recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DCC optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDCC optager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Emne: DCC optager
    Sendt: 15-December-2005 kl. 13:32

hej

nogle der kan hjælpe.

jeg har fået en gammel Philips DCC 300 digital båndoptager med tilhørende 1 bånd og da virker den fint men den kan kun afspille almendelige bånd så er der nogle her ved hvordan man får den til at optage på de almendelige bånd eller ved hvor man kan køre de der DCC kasetter, har være rundt men de findes slet ikke mere får jeg og vide så det er for mig umugligt.

har prøvet og lave hul i den almendelige kasette der hvor der er hulller i det DCC kasettebånd og kan så også få den til og optage men der intet på båndet når jeg afspiller igen og afspilleren er ok for når jeg sætter det DCC bånd i så virker den.

er der nogle der ved hvor man kan downloade en manual til sådan en, jeg har prøvet Philips men det kan man ikke

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:02
Et lite tips kan være å sjekke de tyske eBay-sidene, her selges disse spillerne av og til for veldig beskjedne summer. Og da følger det ofte kasetter med !

Her er en
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 22:13

Hejsa.

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

...men den kan kun afspille almendelige bånd

Hvis den ikke er defekt, kan den også afspille DCC bånd. 

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

så er der nogle her ved hvordan man får den til at optage på de almendelige bånd

Det kan den ikke. Hverken analogt eller digitalt. Philips lavede tonehovedet og teknikken, så gamle analoge CC-bånd kunne afspilles på den, men ikke indspilles. DCC-bånd er eller var helt anderledes m.h.t. båndtype, specifikationer og tildels også med kassettens fysik.

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

har prøvet og lave hul i den almendelige kasette der hvor der er hulller i det DCC kasettebånd og kan så også få den til og optage men der intet på båndet når jeg afspiller igen og afspilleren er ok for når jeg sætter det DCC bånd i så virker den.

Samme forklaring.

DCC-Systemet slog ikke igennem som MiniDisc fra Sony, der blev lanceret samme år, så vidt jeg lige husker '92 eller '93. MD forhandles stadig.

Pøj med at finde manual (jeg har søgt lidt og kan heller ikke lige finde den på nettet til download) og DCC-bånd. Eller hvis du insisterer på alm. bånd: En alm. Hi-fi kassettebåndoptager, der er langt mere tilgængelig og let kan lyde ligeså godt med chrom- eller metal-bånd.

Hi-Fi og elektronik gav i øvrigt Philips'en et 5-tal på 13-skalaen for dens analogbånds-lyd.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 07:45

mange tak for svarene, har nu fået fat i nogle bånd til den.

det var virkelig vanskeligt men lyden er rigtig god af sådan noget gammelt noget at være

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 10:45

Hej igen,

Velbekomme. Fantastisk, at du kunne få bånd til den.

Jeg tror gerne, at lyden er god. Jeg har selv en stationær Sony MiniDisc optager, den lyder bedre end nogen kassettebåndoptager, jeg har haft (pånær Hi-Fi video, der er godt med). På MD og DCC komprimeres der ca. lige meget, og det er vist ikke de store forskelle, der er i lydkvaliteten efter hvad jeg har kunnet læse mig til. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:20

Ja. MiniDisc er faktisk en supergod opfindelse - ærgeligt at det ikke slog igennem!

Men med Blu-ray, kunne man måske forestille sig, at man kunne lave MBD = MiniBlu-Ray Disc, der ligner en MiniDisc til forveksling, men som blot indeholder en Blu-Ray-RW plade i stedet for, så kunne man optage musik i CD- eller DVD-audio kvalitet.

Nå - det var et sidespring...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 13:45

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja. MiniDisc er faktisk en supergod opfindelse - ærgeligt at det ikke slog igennem!

Der er nu solgt en del:
"For the years 1999 – 2002, we estimate that a total of 1 billion blank minidiscs were produced"*

Det var DCC, der ikke slog igennem.

Der er også fra Sonys side udviklet på det med bedre ATRAC-algoritmer, længere spilletider, net-modeller etc.  
Artikel om dette: http://www.minidiscaccess.com/generic.html?pid=40

Jeg synes, at medierne har en fiks størrelse og at det er en fordel, de ligger beskyttet mod ridser o.l. i små kassetter. Og søgning og redigering er nærmest en leg.

Men når MiniDisc ikke er udbredt igen, skyldes det næppe, at der er noget galt med formatet. Snarere, at flere og flere har fået pc'er med brænderdrev og mulighed for bl.a. at hente musik på nettet. Og nok også, at brændbare CD'er og DVD'er i dag er ret billige.

*kilde: http://www.sims.berkeley.edu/research/projects/how-much-info -2003/magnetic.htm



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Men med Blu-ray, kunne man måske forestille sig, at man kunne lave MBD = MiniBlu-Ray Disc, der ligner en MiniDisc til forveksling, men som blot indeholder en Blu-Ray-RW plade i stedet for, så kunne man optage musik i CD- eller DVD-audio kvalitet.

Nå - det var et sidespring...

Hej igen,

Jeg fandt lige dette:  http://www.minidiscaccess.com/item.html?PRID=1534783 om disse:

Up to 45 hours of recording time!

og det var helt nyt for mig. Bemærk kapaciteten på 1 GB (>CD )

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 14:58

Hi-MD var ikke nyt for mig (og heller ikke Net-MD) . Jeg har begge dele - dog ikke stationært men, bærbart - og så har jeg en "almindelig" stationær MD i den bedre ende.

Ellers vil jeg give dig fuldstændig ret i alle de fordele og andre ting du nævner.

For at MD skulle have slået helt igennem som et nyt medie til musik, så skulle Sony ret hurtigt efter lanceringen have "opfundet" MD-diskette drev til computere og i højere grad have forsøgt at udkonkurrere musikCD - inklusive optagere/afspillere m.m. Derforuden hvis Hi-MD var kommet på markedet tidligere - så kunne MD være blevet en endnu større succes => hvilket ville medføre endnu mere videreudvikling i form af højere kapacitet måske eller andet. Nu er det min fornemmelse at udviklingen af MiniDisc måske er stoppet til fordel for harddisk og flash-hukommelse-baserede enheder.

Men stadigvæk: MD  Jeg var med på MD fra dag 1 af (næsten). Jeg så den på en Hi-fi messe i København og blev så begejstret at jeg købte en stationær MD dagen efter.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:00
Ved du Carser hvor man kan købe MiniDisc labels m.v. til brug med computer og printer??? Mine gamle labels er ikke så gode mere...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ved du Carser hvor man kan købe MiniDisc labels m.v. til brug med computer og printer??? Mine gamle labels er ikke så gode mere...


Avery har dem ikke. Neato havde dem tidligere, men de er udgået nu.

Jeg fandt dog nogle i England, ved ikke om de forhandles herhjemme.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 15:33

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ved du Carser hvor man kan købe MiniDisc labels m.v. til brug med computer og printer??? Mine gamle labels er ikke så gode mere...

Tak for et par fine svar og næh, det ved jeg ikke lige, men Lars har svaret.  

PS: Tak for at du har øget skriftstørrelsen, du bruger, her på det sidste.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu