|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kukstern ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
![]() Sendt: 13-November-2011 kl. 17:04 |
Hej
Jeg bruger dd-wrt på min WNDR3700 og har lavet to netværk. Et til det kablet og et til trådløse, hvor jeg på det trådløse har slået multicast fra pga IPTV lagde det ned. Nu vil jeg så bruge min mobil som fjernbetjening til mit Media center, men jeg mangler ligesom hullet mellem de 2 net. Nogen der kan hjælpe med nogle kommandoer for at få åbnet for alt på nær multicast? /K. |
|
![]() |
|
kukstern ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Slet ingen der kan hjælpe - eller har samme problem?
/K. |
|
![]() |
|
![]() |
Er det umuligt at løse, eller er der bare ingen der ved det????
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Tja! hvordan har du lukket af mellem de to net? Hvis du vil have hjælp må du selv hjælpe til :-)
BS |
|
![]() |
|
![]() |
Uha, jeg hjælper gerne til, men det er trods alt 3-4 uger siden jeg spurgte :-)
Men jeg har unbridged det trådløse fra det trådet, og så har jeg slået Multicast fra på det trådløse. Det trådet kører på 192.168.1.x og det trådløse kører så på 192.168.2.x. Jeg har så overhovedet ingen adgang mellem de 2 net. Det betyder så også at jeg ikke kan bruge diverse smarte apps på min HTC til at styre mit MediaCenter. Jeg har brugt denne guide til det: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_LAN_and_WLAN /K. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Jeps, personligt skøjter jeg over indlæg hvor jeg selv skal opsøge alle informationer for at hjælpe :-/ men det lyder som om du efterhånden er desperat :-D
Tilsyneladende hedder løsningen kommandoen "iptaples" der styrer hvilke pakker der skal "droppes" - "rejectes" eller "passes" mellem forskellige netværk. Det står i linie 2 i introduktionen i det link du giver mig. Og længere nede står der
Mvh BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har skam forsøgt med iptables, eller rettere jeg har kopieret nogle ting ind i "kommando-prompten" i min router, men problemet er at jeg ikke fatter helt hvordan det skal bruges, og så har jeg prøvet at poste i dd-wrt forum, men har ikke kunnet få noget hjælp der.
|
|
![]() |
|
![]() |
HMM.... jeg troede de var lidt mere hjælpsomme.
[IRONI]Kan det være der mangler info i din post[/IRONI] ![]() For at forstå hvad iptaples kan, skal du over en MAN side til linux. Jeg har lavet en søgning for dig på Google. Tag bare første forslag, der er lidt at læse op på. Som du kan se er det et rigtigt avanceret stykke værktøj og man skal have styr på hvad man vil før man kan komme med den rigtige konfiguration. Det er ikke gætteri, desværre. Det kan også være at det er derfor der ikke er en der kommer med guldkornet, da der mangler >mange< informationer før den/de rigtige linie(r) kan specificeres. Mvh BS
|
|
![]() |
|
![]() |
Men hvis du ser en længere afhandling omkring et setup, så er du garanteret også hurtigt væk fra den tråd :-) Med mindre det måske lige er et problem man selv sidder med.
Jeg kan bare ikke tro jeg er den eneste der sidder med dette problem, som så skal i gang med at læse en manual for linux kommandoer igennem. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |