recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Google Assistent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Google Assistent

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 17:07
ja jeg kan ikke få menupånktet fram i google app eller home app....hverken på ios eller android
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 09:00
Prøv evt. at skifte til engelsk systemsprog blot for at se om det kommer frem.

Min google home app er v.30.43.17. Jeg har også en smart speaker fra google. Det er muligt det først kommer frem når man har sådan en tilknyttet sin konto (eller net).

Mvh dan.
Til top
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 09:23
Det har jeg prøvet både på ios og android men uden held
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:18
Hmm kan faktisk godt være det ikke virker uden en Home enhed. Jeg har også Google Home mini, som jo pr automatik giver Google Assistent. Jeg har ikke prøvet uden minién. 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:31
Måske det automatisk kommer frem hvis man har en Home enhed, jeg har ikke (endnu).

Men i såfald, hvorfor har jeg så mulighederne når jeg bruger min G-Suite account??
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:36
Har jeg desværre ingen ide om. Aner egentlig slet ikke hvad G-suite er, udover at det fokuseret på erhverv. De gange jeg har set det nævnt, så ligner det samme vin på forskellige flasker. 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 10:41
G-suite er bare en service fra Google, mest til små virksomheder, men også til private som gør du gratis (op til 5 brugere) kan få hostet dit eget domæne hos Google. Så din google account ikke behøver at ende på @gmail.com
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 12:17
Til dem der kører med android enheder, der kan jeg anbefale at bruger apkmirror til at hente nyeste versioner. Der ligger både Google, Google Home og Android Auto. Sidstnævnt er efterhånden blevet rigtig god til dansk. 

Lige en note..
Jeg opdaterede min Galaxy S7 forleden til Android 8. I den forbindelse fik jeg problemer med Android Auto. (Jeg nåede ikke at se om det havde betydning i Google Home).
Det vidste sig at jeg måtte hente nyeste version af Google Play-services. Denne APK er også vigtig i forbindelse med Google og Google Home, da Assistenten (og ikke mindst Smarthome) er en del af Google Services. Hvorfor den som var med i Android 8 som jeg hentede fra samsung ikke virkede, det ved jeg ikke. Men det kunne måske være en ide at starte med at hente seneste Google Play Services. (APKén hedder "Google Play Services" og findes i Beta udgave 14.3.62. Ellers i version 13.2.80).

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2018 kl. 14:43
Hmm her er der en med samme problem. Men svaret til ham er, at Home control kun findes i den engelske udgave (engelsk sprog). 

https://community.openhab.org/t/official-google-assistant-integration-for-openhab/40425/427

Jeg kører dansk, så noget med altså virke. Igen, jeg henter opdateringer fra APKmirror, måske derfor.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2018 kl. 10:56
I følge Logitech https://support.myharmony.com/en-dk/harmony-experience-with-google-assistant understøtter Harmony via assistant meget få sprog. Er der nogen der er faldet over nyttig info omkring dette? Eventuelt omveje til at styre det på dansk?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 06:25
Nu virker min voicemail match til min Sony Xperia zx
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 16:12
Harmony var pludselig på listen over tilgængelig enheder i dag.
"Tænd for TV" fungerer.
"Sluk for TV" svarer assistant slet ikke på, til gengæld kan det slukkes med "Turn of TV" og den venlige dame svarer til og med på dansk.

Så tingene bevæger sig hastigt i den rigtige retning nu.......
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu