recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk politik forhindrer Dansk FTV & FTA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk politik forhindrer Dansk FTV & FTA

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 21:46

 

 De har også mistet mig som kunde, d.v.s jeg kan ikke desværre helt blive fri, er tvunget til at have minimum Grundpakken, da det er gennem boligforeningen, men de øvrige er opsagt. Så ikke så mange penge mere herfra til dem. Har dog stadig en god del kanaler takket være de mange gratis UK sattelit kanaler, hurra for dem.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Politikerne har indset, at det som oftest ikke er klogt at blande sig direkte i priserne, men bedre at have konkurrence på markedet.



Tja politikkerne (både nationalt og i EU regi) har ellers været ganske aktive i at regulere priser i telebranchen, simpelthen for at tvinge priserne i bund i erkendelse af at der findes nogen mega store selskaber skabt af at privatisere de nationale teleselskaber.

Nøjagtig samme situation har vi herhjemme med Yousee og fordi der for rigtig rigtig mange ikke er noget (lovligt) alternativ.

Jeg er helt med på at fuldstændig fri kanalvalg ikke vil betyde lavere priser, MEN systemet som det er nu fungere simpelthen ikke, og det er helt tydeligt at de spillere på markedet ikke selv kan finde ud af at få indført ordentlig konkurrence.

Iøvrigt giver jeg ikke en pind for argumentet "bare vent til boxer kommer", samme argumention måtte vi høre på engang, her var det bare "bare vent til digital tv bliver indført".

Jeg er 100% sikker på at rigtig mange mennesker for et chock når de finder ud af at de ikke med et abonnement, et kort, og en maskine kan se TV i flere rum, bare for at tage et eksempel.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det her er simpelt. Jeg skriver klart og tydeligt, at YouSee har sat prisen ned.Det er muligt, at jeg tager fejl, så jeg skriver noget forkert. Men der kan ikke være tvivl om, hvad jeg skriver.


Og som jeg nu har skrevet et par gange: YouSee har sat prisen OP. Fra 199,- om året til 199,- pr. halve år.

Derfor forvirrede dine indlæg mig.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:46
Man må husk at det er TDC der eje kable der ligge i jorden, og det tage de
sig godt betalet for, derved er det umulig for ander tele selskaber at sætte
prise ned

En del af problmet, derved kan TDC besteme 100% over prisene også
overfor andre udbyder, bla. derfor har jeg fravalgt TDC´s digital HDTV, de
jeg ikke ville betale overpris for noget jeg betale til over huslejen (dog kun
analog TV), som jeg ikke kan fravælge, da jeg betale for stikke, og det er jo
igemme dette stik at jeg skal modtage HDTV.

Så jeg se det helt klart som en stavnbining fra TDC siden, overfor deres
kunder i bolig foreninger, der ønsker digital TV.

Redigeret af Startrek - 08-September-2008 kl. 12:16
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 10:56
Nu taler vi tv her.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:37

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:



Tja politikkerne (både nationalt og i EU regi) har ellers været ganske aktive i at regulere priser i telebranchen, simpelthen for at tvinge priserne i bund i erkendelse af at der findes nogen mega store selskaber skabt af at privatisere de nationale teleselskaber.

Det er en anden situation. Da TDC ejer tele-kablerne, så lovgives der om hvilken pris de udlejer kapaciteten til de øvrige selskaber til, netop for at sikre fri konkurrence. Denne form kan rent teknisk ikke lade sig gøre med analog TV-distrubution, derfor har man ikke en lignende ordning på TV-kablerne.

Der er ingen lovgivning i telebranchen om hvad prisen overfor slutbrugere skal være. Der er begrænsninger i f.eks. bindingsperioder, men ikke mht. pris.



Redigeret af AV Precision - 08-September-2008 kl. 11:38
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 11:40

Det eneste der vil hjælpe mod de urimelige priser er boycot af betalingstv.

Hvis alle opsagde de store og dyre pakker, vil leverandørerne finde ud af at vi har brug for et bedre tilbud. Problemet er bare at folk kun brokker sig og ikke gør noget ved det. Det er muligt at man ikke kan eller vil opsige det hele, men de fleste har mulighed for at vælge de dyre pakker fra.

Jeg har selv opsagt mit CD efter jeg et par uger skrev ned hvad jeg havde set, og da det kun var et par timer om ugen jeg så de programmer som jeg betalte så meget for, var der ikke nogen grund til at have dem.

Jeg mener også at digital-tv er ved at blive til en malkemaskine, hvor man fra udbydernes side prøver hvor mange penge man kan presse ud af kunderne. Der er brug for at folket siger fra, så de bliver presset, og det kræver at man vil undvære nogen af sine tv-kanaler et stykke tid. Jo flere der gør oprør, jo hurtigere bliver leverandørerne nødt til at komme med noget bedre.

Det er muligt at et friere valg af kanaler får priserne på dem til at stige, men det vil også gøre indholdet af dem bedre. Jeg har ikke brug for mange kanaler, jeg har brug for gode kanaler. Og indtil det sker, så nøjes jeg med FTA.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:



Tja politikkerne (både nationalt og i EU regi) har ellers været ganske aktive i at regulere priser i telebranchen, simpelthen for at tvinge priserne i bund i erkendelse af at der findes nogen mega store selskaber skabt af at privatisere de nationale teleselskaber.

Det er en anden situation. Da TDC ejer tele-kablerne, så lovgives der om hvilken pris de udlejer kapaciteten til de øvrige selskaber til, netop for at sikre fri konkurrence. Denne form kan rent teknisk ikke lade sig gøre med analog TV-distrubution, derfor har man ikke en lignende ordning på TV-kablerne.

Der er ingen lovgivning i telebranchen om hvad prisen overfor slutbrugere skal være. Der er begrænsninger i f.eks. bindingsperioder, men ikke mht. pris.



Tja EU vil ellers have indført et maks loft på hvad en SMS må koste.

Når jeg snakker prisregulering, så er det også på digital TV jeg mener. Analog er da til at betale.


Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Baum Baum skrev:

Det eneste der vil hjælpe mod de urimelige priser er boycot af betalingstv.

Hvis alle opsagde de store og dyre pakker, vil leverandørerne finde ud af at vi har brug for et bedre tilbud. Problemet er bare at folk kun brokker sig og ikke gør noget ved det. Det er muligt at man ikke kan eller vil opsige det hele, men de fleste har mulighed for at vælge de dyre pakker fra.

Jeg har selv opsagt mit CD efter jeg et par uger skrev ned hvad jeg havde set, og da det kun var et par timer om ugen jeg så de programmer som jeg betalte så meget for, var der ikke nogen grund til at have dem.

Jeg mener også at digital-tv er ved at blive til en malkemaskine, hvor man fra udbydernes side prøver hvor mange penge man kan presse ud af kunderne. Der er brug for at folket siger fra, så de bliver presset, og det kræver at man vil undvære nogen af sine tv-kanaler et stykke tid. Jo flere der gør oprør, jo hurtigere bliver leverandørerne nødt til at komme med noget bedre.

Det er muligt at et friere valg af kanaler får priserne på dem til at stige, men det vil også gøre indholdet af dem bedre. Jeg har ikke brug for mange kanaler, jeg har brug for gode kanaler. Og indtil det sker, så nøjes jeg med FTA.



Hvad kan man ellers sige

Det er måske lidt svært med en solidarisk boykot, men du har ret.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 De har også mistet mig som kunde, d.v.s jeg kan ikke desværre helt blive fri, er tvunget til at have minimum Grundpakken, da det er gennem boligforeningen, men de øvrige er opsagt. Så ikke så mange penge mere herfra til dem. Har dog stadig en god del kanaler takket være de mange gratis UK sattelit kanaler, hurra for dem.



De har mistet 2 
Men så er der bare lige solidaritetskravet hvor jeg på den ene side gerne så at politikerne gjorde det ulovligt at tvangsfordre danskerne med tv (eller er det TDC's pengetank som reglen tvangsfodrer? Jeg er lidt i tvivl) og på den anden side, så har jeg faktisk ikke så meget mod den, når jeg ser at mine naboer sparer lidt kroner.

Men ja, hurra for Engelsk FTA, de skal nok komme til at sluge et par kunder, særligt kunder hvor kanaler udover DR og TV2 ses meget lidt.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2008 kl. 12:54
Jeg har droppe TDC´HDTV, da man skal havde fuld pakke for at få to HD
kanaler plus man skal betale ekstra for andere HD kanale, så HDTV fra TDC
kan let gå hen og bilive en dyr omgang, så kan jeg god leve med det analog
TV vi har i ejedomme, som jeg ikke kan fravælge ude af antenne stik blive
lukke (også kan jeg jo ikke bruge TDC HDTV over kabler).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu