nu samligner jeg prisforhøjelse kontra prisnedsættelse - at man får samme hastighed begge veje er forbeholdt fibernettet.

Mener stadigvæk at 1 eller 2Mbit upload er tilstrækkeligt. Det er mest download hastigheden der tæller ( for mig )

Jeg har selv lige uploaded 100mb ( fotos ) med stofa 256Kbit upload , gab siger jeg bare.

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 20:36

Selvom 1 til 2 mbit upload er nok til dig, er det jo ikke sikkert alle andre er enige, så jeg synes stadig ikke det er fair at sammenligne produkterne direkte. Jeg vill meget nødig under 10mbit i upload, men det er jo forskelligt, hvad vi bruger vores internet til.

Til gengæld er sammenligningen mht pris op/ned god nok. , bortset fra, at Fullrate skriver "op til 20Mbit", hvilket indikerer, at den ikke kører 20 Mbit hele tiden, så man ved faktisk ikke hvad man får.

 

 



Redigeret af Tarzan - 08-Marts-2009 kl. 20:43
Venlig hilsen

Sven

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Selvom 1 til 2 mbit upload er nok til dig, er det jo ikke sikkert alle andre er enige, så jeg synes stadig ikke det er fair at sammenligne produkterne direkte. Jeg vill meget nødig under 10mbit i upload, men det er jo forskelligt, hvad vi bruger vores internet til.

Det er korrekt, men realistisk set er folk med stort upload behov nok i mindretal. Når man sammenligner priser for Dansk Bredbånd og ADSL skal man også huske at tage oprettelsesudgiften med. ADSL kører på de eksisterende telefonkabler så her er vi tæt på 0 kr. Fiberløsningen kræver typisk at man betaler 5000-10000 kroner eller mere for oprettelsen.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

Jeg har selv lige uploaded 100mb ( fotos ) med stofa 256Kbit upload , gab siger jeg bare.



Der er ikke nogen af Stofa's abonnementer der har 256kbit i upload, det laveste er 384kbit. Ikke at det gør det meget bedre, men det er trods alt lidt hurtigere.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 21:51
Jeg har 20/2mbit ved fullrate, og har haft det i snart 2 år nu helt uden problemer. Min downloadhastighed ligger altid på 1.8m/sec hvilket må siges at være tilfredstillende. Dog bor jeg vist heller ikke særlig langt fra centralen.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:21

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det er korrekt, men realistisk set er folk med stort upload behov nok i mindretal. Når man sammenligner priser for Dansk Bredbånd og ADSL skal man også huske at tage oprettelsesudgiften med. ADSL kører på de eksisterende telefonkabler så her er vi tæt på 0 kr. Fiberløsningen kræver typisk at man betaler 5000-10000 kroner eller mere for oprettelsen.

 

Nå, det ved jeg nu ikke. Oprettelsen for 25/25Mbit internet, viasat TV og telefoni er 999,- kr. http://www.dbnet.dk/downloadfile.aspx?did=402 Vi fik indlagt fibernet i forb. med en kampange fra SEAS-NVE for 1500,- kr, og har i dag ingen andre udgifter til telefon, Stofa eller ADSL udbyder, udover leje af fibernet hos SEAS-NVE til 90,- kr pr måned



Redigeret af Tarzan - 08-Marts-2009 kl. 22:21
Venlig hilsen

Sven

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2009 kl. 22:22

Jeg testet lige hastigheden på fiberen på jobbet 313,89 mbit down og 292,61 up, fiber er nu fedt

Jeg tog lige en test mere 330,80 mbit down og 325,57 mbit op

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2009 kl. 16:18

Ja, jeg er også mægtig glad for min fiber.

Hvad hedder din officielle fiberhastighed?

Er det TPspeed stat du tester med?

Venlig hilsen

Sven

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu