|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Gringo28 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 22-Maj-2009 kl. 20:27 |
Hej Alle.
Jeg er lidt i tvivl omkring hvilken tvtuner jeg skal købe til min htpc. Jeg får signal via et boks fra Dansk Bredbånd. Vil det være muligt se digital tv med rette tvtuner installeret? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40740 |
![]() |
Da det er boksen der modtager signalet, så skal der kun anvendes et Videokort, som kan modtage et signal fra et passende Output fra boxen. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - TV lyd: Klipsch Flexus CORE 200 - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Da det digitale signal ikke sendes ud som normalt
digitalt tv (DVB-T/C/S), men derimod som IPTV, så kan du ikke bruge en tvtuner. Hvis du vil have et digitalt signal ind, så skal det køre igennem et netkort. Der findes måder at få det til at virke, og der er flere herinde fra der har det til at fungere. Om det virker med dansk bredbånd tør jeg ikke sige. Prøv at søge lidt efter IPTV. Alternativet er at beholde boksen og så køre et analogt signal over i computeren igennem et kort der kan modtage video-ind. Det bliver selvsagt ikke lige så god kvalitet, men burde være bedre end almindeligt analogt tv som vi kender det fra kabeltv eller antenne. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Lad mig lige gøre opmærksom på at hvis fx DVBviewer kan bringes til at virke med en given IPudbyder. Så har DVBlogic rent faktisk lavet en Bridge til VMC og 7MC.
TIl dette kræves der som beskrevet af andre i andre sammenhænge her på forum ikke andet end et netværkskort og en bridge(hard eller soft) Hvis signalet er krypteret har du mulighed for at vælge eksternt Cam i DVBviewer, og have en Phoenix Smartcard læser hvis du altså har et smart card til din IPSTB....Men du skal vide hvilket krypteringssystem der bruges med din udbyder... En anden ting.....IPtv er Næsten altid MPEG4 med lousy kvalitet... Redigeret af Patriarken - 22-Maj-2009 kl. 21:20 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |