recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk Satellit tv i Spanien
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dansk Satellit tv i Spanien

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér astrolux Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk Satellit tv i Spanien
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 07:07
Hej alle,

Jeg har en CD pakke med tv i flere rum og dermed også flere bokse.

Nu har jeg købt en feriebolig i det sydøstlige Spanien og jeg kan se på f.eks. Lyngsat.com at Thor 5 og 6 dækker området og at jeg bør kunne klare mig med en parabol på 80-85cm.

Hvis vi lige ser bort fra det upraktiske i, og potentielt imod reglerne og aftalen med CD,  at de rum jeg har tv i ikke ligger fysisk på samme adresse og kun ser på det principielle, ville der så være noget i vejen for at mit kort kunne afkode CD kanalerne så jeg kunne se de samme kanaler i Spanien, som jeg ser i det sydvestlige Danmark ?

Hvad kunne der være at tekniske problemer og hvordan kunne de evt. løses ?

S.Jensen, Vejle
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 08:29
Nu kan det være jeg husker forkert.
Men er der ikke noget med at der på de geostationære satelitter sidder flere sender der peger ned på et geografisk område af jorden.
Så det vi kan se her i skandinavien, kan man ihverfald ikke se så langt væk som Spanien.
SVP03
Til top
Vagnen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vagnen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af astrolux astrolux skrev:

Nu har jeg købt en feriebolig i det sydøstlige Spanien og jeg kan se på f.eks. Lyngsat.com at Thor 5 og 6 dækker området og at jeg bør kunne klare mig med en parabol på 80-85cm.
Tjek lige de forskellige dækningskort igen - og husk at der er 2 beams på Thor5 som CD benytter, nemlig T1 og T2, og der er 1 på Thor6, K1.

T1 og K1 kommer ikke til det sydøstlige Spanien. T2 skulle være en mulighed.

Dækningskort m.m. findes på www.telenorsbc.com
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4706
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 08:37

Hej Astrolux.

Først tillykke med jeres nye feriebolig.
Der er mange 'huller' med svagere sinaler i det sydøstlige Spanien, så jeg ville foretrække en parabol på 90-100 cm.

Når jeg ser på hvilke beams Canaldigital sender på, vil du kun selv kunne modtage de kanaler der sendes på beam T2.

http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html

Så vidt jeg har hørt, var det vist kun de 4 kanaler på 12015H som kan ses med et dansk Canaldigital kort?

Men ellers kan alle på 12418V gratis høre de 4 DR radiokanaler samt se DR1s tekst TV:

http://www.lyngsat.com/1west.html

Hvis du lovligt vil se DR1 og DR2 uden for Danmark er salg af kort udliciteret til Radiosolymar.es i Sydspanien.

http://www.drsydeuropa.com/

Der er en ide om at det skal koste det samme som licens/afgift i Danmark, så kortafgiften for hele 2012 er 315 €.

De tekniske problemer kan løses ved at gå op i størelse på parabolen. Jeg har set paraboler på både 3,2 og 4 meter.
Men jeg tror ikke du kan få 'byggetilladelse' til at sætte sådan en op.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 30-Januar-2012 kl. 09:03
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 12:48
Måske lidt Off Topic, at for modtage DR i Norge (Moss sydøst for Oslo) på Kabel, og 1 Finsk Tv-kanal hos det daværende TDC begge i 1997, dette skulle koste hvad licensen nu også var i hhv. DK og i Finland.
Således kravene i Sydspanien er forventelige.

Redigeret af skyking - 30-Januar-2012 kl. 12:49
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2012 kl. 23:40
Hej vi stod i samme problem da de ændrede satelitterne for en del år siden. i købte hus i syd spanien tilbage i 1999...

Vi har dog løst det på en anden måde, dog kræver det fast internet forbindelse og en ok kraftig en, hvilket ikke altid er til at få afhængig af hvor man bor i spanien.. vi har pt. 8 mb

vi løste vores tv problem med en Slingbox og en slingbox catcher så det sender fint vores tv signal hjemme fra stuen til huset i spanien...

mener jeg gav ca. 2600 kr for begge bokse eller der omkring... dog er internet ikke lige det billigste i spanien.. vi har dog med hjælp fra vores spanske venner forhandlet os frem til 30 Euro pr. mdr for internet plus vi kan sætte det i standby når vi ikke er i spanien...
Til top
hackmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Februar-2012
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hackmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 15:24
Med mindre du har en fiberforbindelse der hjemme, så har du nok ikke 8mb upload fra din slingbox. Så snart din download hastighed i Spanien overstiger upload hastigheden i Danmark så for du ikke mere kvalitet ud af det*. Standard upload herhjemme er 1mb. For eksempel koster det hos fullrate koster 50kr/måned at gå fra 1mb/s upload til 2mb/s. Så check din upload hastiged og hvis den er mindre end 4mb/s overvej om det kan betale sig at få lidt mere de måneder du er i Spanien.

*) Jeg ville dog sigte efter mindst at have en download på 2xupload pga flaskehals undervejs og så er der stadig bandbredde til andet internet brug mens du ser fjernsyn

/Hack
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu