mgmg skrev:
Hvad er worst case scenario? En timeløn + transport til en tekniker? 3000 for en prof kalibrering? |
Kalibreringen kan ikke løse at tv'et ikke kan tændes. Jeg husker ikke regningen for de par gange jeg har futtet et tv af (ikke kunde-tv, skal det lige siges, dem eksperimenterer jeg ikke med...), men alt efter opbygningen af tv'et, så findes der indstillinger der enten omgående eller også over tid kan fysisk ødelægge komponenter i tv'et, og på nogle tv er der ingen vej udenom at skifte et styreboard hvis man mister kontakten med tv'et, f.eks. hvis man nu kommer til at fortælle et 37" pana at der sidder et 42" panel i den, eller lignende. Hvad worst case er på præcist et Pana tv skal jeg ikke kunne sige, men fakta er at menuen ikke er brugervenlig, og at indstille på noget man ikke havde tænkt sig at indstille på, er absolut en risiko.
EDIT: Iøvrigt, så er det ikke sådan at jeg vil lyse folk i band fordi de roder med service-menuer, tværtimod. Jeg siger bare at man ikke skal tage let på det, og ikke mindst at jeg ikke gider have balladen når nogen f**ker up - hvilket, uanset at Brio-scenariet måske er mere sandsynligt, faktuelt sker engang imellem. Det er udelukkende derfor jeg ikke yder support på det, hvad folk iøvrigt gør med sit tv må de selv om.
Redigeret af AV Precision - 02-Juli-2007 kl. 07:46