|
Danske dvd og blu-ray film. Købes hvor? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Oktober-2016 kl. 15:02 |
Sagen er den at jeg gerne vil udvide min kollektion, der pt består af flere hundrede udenlandske blu-ray film. Og det er jo superfint. MEN jeg har kun et fåtal danske på dvd, lidt serier og meget få i blu-ray. Blandt andet Pusher1+2+3, Matador og lidt Olsen Banden på blu-ray.
Har en del børnefilm fra 80´erne på dvd, og ydermere en lang række film i mere eller mindre dårlig kvalitet i 700mb rip hvilket ikke er noget at råbe hurra for. Udover Den Blå Avis kender i nogle steder på nettet hvor folk udveksler og bytter/sælger film, specielt dem der er udgået af danske film? Der er desværre en lang række der er udgået pga begrænset oplag, men som jo så må findes derude. En anden ting synes godt nok filmene er spredt i øst og vest på nettet hvad angår forhandlere. Laserdisken ser på papiret ud til at have et hav af danske film, men der er rigtigt mange der er udgået desværre. Kan det i øvrigt passe at der næsten intet er af danske blu-ray film i 1080 med lossless lyd er fra før 2010 stykker? Jeg tænker primært på film fra 90´erne og helt tilbage til starten i 20´erne. Jeg har kunnet finde Olsen Banden, men ja der er sikkert også nogle enkelte som Pusher og andet der har udenlandske rettighedshavere på en eller anden måde, der har restaureret og udgivet filmene i fuld blu-ray kvalitet. Men af danske film, sammenlignet med feks amerikanske og engelske film, kan det passe at der findes absolut intet tilbage fra de gamle dage på blu-ray? Synes ALT er på dvd. |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan da ikke passe at du har Matador på Bluray
![]() Den er da ikke kommet endnu
|
|
Ning
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |