recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DD True HD & DTS HD på Denon 3806?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDD True HD & DTS HD på Denon 3806?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: DD True HD & DTS HD på Denon 3806?
    Sendt: 02-September-2008 kl. 18:23

Hej alle sammen..

Jeg har brug for jeres råd..

Jeg har rigtigt svært ved helt og lure hvordan lyden på HD DVD / Blueray virker, når det kommer i form af DD True HD og DTS HD. Jeg havde en ide om at HDMI i forstærkeren (og i afspilleren) = mulighed for HD lyd men nej, sådan skulle det ikke være.

Jeg kører i dag med NAD og ville gerne forsætte men der er ingen af dem der understøter endnu, så er jeg faldet over en brugt Denon 3806 som har HDMI men ingen understøttelse af HD lyd direkte. Faldt de her links hvor der så står noget om mulighed efter nyeste firmware.

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/53077-denon-av r-3806-firmware-oppdatering-link.html

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28808& KW=3806

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33270& KW=3806

Jeg ringede til HIFIklubben som desværre sagde, at ligemeget hvad jeg gjorde så kom denne forstærker aldrig til at kunne decode HD lyd, og det via PCM lyd ikke ville virke og er en analog løsning...

Hvad siger I? Jeg kan ikke rigtigt blive klog på hvad der er rigtigt og forkert..

Vil jo ikke ud og købe en forstærker uden fremtidsmuligheder som jeg forventer HD lyd vel er?

På forhånd tak

Hilsen Poul

Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 18:30

F.eks. en Panasonic BD50 og så brug analog udgang.

Ellers evt. hdmi med lossless PCM lyd.....godt men der står ikke true hd som på den "populære onkyo 606"

(psst. det lyder nok bare mindst lige så godt )

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 18:47
Med en afspiller der kan dekode lyden (PS3, BD50 eller lignende) kan man godt få HD-lyd med en Denon AVR-3806. Dét sgu ærgerligt at HFK ikke kender deres egne produkter bedre, eller måske bare lyver for at få folk til at købe en 3808'er...

Afspiller-dekodning er præcis ligeså godt som receiver-dekodning, plus at man rent faktisk får mulighed for at bruge alle de features Blu-ray-formatet har og vil få i fremtiden. Det giver ingen mening at bruge analog når receiveren har HDMI og understøtter flerkanalers PCM via de indgange.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med en afspiller der kan dekode lyden (PS3, BD50 eller lignende) kan man godt få HD-lyd med en Denon AVR-3806. Dét sgu ærgerligt at HFK ikke kender deres egne produkter bedre, eller måske bare lyver for at få folk til at købe en 3808'er...

Afspiller-dekodning er præcis ligeså godt som receiver-dekodning, plus at man rent faktisk får mulighed for at bruge alle de features Blu-ray-formatet har og vil få i fremtiden. Det giver ingen mening at bruge analog når receiveren har HDMI og understøtter flerkanalers PCM via de indgange.

Et tilfælde hvor det kunne være en fordel, er ved 7.1 lyd. Der er da så vidt jeg ved ikke så mange som dekoder 7.1 lyd fuldt ud ? Måske lige bortset fra PS3 (jeg er ikke sikker på den heller).

Til top
poul_madsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2007
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:14

Ja HFK har jo brug for at sælge, der ser altid så tomt ud i deres butikker

Så problemet er ikke så "stort" hvis bare der er mulighed for at sende ud i PCM. Er dette blot at ændre på blueray / HD afspiller hvis den understøtter dette, og så kører både billede og lyd stadig via HDMI eller ryger PCM lyden en anden vej?

/Poul

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Et tilfælde hvor det kunne være en fordel, er ved 7.1 lyd. Der er da så vidt jeg ved ikke så mange som dekoder 7.1 lyd fuldt ud ? Måske lige bortset fra PS3 (jeg er ikke sikker på den heller).

En fordel med analog? Nej, man kan sagtens overføre 7.1 kanaler med HDMI, og PS3'en kan selvfølgelig også...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af poul_madsen poul_madsen skrev:

Så problemet er ikke så "stort" hvis bare der er mulighed for at sende ud i PCM. Er dette blot at ændre på blueray / HD afspiller hvis den understøtter dette, og så kører både billede og lyd stadig via HDMI eller ryger PCM lyden en anden vej?

PCM overføres også via HDMI. Du skal selvfølgelig sørge for at afspilleren kan dekode både DTS-HD HR/MA og Dolby TrueHD, og det er der ikke mange der kan indtil videre. Men den førnævnte PS3 og Panasonics BD50 kan godt.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:59

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

En fordel med analog? Nej, man kan sagtens overføre 7.1 kanaler med HDMI, og PS3'en kan selvfølgelig også...

Det er ikke det jeg sætter spørgsmålstegn ved, det er om afspillerne dekoder i 7.1 eller 5.1 ved 7.1 hd-lyd ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:23
Der dekodes selvfølgelig 7.1 kanaler ved spor med 7.1 kanaler...
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 21:27

Der dekodes selvfølgelig 7.1 kanaler ved spor med 7.1 kanaler...

Er du sikker det gælder alle, sådan er det ikke med hd dvd-afspillere og jeg mener det er det samme på Blu-ray, men jeg er langt fra sikker .
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 01:26

Jeg var nede i Hifiklubben for 1-1½ år siden, hvor jeg fortalte dem, om opgradering af 3806'eren til at kunne modtage PCM 7.1 lyd og mailede dem den fil, som skulle bruges til at foretage opgraderingen.

Jeg har selv foretaget den opgradering og nu dekoder min PS3'er alle formater og smider skidtet videre i 5.1 - 7.1 PCM lyd og det er således ligegyldigt, om 3806'eren dekoder HD lyd eller ej.

Og PS3'eren dekoder ihvertfald 7.1 lyd.

Redigeret af Bruce - 03-September-2008 kl. 01:27
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 09:36
Nu har jeg ledt forgæves efter en liste, som kan vise hvad de forskellige afspillere formår mht. lyd. Er der nogen som kan henvise til en sådan ?
En liste hvor det klart fremgår hvad den kan dekode, fordi der står den kan dekode dts hd ma, så kan det jo tænkes det kun er core den dekoder.

Det undrer mig, en del afspillere kun har 5.1 analog ud hvis de dekoder 7.1 ?
Vil de så sende 7.1 via hdmi og kun 5.1 via analog ?

Jeg er forvirret

Redigeret af Hans j - 03-September-2008 kl. 09:37
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu