recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død multifjernbetjening og følgerne deraf.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død multifjernbetjening og følgerne deraf.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
G_THE_GREAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G_THE_GREAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død multifjernbetjening og følgerne deraf.
    Sendt: 28-Juli-2021 kl. 10:44
Hej Alle 

Jeg håber dette er det rigtige forum. 

Jeg har en far på 70år der PT har et bøvlet setup med mange enheder og en logitech multifjenbetjening.

Logitechen er nu død på batteriet og bliver ikke produceret mere, men han blev aldrig helt blevet dus med den og makroener (tænd tv, skift indgang ect) ville ikke altid som han ville. 

Der er følgende enheder på:

Sony tv (lyd via forstærker)
Denon 2808 AMP + dali højtalere. 
DVD
TV boks fra yousee

Det store spørgsmål er så hvordan optimerer jeg hans setup så det bliver Senior venligt. 

Han har følgende ønsker: 
- Flow TV fra tv boks, lyd via forstærker (kun stereo)
- DVD afspiller 
- CD uden TV tændt.
- FM Radio  uden tv tændt. 
- En remote


En løsning kunne være et apple tv, men så er det uden DVD og CD. Kan yousee's app bruges som flow tv? 

Kunne en soundbar eller en amp der selv tænder og skifter kanal være en løsning. 

Jeg håber der er nogle af jer der har gode ideer til hele eller del løsninger. 

Jeg skylder at sige et der er et budget på et par tusinde som max. 

De bedste Hilsner

Kristian






Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 10:53
Du har ikke nævnt noget om lyden fra DVD, CD og radio, men jeg går ud fra at lyden fra disse også skal gå via forstærker??

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
G_THE_GREAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G_THE_GREAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 10:58
Hej Flemming 
Ja alt lyd ud gennemforstærkeren. 

Mvh
Kristian


Redigeret af G_THE_GREAT - 28-Juli-2021 kl. 10:59
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 11:18
Køb en ny Harmony fjbtj uden touchskærm og sæt den op for ham,det er ikke spor vanskeligt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 11:21
Jeg har selv et meget lignende setup, bortset fra min TV lyd ikke går gennem forstærker. Jeg bruger selv en Logitech Harmony 350 til at styre enhederne. Det synes jeg går ganske problemfrit, remoten har jo en tast til 4 enheder med dobbeltfunktion. I din fars tilfælde kan jeg tælle seks enheder. Han kan så selv vælge hvilken tast der skal styre to enheder (kort og langt tryk).
Og jeg har samme alder som din far.

Flemming


Redigeret af fltk - 28-Juli-2021 kl. 11:24
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
G_THE_GREAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G_THE_GREAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 11:34
Hej 
Tak for svar.

Logitechs Harmony companion er den eneste de ser ud til at producere til rimelige penge. 

Jeg ville dog gerne undgå alle de makroer der skifter kanal på forstærker, tænder dvd, skifter tv kanal ect da de har drillet tidligere. 

MVH

Kristian




Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 12:00
Harmony 350 koster 3-400 kr. Billigere kan det næppe gøres, og den har kun én makro, nemlig den tast der hedder "Watch TV", hvor du kan vælge hvilken enhed der skal tændes samtidig med dit TV. Det vil formentlig være TV boksen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
G_THE_GREAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2015
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G_THE_GREAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 12:09
HEj
Den produceres ikke mere og er ikke på lager nogen steder. 

MVH
Kristian
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af G_THE_GREAT G_THE_GREAT skrev:

HEj
Den produceres ikke mere og er ikke på lager nogen steder. 

MVH
Kristian


https://www.pricerunner.dk/pl/95-3286595/Fjernbetjeninger/Logitech-Harmony-350-Sammenlign-Priser

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af G_THE_GREAT G_THE_GREAT skrev:

Hej 
Tak for svar.

Logitechs Harmony companion er den eneste de ser ud til at producere til rimelige penge. 

Jeg ville dog gerne undgå alle de makroer der skifter kanal på forstærker, tænder dvd, skifter tv kanal ect da de har drillet tidligere. 

MVH

Kristian




Så kan han ikke nøjes med én fjbtj. Hvis alle apparater har hdmi CEC, kan det lette betjeningen. F.eks. Hvis man tænder for DVD og starter afspilning, vil CEC tænde forstærker og TV og indstille de rigtige indgange.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af G_THE_GREAT G_THE_GREAT skrev:

  Jeg ville dog gerne undgå alle de makroer der skifter kanal på forstærker, tænder dvd, skifter tv kanal ect da de har drillet tidligere. 

Hej.

Jeg har lyst til at vise jer en 5:48 min lang YouTube om en air mouse G30 2.4G
 Gyroscope Wireless Air Mouse 33 Keys IR Learning Smart Voice Remote Control:


Den har 33 IR Learning taster. Jeg har selv prøvet at programmere 2 forskellige TV og Receiver. Den har ingen makroer. Så hvis man vil afspille en DVD skal man første trykke på 3 forskellige taster for at tænde enhederne, vælge indgang, og til sidst en tast for at starte afspilningen.

Jeg ved ikke hvilken TV Boks han bruger. Vi bruger en H96 Android Boks, Og bruger den indbyggede Gyro, til at pege med den. Ved at vippe eller dreje den.

Og jeg har givet 76 DKr for den incl forsendelse fra udlandet. Vi bruger den flere gange dagligt, så jeg kan sagtens anbefale den. Her er nogle links:



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 28-Juli-2021 kl. 12:42
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2021 kl. 15:55
Jeg har en Harmony One til salg. 
Med venlig hilsen 
Søren
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu