|
Dansk moms på Netflix og andet streaming. |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jeg prøver lige igen :) BBC er public service, ligesom DR. Dvs. at deres indhold er gratis tilgængelig i deres såkaldte iPlayer. Der findes plugin til iPlayer i XBMC, ellers kan det installeres på PS3 (sikkert også PS4), med en engelsk konto (kræver kun at du opretter en gratis engelsk PSN konto og bruger den den ene gang til at hente den med, fremover kan du sagtens starte app'en og se indhold fra din danske PSN konto) Og iPlayer til Android er også lige blevet kompatibel med Chromecast. Her skal du dog lige hente apk'en hos XDA og så sideloade den, da app'en sjovt nok ikke er i den danske Play Store :) Og sidst, men ikke mindt. Ja, Unblock US giver skam fint adgang til BBC, samt 4/5 on demand iTV og andre britiske kanaler. Og en hel række af mange mange mange andre services. Selv benytter jeg den også til Hulu+. Netflix er bare en brygdel af hvad Unblock US giver adgang til.
|
|||||
![]() |
|||||
dieseldk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
||||
Sidestilles de ikke bare streaming med en fysisk vare?
Det har jo været sådan at hvis en netbutik fra et andet EU land har solgt for over 25.000 kr. til Danmark om året skal der opkræves dansk moms (er ikke sikker på beløbet er rigtigt), den samme regl kommer nu også til at gælde for streaming og digital levering af en vare. Det bliver jo lidt sværere at stille samme krav over for butikker som ikke har hjemme i EU, men der opkræver man så moms fra modtageren ved en fysisk vare, hvordan de har tænkt sig at gøre det eller om de vil gøre det ved digital levering synes jeg ikke rigtigt man hører om. De skal jo næsten hvad adgang til folks kontoer for at se om der er nogen som handler udenfor EU. |
|||||
![]() |
|||||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
||||
Det er iPlayer fra den danske App Store, ikke? For jo, den er begrænset. Der stiller de bare en håndfuld ting til rådighed for udlændinge, og så må du betale for resten. DR gør det samme i udlandet. Der kan du stadig godt tilgå noget af indholdet. Om du så kan købe dig til resten derinde, kan jeg ikke huske.
|
|||||
![]() |
|||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
||||
EU og USA forhandler i øjeblikket om en frihandelsaftale. Hvis EU mener der skal kræves moms, kommer det vel med i aftalen. Men jeg har da købt software fra amerikanske firmaer, hvor jeg blev sendt videre til en europæisk side for at betale MED moms. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
![]() |
|||||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||||
Jeg har engang købt fra USA og blev sendt ud til tolden i Kastrup lufthavn for at betale moms, told (få kroner) og et ret stort gebyr. Havde jeg ikke selv kørt derud, var gebyret blevet meget højere. Lovgivning skal naturligvis ikke være foræringer til normale mennesker, der sagtens kan, men bare er for nærige til at ville. Staten skal sikre at helheden virker og at de svagere også kan være her. Det er sikkert muligt på over-snedig vis at snyde for momsen, men naturligvis bliver der fastlagt regler, så man i almindelighed må betale. Lars ![]() |
|||||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
||||
Frihandel omhandler told og ikke moms. |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8680 |
||||
Whatever. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |