|
Danske em kampe i 4K ? |
Besvar | Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ser den på plads 17 Yousee kabel Ultra HD, det er hvertfald ikke 4k kvalitet. Faktisk syns jeg billedet er bedre på DR
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Streamen i Viaplay-appen er i hvert fald ikke imponerende
|
|||
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 719 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man skal aktivt vælge Ultra HD udgaven i Viaplay, der skal være V Sport UHD kanallogo, på det du ser. Viaplay tilbyder to forskellige streams.
UHD streamen starter først kort før kampstart. Men UHD udgaven ser nu ikke så god ud som f.eks. F1 UHD på Viaplay, som jeg tidligere har set.
Redigeret af digitalt.tv - 11-Juni-2021 kl. 22:01 |
|||
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Stadig ikke bedre end DR signalet
|
|||
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så UHD streamet i går - Og det var *væsentligt* bedre end på DR.
Tror en del af kritikerne ikke er obs på at UHD signalet kun sender i 1080P hvis ikke den afvikles på en af de få godkendte enheder som Viaplay understøtter - Dvs. virker bla. ikke på nogle af de indbyggede aps. Kræver en Chomecast 4K, Apple TV4K eller Edge browser. Og som det også nævnes - Skal man jo vælge de dedikerede stream 5 minutter inden kampstart - Hvis man har set optakt og fortsætter samme sted - Så er det ikke UHD signalet. Jeg ved ikke hvordan UDH kanalen fra Viasat er - Ovenstående gælder UHD streamet fra viaplay. Redigeret af ZackGem - 13-Juni-2021 kl. 11:10 |
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ultra HD kanalen via Yousee kabelnet med den indbygget tuner i tv-et var klar en bedre oplevelse i aftes hvad angår billede kvaliteten, jeg tog ikke tid men umiddelbart var signalet også forsinket 5-6 sekunder i forhold til DR1 via Yousee kabelnet. Men kvaliteten syns nu heller ikke at være oppe på samme niveau som når der f.eks. sendes Formel 1 eller andet fodbold.
Redigeret af Potter - 13-Juni-2021 kl. 11:29 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2040 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Synes ikke det er væsentligt bedre. Og hele brugerfladen for at afspille uhd streamet er ringe og ingen kommentatorer.
Gider det sket ikke. DR er langt bedre uanset opløsning
|
|||
ZackGem
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der var selvfølgelig kommentatorer, helt som normalt. Lyde som om dit setup er sygt, hvis ikke du kan se den tydelige forskel, samt høre kommentatoren. |
|||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har kun set kampe via et Apple TV (4. generation), men forskellen mellem den normale Viaplay stream og 4K streamen var altså tydelig. Der var markant færre grimme artefakter på 4K streamen - specielt på græsset, hvor det er tydeligt at se. Jeg kan desværre ikke måle bitrate på de forskellige streams, men kunne man forestille sig, at 4K streamen simpelthen er bedre fordi der benyttes H.265? Er der forøvrigt nogle der har bemærket, at YouTubes kvalitet er steget markant over de sidste par måneder? Jeg bruger primært mit Apple TV, og derfor bruger YouTube selvfølgelig H.264. Tidligere var kvaliteten nogenlunde, omend ringere end VP9 på min computer, men de sidste par måneder er det som om kvaliteten med H.264 er steget. Der er simpelthen færre tydelige komprimeringsfejl.
|
|||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bestemt. Selv om det ikke er god 4K eller særligt spatialt velopløst 4K, er det stadig MARKANT bedre end ViaPlays andet bitrateudsultede og ret encode-artifact-plagede 720p signal
Når det er bedst 19 Mbps, når der er for meget pres på falder det angiveligt til omkring 9 Mbps med tydligere encode artifacts til følge - I hver fald ifølge de brugere der har målt
Nej, ikke personligt. Den slags vil man nok kun bemærke hvis man ikke får den fulde VP9 4K (i nogle tilfælde 8K) kvalitet. Jeg benytter altid andre enheder end ATV'et til YouTube og har derfor naturligvis ikke opdaget nogle ændringer. Redigeret af TBC1 - 14-Juni-2021 kl. 13:28 |
|||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Altså boksen fra 2015? Den med 1080p maks, som de også kalder Apple TV HD? Forskellen på vælge Viaplays normale sports-stream og så UHD-streamet er, at førstnævnte streames i op til 720p50 med MPEG4 AVC (bitrate ca. 5 Mb/s). UHD-streamet går på Apple TV HD op i 1080p50 med MPEG4 AVC (bitrate ca. 7-8 Mb/s). Jeg vil tro, at det samme er tilfældet på Smart TV. På Apple TV 4K boksene skifter Viaplays UHD-stream til HEVC i 1080p og opefter.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
Branchekender
Super bruger Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jep, det er et Apple TV HD jeg bruger, så hvis det er 1080P50 med 7-8 Mb/s, så giver det god mening, for kvaliteten er bedre end Viaplays noramle sports-stream.
|
|||
Besvar | Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |