recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk pris på PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk pris på PS3

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Som en anden skriver her i tråden: PS3erens eneste fordel over 360'eren er det indbyggede blu-ray drev.



PS3 støjer vist en del mindre, så den skulle sagtens kunne bruges som filmafspiller. Det kan Xbox360 ikke efter min mening. Til det formål støjer den bare for meget.

Jeg er ikke vild med konceptet "Gamerpoints", som jeg finder særdeles stressende.

Det næsten obligatoriske krav om brug af headset når man skal spille online via Xbox360, irriterer mig meget.


Redigeret af SJ - 11-Februar-2007 kl. 01:11
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Bolt Bolt skrev:

Sonys PS3-problemer er jo også bare begyndt. De er nu over
et år bagefter på det der nu er denne generation. Her har MS tiltusket sig en
MASSE nye kunder. Kunder som vil være basisgrundlaget, når MS udgiver
næste generations konsollen igen år foran Sony. Sony blev taget på sengen
af Xbox 360 og den lange morgenlur kommer til at koste dem inden for en
overskuelig årrække.


Der er solgt ca. 9 mio. Xbox 360 - det er stort set ingenting i forhold til PS2
og også en pæn sjat mindre end Xbox.
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 12:09
SJ, du har ret mht. der også er andre fordele hvor ps3's kvalitet skinner igennem. Dog skulle der være en ny version af 360'eren på vej, der skulle støje betydeligt mindre. Hvis den når at komme frem inden ps3's launch i europa, skulle man måske vente med at sammenligne på den front til da.

Jeg har hørt folk nævne før at deres 360'er larmede for meget ved dvd afspilning. Jeg har dog ikke dette problem med min, hvor den er helt lydløs, så vil gætte at det ikke gælder med alle dvd-drev.

Hvordan kan du påpeje to FORDELE som noget dårligt? Kan du ikke lide gamerpoints så ignorer dem. Vil du ikke bruge mic så lad være.
Bare fordi en masse andre benytter det er da kun bedre (når bare ikke det er skrigende 12 årige, men de kan heldigvis mutes).
Det svarer lidt til jeg ville sige, "60gb er alt for dårligt, så kommer jeg bare til at lægge så meget unødigt lort på den."

lunddal, nej xbox'en har ikke overtaget hele markedet. Dog har den solgt 10,5mill og ps3 har solgt 1,4.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:

."lunddal, nej xbox'en har ikke overtaget hele markedet.
Dog har den solgt 10,5mill og ps3 har solgt 1,4.


Og markedet er på langt over 100 mio. brugere, så der er lang vej endnu.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:


Jeg har hørt folk nævne før at deres 360'er larmede for meget ved dvd afspilning. Jeg har dog ikke dette problem med min, hvor den er helt lydløs, så vil gætte at det ikke gælder med alle dvd-drev.



Det er blæserne, som larmer og ikke dvd drevet!

Jeg gider ikke at spille online mere med min Xbox360, så det med at bruge headset er ikke et problem.

Når jeg på et tidspunkt får solgt min Xbox360, så slipper jeg også af med de satans Gamerpoints. Det kan næsten ikke gå hurtigt nok.




Redigeret af SJ - 19-Februar-2007 kl. 20:03
Til top
andbrask Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-November-2006
Sted: Ethiopia
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af Krisgebis Krisgebis skrev:



Jeg har hørt folk nævne før at deres 360'er larmede for meget ved dvd afspilning. Jeg har dog ikke dette problem med min, hvor den er helt lydløs, så vil gætte at det ikke gælder med alle dvd-drev.

HAHAHA lol den første vandkølede 360'er er hermed afsløret - sikken en xbot

" I have made good judgements in the past. I have made good judgements in the future." George W. Bush
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Status: Offline
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 22:52

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=B SSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000VDhJf44g;sid=oukpyt8PIMcpyprQwwLi zD7M8VwXK2Ma_io=?ContentKey=5627

 

så sker der lidt her..

 

ps: Ved at gennemføre forudbestillingen, giver du samtidig dit samtykke til at hele beløbet trækkes på din konto i dag(dette er ulovligt)



Redigeret af glade - 23-Februar-2007 kl. 22:56
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

ps: Ved at gennemføre forudbestillingen, giver du samtidig dit samtykke til at hele beløbet trækkes på din konto i dag(dette er ulovligt)

Det er ikke ulovligt, men det er i strid med indløsningsaftalen hos PBS.

Hvis nogen vil klage over det, kan de kontakte PBS. Så vidt jeg ved bliver den type henvendelser taget seriøst
http://www.pbs.dk/dk/bottommenu/kontakt/

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 22:07

 

Det er jo individuelt hvilken maskine der passer til hvem. Er selv mest til PS3 (dette er dog udfra forventninger, da jeg af gode grunde ikke har prøvet den.

 

Ja jeg synes også prisen er høj, men hvis jeg tænker over hvad jeg får, så føler jeg ikke den er urimelig. Og den er svær at sammenlign. med Xbox 360.

For mig er der mere value i PS3 da jeg vil have stor HDD, trådløst internet Blueray (HD-DVD). Støjen er også en vigtig faktor for mig. Derudover er der browser og mulighed for Linux på PS3'eren. Spillene er grafisk pt. (efter reviews) en lillebitte smule efter Xboxen, men det er også lancerings titler. Tror på at PS3'erens kommende spil vil være på højde eller overgå 360'eren. Manglen på rumble er øv, men på den anden side tror ikke jeg vil savne det efter et kort stykke tid (kommer nok også produkter fra andre firmaer med rumble).

Eksklusiv titlerne her har jeg lidt blandede følelser. Men igen er jeg mest til PS3.  

Tror også at PS3 kommer til at sælge bedre i det lange løb. Ikke nødvendigvis fordi den er bedre, men fordi der er mange trofaste Playstation fans.

 

Jeg er selvf. meget farvet da jeg selv regner med at købe PS3.

Til top
JBoy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2005
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2007 kl. 22:17

Wuffer, hvis ikke man kan spille sine gamle PS2 spil på den nye PS3, så tror jeg at mange fans, mig selv inkl., vil skifte side eller i bedste fald vente og se tiden lidt an.
PS3'en har helt klart nogle fordele i forhold til XBOX'en som du selv nævner, men jeg tror Microsoft har et bedre koncept set med fremtidige øjne og hvis der kommer en XBOX 360 V2 som der snakkes om, så kan det meget vel være jeg springer på den i stedet.

Min PS3 forudbestilling, som i øvrigt snart er et år gammel, vil blive annuleret meget snart, men mindre der sker et mirakel og Sony skifter hest mht. PS2 spil.

 

Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2007 kl. 15:44

 JBoy,

jeg kan kun gi dig ret. Tror også Sony mister en del early adapters med den sidste udmelding. Mange vil nok lige vente og se om Sonys software emulator bliver god og hvor mange spil den kommer til at understøtte. Så venter folk nok også lige og ser om der er hold i rygterne fra MS om en version 2. Hvis den "nye" 360 bliver med andet end mindre cpu størrelse (mindre varme = mindre støj). Lad os sige den kommer med indbygget wifi, HDMI, større HDD og indbygget HD-DVD, så bliver det rigtig interessant. Det er bla. en af grundene til at jeg selv overvejer at aflyse min bestilling.

Men tror dog stadig på at Sonys software emulator går hen og bliver rigtig fornuftig. Playstation er stadig et så stort brand at konsolen nok skal blive en forholdsvis sikker satsning. Men PS3 bliver ikke som PS1/PS2 salgsmæssigt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu