|
Død PC..Hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
r214si ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Marts-2012 kl. 03:04 |
Hej
Har efter en blid støvsugning og rensning af kabinet en død PC.. Da den var frosset et par gange for mig, med et pixeleret skærmbilled som minde, tænkte jeg det var grafikkortet der var stået af. Så nyt er indkøbt. Desværre uden resultat. Intet på min skærm. Så lagde jeg mærke til at blæser på PSU ikke kørte, men alle lys starter og de andre blæsere, inkl. blæsere på grafikkortet (Radeon 6870) kører lysting derudaf, dog stopper CPU på min I7 hurtigt efter opstart. Kun tastatur, mus, 2 HDD er sluttet til, alt andet er disconn. SKAL en blæser altid køre eller er det kun når PSU bliver varm ? Jeg er lidt i tvivl Det er en Northq 1000W, ca 2 år gammel. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener at have læst, at der dannes statisk elektricitet ved mundingen på støvsugerrøret under brug, hvorfor støvsugning af PC'ers indmad er "no go". Trykluft fra dåse er mere velegnet til formålet.
|
|
![]() |
|
r214si ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
Du har ret, men jeg har støvsuget mine pc´ere de sidste 20 år, og aldrig haft problemer. Trykluft er brugt til alle komponenter, så det burde ikke være det (uden at kunne give garantier :-)
|
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Du kan have puffet til et eller andet. Prøv at tag dine forskellige kort (GFX osv) ud og sæt dem i igen. Det samme med diverse stik. Jeg har set det før hvor det ser ud til at alt sidder som det skal, men hvor det så ikke var tilfældet alligevel.
/ask |
|
![]() |
|
Har jeg prøvet :-(
Men spørgsmålet var mere om ventilator i strømforsyning altid skal køre eller om det kun er når den blir varm ?? For der er jo liv og lys blot har jeg den mistænkt for ikke at levere strøm nok ??? |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
Det er vidst forskelligt... Dog tror jeg at ikke at en blæser på PSU der ikke kører som den skal vil resulterer i at der intet sker (medmindre den er indikator for at PSUen er stået af).
/ask |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |