recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk fjernsyn i Spanien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk fjernsyn i Spanien

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Rettelse

Se side 799 på TTV der står helt nøjagtig hvordan og hvor ledes det skal gøres.

Nok ikke nemt at se denne side i Spanien når man intet TV signal har.

Flemming

Clap
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af ks1050 ks1050 skrev:

Hej,

Receiveren er CDs SAgem 101ST med harddisk, og kortet fra DR Sydeuropa er ogsaa fra CD. Naar jeg gaar i gang med kanalsoegning kommer alle de danske kanaler op som man kan se i DK med CD, men ifoelge Lyngsat og Thor 5s fodspor (fodspor T2) skulle jeg ikke kunne tage dem... ikke engang med en 3m parabol.

Paa DR Sydeuropas hjemmeside kan man se opsaetningen af receiveren men paa trods af at jeg saetter den op ifoelge alle kunsten regler uden held. Der er fejlmeddelser paa alle kanaler.

- Er de kanaler som recieceren haevder den kan finde bara preinstalleret og har ikke noget at goere med hvad der rent faktisk er muligt?

- kan jeg teknisk set ikke saette den op med de opsaetningsdata jeg har fra DRS pga den er lavet specifikt til CD DK?

Haaber i kan hjaelpe.

Sagem 101ST kan ikke benyttes til DR Sydeuropa. CD sine HD mottagere er ikke egnet til å motta DR Sydeuropa. For det første så søker ikke Sagem HD101ST inn DR Syd kanalene, for det andre så leser CD's HD mottagere kanallister fra en frekvens som ikke dekker Spania (dekker Norden/Skandinavia).

DR Sydeuropa opererer med egne mottagere.  Kan vel anbefale en slik en.  Mottageren DR Sydeuropa tilbyr til 369 Euro kan også motta det spansk jordbasert sendenett i samme boks.   En praktisk løsning som gir større tv tilbud.
http://www.drsydeuropa.com/node/6

I Spania bør DR Sydeuropa fint kunne mottas med standard 60cm antenne.
Dekningskartet for DR Sydeuropa finnes her:

Redigeret af Bobben - 23-November-2011 kl. 18:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 18:54
Det var også som jeg var inde på, at der skal bruges en speciel modtager til det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ks1050 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2011
Sted: Palma, Spanien
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

PS: Jo der er en specifik reciever fra DRS

Som netop er til det brug, andre modtagere skulle ikke kunne bruges.

Jo tak  Ouch men naar vi taler om den samme satellite, samme firma (kortene er identiske - fra CD) er der vel nogle ting der gaar igen... eller hva? Eneste forskel er

Troede det var opsaetning af receiver koblet med det specifikke kort der afgjorde hvad man kan modtage. Naar de selv skriver paa DRS alle de informationer er det jo nok taenkt paa dem der koeber en anden receiver en deres. Man kan jo koebe receiver der ikke speficikt er til CD/C+.

Hvor mange parametre kan der aendres paa i opsaetningen, og hvor meget der er preinstalleret afgoer vel egentligt om man kan opsaette en receiver til en specifik udbyder.

Er der nogen der ved hvad er de eksakte opsaetningsparametre for CD DK?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 23:09

Du kan se frekvens og de øvrige nødvendige parametre på DR TTV side 799, kan de ikke indstilles på modtageren, ja så kan den ikke bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ks1050 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2011
Sted: Palma, Spanien
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 23:41
Hej,

Man kan aendre paa disse parametre paa receiveren

CD DK                       DRS
11403MHz               12418MHz
24000                        28000

Er allerede gjort og kun med disse parametre for DRS finder den kanalerne. Hvilke parametre kan jeg ellers aendre?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 23:49

Det skal være med Vertikal polaritet, så den skal du også indstille, hvis den ikke er det.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 14:42

Hej,

Man kan aendre paa disse parametre paa receiveren

CD DK                       DRS
11403MHz               12418MHz
24000                        28000

Er allerede gjort og kun med disse parametre for DRS finder den kanalerne. Hvilke parametre kan jeg ellers aendre?

Sagem 101ST vil heller ikke finne TV kanalene "DR1 Syd" og "DR2 Syd" (og DRSyd Radio) selv om du har satt inn korrekt transponder parametere.  Årsaken er at DR Syd ikke er en del av CD's programtilbud/kanalliste for Danmark.  Sagem 101ST vil kun vise vise de kanaler Canal Digital tilbyr i Danmark.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2011 kl. 15:47
Så har du kun en mulighed tilbage, og det er at købe den de har fra DRS, så kontakt Radio Solymar.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6479
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 19:42
hvad med en slingbox ??
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 19:49

Det vil rimelig sikkert være i samme kvalitet som det i forvejen kan ses på DR NU.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hvad med en slingbox ??
Hvis man har en fornuftig Upload i DK, og en fornuftig Download i Spanien, kan man med en DVBViewer Recording Service PC i DK se alt det TV man kan se derhjemme, 100% som om man var derhjemme, med kanalskift, optagelser, timeshift osv. Jeg kan med mit setup se alle DVB-S Canal Digital kanalerne og alle DVB-T kanalerne, fra et hvilket som helst sted i verdenen, bare Download hastigheden er ok (min Upload hastighed er pt. ikke noget at fejre, men jeg kunne bare bestille en fiber, så var jeg bedre kørende)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu