recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Bredbånd og hdd optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk Bredbånd og hdd optager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madsling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk Bredbånd og hdd optager
    Sendt: 06-Juni-2009 kl. 13:26

Hej alle

Jeg har Internet og tv leveret af dansk bredbånd, hvor jeg har en pakke med viasat kanaler.

Problemet er jeg ikke kan bruge min hdd optager fra Panasonic model nummer: DMR-EH67.

Jeg ved den virker for den blev brugt tidligere, hvor jeg boede før, men den dur ikke nu med fiber fra Dansk Bredbånd?

Jeg kan faktisk slet ikke bruge den, kan ikke engang stille uret på Hdd optageren. Kan ikke finde dens "kanal" på tv´et hvor jeg kan installere kanaler og ur osv osv.

Har tilsluttet tv´et, setupboks fra dansk bredbånd og hdd optageren på alle mulige måder, som der står i Panasonic hdd brugsvejledningen.

 

Hvad gør jeg galt????

 

Mvh Mads

Til top
jensen1973 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 14:42

Jeg har selv dansk bredbånd, og bruger dvd/hdd optager uden problemer.

Du køber en scart-fordeler og sætter den i tv-boksen fra DB. Fra de to udgange i scart-fordeleren, sætter du et scart kabel op i tv og et op i dvd/hdd optager. Og til sidst forbinder du tv og hdd-optager med et scart-kabel. Sådan er mit system sat op, og virker fint.

Til top
madsling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 17:28

Jeg har gjort som du siger.

Kan nu se hdd på tv´et men men men, den siger "no stations found" hver gang jeg prøver at autoinstallere kanalerne i panasonic recorderen.

Kan heller ikke gøre det manuelt. Jeg ved at hdd recorderen virker, så hvad er der mon galt??

Kan forresten også se hdd menuen når jeg tilslutter setupboks til hdd og hdd til tv, men panasonic recorderen kan stadig ikke mine nogle kanaler overhoved... Hjælp mig :-(

 

Har købt en fordeler i SIlvan idag - ingen forbedring



Redigeret af madsling - 06-Juni-2009 kl. 17:29
Til top
jensen1973 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:46

Du kan ikke finde finde kanalerne i Hdd-optageren. DB-boxen er tilsluttet med scart-kabel, så hdd-optageren kan kun se den kanal tv-boxen er sat på. Og hdd-optager skal stå på kanal: av1 eller av2 alt efter hvilken scartingang tv-boxen er tilsluttet.

Så bare lige for en god ordens skyld....Du kan kun optage på den kanal du ser.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2009 kl. 22:50

 

 Det var jo også det som jeg skrev i den anden tråd der er om samme emmne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 01:19
Oprindeligt skrevet af jensen1973 jensen1973 skrev:

Jeg har selv dansk bredbånd, og bruger dvd/hdd optager uden problemer.

Du køber en scart-fordeler og sætter den i tv-boksen fra DB. Fra de to udgange i scart-fordeleren, sætter du et scart kabel op i tv og et op i dvd/hdd optager. Og til sidst forbinder du tv og hdd-optager med et scart-kabel. Sådan er mit system sat op, og virker fint.

 

Hvorfor scartfordeleren? Jeg har selv TV fra Dansk Bredbånd (desværre kan jeg ikke få YouSee) Scartkablet fra settop-boksen til Panasonic'en, samt fra Pana'en til TV'et. Det er min erfaring, at billedet er bedre gennem Pana'en end gennem en (billig) scartfordeler.

Men der ligger måske noget bag, som jeg har overset?

Venlig hilsen

Sven

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2009 kl. 10:20

 

 Det bedste er Gennemsløjfning, fra TV Out så får man RGB både til TVet og til Recorderen, og undgår en fordeler.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu