recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk pris på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk pris på PS3

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Det er sjovt at se hvor mange der har en mening om PS3, når det er de færreste, som har "hands on" erfaring med produktet, da det ikke kan købes endnu.



Det er da masser der har haft hands on og sammenlignet de samme spil på de to konsoller. Læs bare her

Som en anden skriver her i tråden: PS3erens eneste fordel over 360'eren er det indbyggede blu-ray drev.
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Det er sjovt at se hvor mange der har en mening om PS3, når det er de færreste, som har "hands on" erfaring med produktet, da det ikke kan købes endnu.



Det er da masser der har haft hands on og sammenlignet de samme spil på de to konsoller. Læs bare her

Som en anden skriver her i tråden: PS3erens eneste fordel over 360'eren er det indbyggede blu-ray drev.

Ja, der er mange ude i verdenen som har erfaring med de to konsoller, men det jeg mente var, at det vist er de færreste som skriver i dette forum, som har erfaring med begge. Personligt synes jeg ikke altid man bare skal dømme et produkt efter andres erfaringer og meninger.

Mht. pris skriver Sony Center Roskilde 5199kr. på deres hjemmeside!

 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:


Baseret på andres førstehåndsindtryk, utallige anmeldelser og daglige nyheder mener jeg, man skal vælge konsol ud fra om man bare SKAL have Blu-ray eller man kan "nøjes" uden eller et HD-DVD drev, da det er den eneste "fordel" PS3 har overfor Xbox 360 som jeg også skrev i mit tidligere indlæg.


Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Som en anden skriver her i tråden: PS3erens eneste fordel over 360'eren er det indbyggede blu-ray drev.


FINAL FANTASY XIII



Dét spil får X360'eren ikke. Dét er årsag nok til at købe en PS3, foruden alle de andre smarte ting den kan (hvis jeg skulle have en nu, ville det være for Blu-Ray, men det ville jo også være nok, eftersom den afspiller formatet godt og den er væsentligt billigere end andre Blu-Ray afspillere). At X360'eren har flere eksklusive titler nu, er et temmelig sløjt argument, eftersom PS3'en med stor sikkerhed vil have flere med tiden. Der er simpelthen flere penge i at udvikle spil til en maskine der har en større brugerbase, og det vil PS3'en højst sandsynligt have inden længe. Det er noget vås at reducere diskussionen til, at PS3'ens eneste fordel er indbygget Blu-Ray drev.

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2007 kl. 14:56
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:13
Problemet er så lidt at Sony har solgt (eller ikke købt så mange) eksklusive titler i denne generation, i forhold til hvad de havde ved ps2.

Hvordan kan du påstå at der vil blive lavet flest spil til den, fordi den "nok" kommer til at blive den mest udbredte?
Den salgstal har praktisk talt snøvlet sig af sted, og xbox 360 er langt foran, når det angår udbredelse.

Ifølge din logik, vil alle spil blive lavet til 360éren nu, og ingen vil købe ps3 fordi alle spil er til 360'eren, og derved vil det danne en spiral der altid vil sikre sejren til den første konsol der kommer ud.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

Hvordan kan du påstå at der vil blive lavet flest spil til den, fordi den "nok" kommer til at blive den mest udbredte? Den salgstal har praktisk talt snøvlet sig af sted, og xbox 360 er langt foran, når det angår udbredelse.


X360'eren er kun foran fordi den har været ude i længere tid. Hvis den helt skulle have overtaget markedet nu, som enkelte gerne vil bilde sig ind, åbenbart, så ville salgstallene være væsentligt højere. PS3'en har trods alt kun været ude i nogle måneder, og udgivelsen af en enkelt stor titel i Japan vil være nok til væsentligt at øge antallet af maskiner i hjemmene. Japan er trods alt stadig et temmelig vigtigt marked. F.eks. PSX solgte først RIGTIG godt derovre da FFVII kom, og så var der jo masser af maskiner ude, som producenterne kunne sælge deres spil til. X360'eren har ikke en 'killer-app' på linje med Final Fantasy på vej. Japanerne er trods alt temmelig ligeglade med Halo

Udenfor Japan er situationen ikke den samme, mht. Amerikanere og Europæerers forhold til Final Fantasy...

Citér
Ifølge din logik, vil alle spil blive lavet til 360éren nu, og ingen vil købe ps3 fordi alle spil er til 360'eren, og derved vil det danne en spiral der altid vil sikre sejren til den første konsol der kommer ud.


Nej, det er en temmelig dårlig tolkning af det jeg skrev.

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2007 kl. 15:23
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:37
Jo, det var måske en overfortolkning. Men du tager det dog som en selvfølge at PS3 inden længe, vil være dominerende på markedet. Faktum er dog, at den ikke har solgt voldsomt godt på det amerikanske marked. Selvom de har haft en dårlig produktion (dvs. de har kunne levere et lavt antal iforhold til den oprindelige efterspørgsel), så har der de sidste måneder været rapporter om mange ps3 maskiner der har stået uberørt i butikkerne.

Japan (mener jeg) er et dårligt marked at benytte til generel anskuelse af markedsudvikling. De har nemlig en udprejet produktloyalitet, så skyder langt over noget tilsvarende i både europa og amerika.

Nej, du har ret i at Halo ikke interesserer Japanerne, men igen, de er kun en lille (misvisende) del af markedet. Der er til gengæld MANGE andre der er interesseret i det, og for dem vil det trække til.
At xbox 360 ikke har noget killer app, er det vist smagssag blandet ind i det. GTA4 bliver tidsekslusivt til 360'eren, Halo serien, PGR, Gears of war bare for at nævne nogle stykker, hvor du nok vil finde en stor gruppe der er uening i din killer app konklusion.
Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:47
Sonys PS3-problemer er jo også bare begyndt. De er nu over et år bagefter på det der nu er denne generation. Her har MS tiltusket sig en MASSE nye kunder. Kunder som vil være basisgrundlaget, når MS udgiver næste generations konsollen igen år foran Sony.
Sony blev taget på sengen af Xbox 360 og den lange morgenlur kommer til at koste dem inden for en overskuelig årrække.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

Nej, du har ret i at Halo ikke interesserer Japanerne, men igen, de er kun en lille (misvisende) del af markedet. Der er til gengæld MANGE andre der er interesseret i det, og for dem vil det trække til.At xbox 360 ikke har noget killer app, er det vist smagssag blandet ind i det. GTA4 bliver tidsekslusivt til 360'eren, Halo serien, PGR, Gears of war bare for at nævne nogle stykker, hvor du nok vil finde en stor gruppe der er uening i din killer app konklusion.


Japan er IKKE en lille del af markedet. Det er en MEGET STOR del af markedet. En konsol med en kæmpe brugerbase i Japan er interessant at udvikle spil til.

'Killer-app' i denne sammenhæng forstås kun mht. spil der virkelig sælger læssevis af kopier. Altså flere millioner. Der kan kun Halo, GTA og Final Fantasy af de nævnte serier tælles med. Og Final Fantasy (altså den primæere serie, hvor Chronicles og Tactics f.eks. ikke tælles med) er ikke 'tidseksklusivt', men EKSKLUSIVT...

Redigeret af Naiera - 10-Februar-2007 kl. 15:53
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:00
Japan, er væsentlig mindre end både europa og amerika. Selv det man regner som asian (mener ikke kina regnes med i de officielle opgørelser) er mindre end de to andre markeder hver for sig.
Så har man dominans på et af markederne er man en interessant konsol at udvikle til.

Halo serien har solgt flere millioner, Gears of war har solgt flere millioner, Project gotham racing serien har solgt flere millioner. Alle 3 360 ekslusive.

Jeg har forstået du er glad for Final Fantasy (og sammen med dig en kæmpe forbruger gruppe), men det ændrer altså ikke på det faktum at der er andre store titler også. Og japan er IKKE alpha omega på spilmarkedet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 16:58
Du tager fejl mht. Japan. Det er helt sikkert et vigtigt marked, og det er ikke 'væsentligt mindre' end både Europa og USA. Det er korrekt at markedet ikke er lige så vigtigt nu, som det var da PSX kom, da markedet i USA og Europa er blevet større, men ligefrem at sige det er 'væsentligt mindre', er forkert.

Nu var jeg jo ikke uenig med dig i, at Halo-serien var en 'killer-app' og havde solgt flere millioner eksemplarer. Det skrev jeg jo lissom selv, til at starte med...

Og jeg har jo heller ikke påstået, at Final Fantasy er den eneste store serie. Det var blot et eksempel på hvorfor det var forkert at påstå, at PS3'ens eneste fordel over X360'eren, er indbygget Blu-Ray. Diskussionen er selvfølgelig meget mere nuanceret end intern/ekstern Blu-Ray/HD-DVD og Final Fantasy.
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 17:20
Når jeg siger at Japan ikke er så "vigtigt" er marked som USA og Europa, baserer jeg det ud fra salgstal jeg har kunnet finde, der fordeler konsolsalgstallet fra 2004 således: Asian (medrenget Japan) - 21%, Europa - 32%, Nord Amerika - 47%
Derved er Japan med i gruppen der repræsenterer den mindste bid af konsol markedet. Jeg siger ikke at de er ligegyldige, eller at de ikke er at eftertragte som kunder, men blot at deres vigtighed kan diskutteres eftersom de ikke er det største marked for konsoller.

Jeg ved godt du allerede nævnte Halo, ville blot vise dig at xbox'ens spiludvalg ikke kun bestod og Halo og de andre, som jeg synes du fik sat det op. PS har da også mange killer apps uden tvivl.
Problemet (for Sony) ligger lidt i at Sony altid har kunnet slå sig an på deres eksklusive titler og det forholder sig umildbart således i denne generation (indtil videre) at sony ikke har vurderet dette så højt (big mistake), så derfor har de ikke investeret særligt meget i at beholde/få nye ekslusive titler. Så med m$' markedsmodel, går de mere udpræget efter ekslusiv titler og det vil helt klart komme til at gavne dem.

Godt at vide vi nærmer os hinanden. Jeg prøver blot at pointere at sony's salgsargument efterhånden er stadigt forsvindende, overfor det generelle marked. Det kan dog nå at ændre sig endnu.

Det vil altid være at råde folk at holde sig til de konsoller der har "deres" spil som ekslusive titler, men det antal mindskes dog (indtil nu) ved denne generation af ps. De har dog stadig stærke titler som MGS og FF endnu, men det er i udpræget grad (i mine øjne) et forsøg på at vedholde det japanske marked og flytte focus fra markedet i vest.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">
<FONT face="Times New Roman">Playstation 3 pris i Danmark
afsløret<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-
com:office:office" /><O:P></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT
face="Times New Roman">Så satte de pris på PS3<O:P></O:P>
[/
FONT]


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><O:P><FONT
face="Times New Roman" size=3></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT
face="Times New Roman"><SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>I
følge Nordisk Films nyeste prisliste har de lagt sig fast på en vejledende
udsalgspris på deres nye vidunder-maskine. Hvis du på dagen (d. 23.
marts 2007) skal ud og købe en Playstation 3 skal du have 5499,00
danske kroner op af lommen. <O:P></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><O:P><FONT
face="Times New Roman" size=3></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT
face="Times New Roman">Vi gør opmærksom på at Nordisk Film
naturligvis på ingen måde kan diktere udsalgspriserne og at den oplyste
pris er vejledende. <O:P></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><O:P><FONT
face="Times New Roman" size=3></O:P>


<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><FONT
face="Times New Roman">Kilde: NFI <O:P></O:P>


PS: Det er fundet på


id=70223">http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.ph p?
id=70223


 



Den pris man kan finde på nordisk film er fra november..

playstadium og gamesection afventer stadig prisen.. Der er konkurrencer
igang om at gætte prisen.

Redigeret af Bendix - 10-Februar-2007 kl. 18:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu