|
David´s up and comming hjemmebio |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fint setup! Men den kabelskinne midtfor til loft, skæmmer en ellers ren væg. Træk kabelskinner langs fodpanel fra venstre front til højre hjørne af stuen. Og før en kabelskinne til loft i hjørnet, hvor den blir skjult af gardiner. Og så har du også skjult højttalerkablerne fra fronterne, samt alle de andre løse kabler.
Redigeret af Kampus - 22-Juni-2014 kl. 12:56 |
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
Haha Hesten hedder Bailey og hun er 3 år :). Ja vælger udelukkende at lave mit eget tv-møbel da det ellers ville koste mig over 10k. For at finde noget der næsten lever op til, hvad jeg vil ha. Technology. Prøvede skam også med Hdmi kabler i første omgang. Koblede Hdmi arc out til arc på tv. Og derefter sat til sat og game til game. Gik ind i opsætningen og satte alt til at køre via HDMI. Nu spørger jeg så - er dette ikke meningen at der så både køres lyd og billede via receiver op i TV? For det er bestemt ikke tilfældet. Kan det tænkes at der er fordi jeg har ældre HDMI kabler? Og dermed ikke den e - highspeed version de bla. Skriver om i brugsanvisning? Kampus :) kan se dine øjne fanger det samme som mine - og ja det gør ondt hver dag... Lavede hullet og kanalen der fuldt bevist idet at jeg snarligt skal have ført samtlige kabler ind i væggen. Derefter beklæder jeg hele væggen med gips. Hullet og kanalen midlertidigt opsat og lavet fra den betragtning at det er midten af mit kommende tv-bord.. Har dog endnu ikke besluttet mig for om det skal sættes filt op el. tapet med et fedt motiv af brooklyn bridge nigthtime :)
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
mmm tror du gør det mere avanceret en nødvendig er. Din receiver har nogle hdmi indgange og en eller 2 udgange til tv ( vil jeg gætte på ) Din PS3, WD live og motorola boks skal bare ind i hver deres hdmi indgang på reciveren. Så tager du hdmi out og sætter i tvet. Så vælger du bare det hdmi input du ønsker og bruge. Det betyder selvfølgelig at reciveren altid skal være tændt. |
|
![]() |
|
David O Jensen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2012 Sted: Haderslev Status: Offline Point: 73 |
De steps du der nævner gjorde jeg som det første. Tændte tv på den valgte Hdmi og valgte input på reciever.. Men ingen billede el. Lyd. Har tillige forsøgt mig i opsætningen uden held
|
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
det må være et opsætning-problem i recieveren. det er jo helt standard at det er sådan det skal fungere.
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Det lyder underligt. Kender ikke din receiver men min gamle denon fungerede uden den store opsætning.
personlig ville jeg nok resette den til fabrik indstillinger og starte forfra. Men det kan være der er en anden der har et lidt mindre dramatisk råd.
|
|
![]() |
|
Ja eller at mine Hdmi kabler måske er forældede? Selvom jeg godt ved den lyder langt ude
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Mit setup har den lille særhed, at jeg tænder Blu-Ray-afspilleren først. Dernæst tænder jeg for tv og vælger HDMI-input, hvorefter jeg som det sidste vælger input på surround-receiveren - og så er der billede igennem. Altså receiver vælges efter de øvrige.
Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Nårh, men som jeg tidligere skrev har min plan været at købe lidt nyt teknik.
jeg har længe gået med drømmen om at skifte min ps3 ud med en god blu-ray afspiller, hvor jeg har tænkt meget på OPPO 103 med eller uden darbee, eller DENON 3313. Efter lang tænketid og læsen frem og tilbage blev jeg enig med mig selv om at holde det inden for mrk. DENON idet jeg har en 3313 reciever og dermed gøre nytte af det roste DENON-LINK ( hvertfald hvad jeg læser ud fra div. anmeldelser). Problemet er så bare nu, at jeg før køb af ny reciever søgte vejledning her på siden, hvorunder der var flere der anbefalte mig at købe en effektforstærker for at få mere udbytte af mine B&W DM604 fronthøjtalere, både i brug under surround og stereo. Forskellen skulle efter sigende være utrolig mærkbar i forhold til, hvad jeg har nu. Til dette har jeg så læst og undersøgt lidt vedr. NADc275bee samt Emotiva XPA-2 el. XPA-200. Da jeg pt. grundet familieforøgelse og andre renoveringsprojekter i det lille hjem har en begrænset sum til rådighed pt., har jeg kun råd til enten blu-ray el. effekt el. medieafspiller Zapiti og remote Logitech harmony ultimate. Hvor vil i råde mig til at smide mønterne i første omgang ? Det skal hertil sige, at jeg skiftevis bruge min WD-live og ps3 til afspilning af film. Man kan ikke sige jeg bruger det ene mere end det andet. Samtidig er jeg så forbandede nysgerrig om effektforstærker på mit system virkelig giver den effekt alle taler om. mvh. |
|
![]() |
|
Hvordan bruger du din WD live ?
Grunden til at jeg spørger er at Oppo efter min mening har en udmærket netværks del. Jeg ville nok personlig have valgt at komme af med den PS3. Har selv haft en PS3 slim til afspiller. Ja den kan afspille men den kan tilgændgæld også afgive en del støj. Om en effekt vil give noget i dit setup ved jeg ikke. men lidt ekstra effekt skader jo aldrig :-)
|
|
![]() |
|
Ripper mine blu-rays til ekstern hd. Og kører dem via wd live. En meget sjælden gang medbringer en kammerat øhm filer fra nettet. Læste godt nok at denon ligeledes havde en finer netværks del ? Grunden til jeg gerne ser wd udskiftet også er at det er snot bøvlet at koble den på ens netværk i forhold til deling af filer..
|
|
![]() |
|
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
Fed stue du har fået bygget dig op Ang medieafspilleren så kan det ikke gå hurtigt nok at få skiftet den WD ud.. især hvis du har tænkt dig at køre bluray rips.. har selv WD oppe i soveværelset og har lyst til at kaste den ud af vinduet hvergang jeg tænder den.. den er simpelthen for langsom Har en Dune HD i stuen.. Verden til forskel, dog ingen netflix..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |