recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk pris på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk pris på PS3

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk pris på PS3
    Sendt: 10-Februar-2007 kl. 08:33
Ikke for sarte sjæle

Gad vide hvad spillene kommer til at koste?

Personligt mener jeg at Sony skylder sig selv i foden ved at gå over 5.000 kr. En 360'er koster < 2.000 nu.  Jeg tvivler på den sælger noget særligt når først fanboysene har købt den på lauchdagen. Jeg slår i hvert fald koldt vand i blodet og venter til prisen runder mindre end 2.000 og i mellemtiden kan jeg så hygge mig med min 360'er der gamemæssigt er (mindst) på højde med PS3.
Til top
romkuglen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 09:51

XBOX360 har ikke HD drev, så det deri ligger en af grundende til den evt. 2500-3000 Dkr´s prisforskel.

Du kan dog købe et eksternt HD-DVD drev til din 360´er, mens der jo følger et indbygget BluRay HD drev med til PS3.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 10:08

Elgiganten har XBOX 360 Premium til 2899 kr lige nu, så skal du have en Wireless Networking Adapter 649 kr, så skal du have 2x 20 GB HD a 799 kr, og så skal du have et HD-Drev til ca 1800 kr.

Ja så koster XBox360 lige pludselig 6946 kr,

 når man skal samligne skal de 2 konsoler sammen skal de jo gerne kan det samme, og det kan de næsten. Xbox360 har ikke HDMI det har PS3.

Så PS3 er ca 1500 kr billigere end 360éren når det kommer til stykket..

 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Elgiganten har XBOX 360 Premium til 2899 kr lige nu, så skal du have en Wireless Networking Adapter 649 kr, så skal du have 2x 20 GB HD a 799 kr, og så skal du have et HD-Drev til ca 1800 kr.

Ja så koster XBox360 lige pludselig 6946 kr,

 når man skal samligne skal de 2 konsoler sammen skal de jo gerne kan det samme, og det kan de næsten. Xbox360 har ikke HDMI det har PS3.

Så PS3 er ca 1500 kr billigere end 360éren når det kommer til stykket..

 

Og så udkommer den i 2 modeller, så wireless/hd kan vælges fra. (mindre HD 20GB/60GB).. og usb tilslutninger  osv.. Så er det bare om 5000 er for 20GB versionen.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 11:22

Hej pendec

Den lille ver "20GB" kommer ikke til EU det første stykke tid hvis den kommer, og de 5,495 kr er for den store, og USB tilslutningerne er vist de samme på begge modeller, forskellen er vist 1. trådløs 2. kortlæser og så størrelsen på HD.

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Elgiganten har XBOX 360 Premium til 2899 kr lige nu, så skal du have en Wireless Networking Adapter 649 kr, så skal du have 2x 20 GB HD a 799 kr, og så skal du have et HD-Drev til ca 1800 kr.
Ja så koster XBox360 lige pludselig 6946 kr, når man skal samligne skal de 2 konsoler sammen skal de jo gerne kan det samme, og det kan de næsten. Xbox360 har ikke HDMI det har PS3.
Så PS3 er ca 1500 kr billigere end 360éren når det kommer til stykket..



Det er altid sjovt at se hvordan folk drejer tal til deres egen fordel.

Ovenstående priser passer kun hvis man vælger at købe det dyreste sted og kan derfor slet ikke bruges i denne sammenhæng. Hvorfor skal jeg fx betale for en trådløs adapter når jeg ikke skal bruge en? Eller 3(!) harddiske når én er nok? Jeg gider ikke nævne priser for det tager under 5 minutter at finde det selv hvis man finder det vigtigt.

I øjeblikket er der én grund til at købe PS3 frem for Xbox 360. Den kan afspille Blu-ray film.
I kategorierne: pris på konsol, pris på spil, eksklusive spil, controller, menustruktur, online muligheder, spil udbud er Xbox overlegen i skrivende stund. Om det vil ændre sig om 1 år kan ingen forudsige.

  1. Hvis man vil spille konsol spil eller bruge sin computer som mediecenter skal man købe en Xbox 360 da der er flere spil, flere eksklusive titler og de titler der er kommet til både PS3 og Xbox 360, ja der er spillene flottest på xboxen.


  2. Hvis man vil se Blu-ray film, eller overføre sine digitale billederne direkte til sin konsol skal man købe en PS3.


Hvad man finder vigtigt er op til en selv, men som skrevet henvender de to konsoller sig til hver deres kundegruppe.

Edit: I øvrigt har den danske pris på PS3 været kendt længe, og spillene på PS3 er dyrere end tilsvarende på xbox 360, så gør jeg klar på endnu en ubehagelig overraskelse: Coolshop Coolshop er ovenikøbet den billigste spilshop i DK

Redigeret af centric - 10-Februar-2007 kl. 12:16
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:18

Det er sjovt at se hvor mange der har en mening om PS3, når det er de færreste, som har "hands on" erfaring med produktet, da det ikke kan købes endnu.

Personligt hælder jeg til PS3, men kun pga. Bluray muligheden.

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:36

Hej centric

Det kan godt være 360´eren er billigere andre steder, men når man skal samligner 2 maskiner er man nød til at sætte dem op med hindanden, før kan man ikke sige at den ene er dyrer end den anden, og så bruger jeg altså vejl priser. Og om man så har brug for det ene eller andet er liget meget.

Og spil priser tjae lad os nu.

PS jeg har selv en "hårtørre" = XBox360

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Elgiganten har XBOX 360 Premium til 2899 kr lige nu, så skal du have en Wireless Networking Adapter 649 kr, så skal du have 2x 20 GB HD a 799 kr, og så skal du have et HD-Drev til ca 1800 kr.
Ja så koster XBox360 lige pludselig 6946 kr, når man skal samligne skal de 2 konsoler sammen skal de jo gerne kan det samme, og det kan de næsten. Xbox360 har ikke HDMI det har PS3.
Så PS3 er ca 1500 kr billigere end 360éren når det kommer til stykket..



Det er altid sjovt at se hvordan folk drejer tal til deres egen fordel.

Ovenstående priser passer kun hvis man vælger at købe det dyreste sted og kan derfor slet ikke bruges i denne sammenhæng. Hvorfor skal jeg fx betale for en trådløs adapter når jeg ikke skal bruge en? Eller 3(!) harddiske når én er nok? Jeg gider ikke nævne priser for det tager under 5 minutter at finde det selv hvis man finder det vigtigt.

I øjeblikket er der én grund til at købe PS3 frem for Xbox 360. Den kan afspille Blu-ray film.
I kategorierne: pris på konsol, pris på spil, eksklusive spil, controller, menustruktur, online muligheder, spil udbud er Xbox overlegen i skrivende stund. Om det vil ændre sig om 1 år kan ingen forudsige.

  1. Hvis man vil spille konsol spil eller bruge sin computer som mediecenter skal man købe en Xbox 360 da der er flere spil, flere eksklusive titler og de titler der er kommet til både PS3 og Xbox 360, ja der er spillene flottest på xboxen.

  2. Hvis man vil se Blu-ray film, eller overføre sine digitale billederne direkte til sin konsol skal man købe en PS3.



Hvad man finder vigtigt er op til en selv, men som skrevet henvender de to konsoller sig til hver deres kundegruppe.

Edit: I øvrigt har den danske pris på PS3 været kendt længe, og spillene på PS3 er dyrere end tilsvarende på xbox 360, så gør jeg klar på endnu en ubehagelig overraskelse: Coolshop Coolshop er ovenikøbet den billigste spilshop i DK

Nordisk film har endnu ikke meldt ud hvad den danske pris bliver på ps3, at coolshop ligger den på til 5499 betyder jo bare at den ihvertfald ikke bliver højere hos dem..

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:44

Playstation 3 pris i Danmark afsløret

Så satte de pris på PS3

 I følge Nordisk Films nyeste prisliste har de lagt sig fast på en vejledende udsalgspris på deres nye vidunder-maskine. Hvis du på dagen (d. 23. marts 2007) skal ud og købe en Playstation 3 skal du have 5499,00 danske kroner op af lommen.

Vi gør opmærksom på at Nordisk Film naturligvis på ingen måde kan diktere udsalgspriserne og at den oplyste pris er vejledende.

Kilde: NFI

PS: Det er fundet på

http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=70223

 



Redigeret af klander - 10-Februar-2007 kl. 12:46
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Hej centric
Det kan godt være 360´eren er billigere andre steder, men når man skal samligner 2 maskiner er man nød til at sætte dem op med hindanden, før kan man ikke sige at den ene er dyrer end den anden, og så bruger jeg altså vejl priser. Og om man så har brug for det ene eller andet er liget meget.
Og spil priser tjae lad os nu.
PS jeg har selv en "hårtørre" = XBox360


Du skrev selv at prisen i Elgiganten bla bla bla...
Den vejledende pris er stadig 3200 kr.

Man kan ikke sammenligne priserne på de to konsoller som du gør, da de ikke er ens. Det er kun i det usandsynlige tilfælde at man SKAL bruge ALLE PS3's funktioner at man kan sætte det sådan op, men det vil man aldrig skulle. Derudover kan vi jo hellere ikke sammenligne at den ene er bedre til en ting, men den anden er bedre end noget andet.

Baseret på andres førstehåndsindtryk, utallige anmeldelser og daglige nyheder mener jeg, man skal vælge konsol ud fra om man bare SKAL have Blu-ray eller man kan "nøjes" uden eller et HD-DVD drev, da det er den eneste "fordel" PS3 har overfor Xbox 360 som jeg også skrev i mit tidligere indlæg.

Edit: Jeg har fundet løsningen på hår-tørre problemet! Jeg har sat min box ind i et andet værelse. Nu er den 100 % lydløs!

Redigeret af centric - 10-Februar-2007 kl. 12:47
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:55

[
Edit: Jeg har fundet løsningen på hår-tørre problemet! Jeg har sat min box ind i et andet værelse. Nu er den 100 % lydløs! [/QUOTE]

Jeg skuer op for anlægget og så bliver mine naboer "rigtige glade"

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu