recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dark knight DVD vs. Blu Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDark knight DVD vs. Blu Ray

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 11:26

Jeg vil helt sikkert prøve en natur film så.. (Men igen hvis man i princippet kun kan se forskel på naturfilm er man jo ligevidt - Jeg ved godt det nok ikke er tilfældet!!!)... Men som sagt jeg vil lige prøve igen og der kan jo være mange faktorer der har spillet ind. Jeg må bare kigge ordentligt efter og så ellers bare nyde billedet... Fuld hd kommer vel næsten automatisk når man skal op i de større skærme indenfor pana og pio. gør de ikke? det var nu derfor jeg skrev det..

XCARDMAN: Hvordan har du indstillet dit px80?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 11:47
Det er stadig ikke full HD som gør forskellen, men at et pio har et langt bedre panel. Pio har et ældre 508 hd ready tv og det er stadig meget bedre end et px80 og det slå rigtig mange 1080p tv. Husk et px80 er godt, men langt fra det bedste.

jeg kan anbefale og købe filmen last legion den har et kanon billede

Jeg kører som regel i biograf mode

contrast er ca 70 procent
lys et hak til venstre fra standard
farver to eller tre hak til højre kører normal, varm bliver for gul og kan ikke vende mig til det 
sharphed kun et eller 2 hak.
alle filter skal slåes fra.

Mange vil sikkert sige 50 procent i contrast, men synes billedet bliver for mørkt. På et pz80 skal den sikkert stå til ca 50 procent 
Mine indstillinger skal ikke ses som at de er bedst.
Min blueray afspiller står til lyst rum, sony s-350. Den skal så skiftes til en oppo når den kommer en gang. 

mit nye 50 tommer om det så et pan eller pio, det vil jeg gerne have en rigtig kalibrering af med måle udstyr.

Redigeret af xcardman - 26-Januar-2009 kl. 11:48
Til top
jfjkd08 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Juni-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 12:05

i know full hd gør ikke forskellen, men dt jeg mente var at fx. pioneers 50" jo er i fuld hd, så hvis man køber det vil man få et full hd tv( mit næste ønske er helt klart et pio. 50" - men det blir nok først om et års tid.)

Last legion har jeg set, dog kun på dvd, men har købt pans labyrint som ifølge hifidigest skulle ha et rigtig godt bilede..

i hvert fald tak for hjælpen..

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 12:39
Det er nok mere at i sidder 4m fra skærmen der gør, at i ikke kan se den store forskel fra DVD og Blu Ray. På den afstand kommer DVD'en til at  se mere skarp ud.

Jeg sidder selv 2m fra mit 42", og kan altså sagtens se forskel
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 22:32
Man burde stadig at kunne se stor forskel ellers har man da syns problemer.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2009 kl. 23:20

Der er noget HELT galt med indstillingerne på en skærm hvis man ikke kan se afgørende forskel på SD og HD.

Med de rette indstillinger/ kalibrering er det fint at se sd-dvd og tv men en sand fornøjelse at nyde High Def!

Jeg vil lige nævn at "skaphed" ikke er en kvalitet i sig selv! Det fine ved HD er at man kan komme temmeligt tæt på det resultat, filmens instruktør havde tænkt sig! Skarpt eller ej!

HD giver langt mere dybde/ farvespil og en dyb dyb sort.

MED DE RETTE INDSTILLINGER!

Jeg er selv den meget lykkelige ejer af en highend dvd afspiller af bedste skuffe (i al beskedenhed ) og jeg kan se en afgørende forskel til BD´s fordel! .... og så har vi slet ikke talt lyd endnu!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu