|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() Sendt: 17-Januar-2011 kl. 08:22 |
Jeg er ved at se på ny bærbar, og det rejser nogle essentielle spørgsmål jeg godt vil vende med jer. Jeg vil købe en bærbar "i den gode ende" dog men gerne finde pris-stedet der giver mest bang-for-the-buck. Seneste teknologi: Men hvad skal man have omkring f.eks. The Sweet Spot: - Men hvad er processer sweet-spottet for processorer til bærbare? - Hvad er forskellen på Intel I3, I5 og I7. Ikke kun i teknologi (antal kerner osv) men også i performancestigninger. Er I5 så meget bedre end I3 og ditto I7. Og hvor står AMD i dag på bærbarmarkedet? Min tanke er slet ikke at se på AMD. Grafikkort: Medfølgende windows: Og er det en fuld udgave af Windows 7 der er med. Jeg har tidligere med en XP oplevet, at jeg ikke kunne geninstallere med en Microsoft Windows XP CD og serienummeret fra den bærbare (en HP). Jeg kontaktede Microsoft og fik at vide, at det skulle være med geninstallations-CD'en man installerede. Til disse OEM-versioner var der separater serienumre. Og disse geninstallations-cd'ere installerer ofte en masse "crap" jeg gerne vil være foruden og i stedet have en "ren installation". - Er der nogen mærker der giver en fuld ægte Win-7 version med? Jeg vil gerne have Full HD opløsning, eller minimum 1600x900. Det kan jeg dog selv "rode med" at finde en der matcher sammen med ovenstående som I giver input til. Men er der nogen der har nogle kommentarer her, modtages de da gerne. Og kommentarer og gode fifs i øvrigt modtages selvfølgelig også gerne. Thanx |
|
![]() |
|
Hulobe ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-December-2010 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Jeg kan desværre ikke svare på ret mange af dine spørgsmål.
Men vil godt lige komme med en kommentar. Hvad din PC skal kunne afhænger jo først og fremmest af hvad du skal bruge den til. Ikke mindst grafikkortet afhænger helt af om du vil bruge din PC til at spille på, se HD video etc. Tilsvarende med f.eks. Bluetooth. Jeg har det på den ene af mine computere, men har aldrig brugt det. Jeg er overbevist om at der er andre som mener det er meget vigtigt. Men det er sikkert fordi de har mere at bruge det til. Det er i øvrigt ikke helt rigtigt at sige jeg slet ikke har brugt det. Jeg har brugt det med bluetooth headset. Og med nogen fornøjelse. Men jeg bruger det ikke mere. Ang. I3, I5 og I7 er jeg med på en lytter!
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
hvis du skal have usb3 - esata og sata 6g - så er du nødt til at vente en lille måned - sandy bridge modellerne er på vej med hastige skridt men der er de ting standard på modellerne!
hvad angår de andre spm - så stiller du så mange spm at det er umuligt at besvare uden at skrive en større artikel - google er som regel din ven der! hvad angår Windows dog - der er den god nok - du kan ikke få det man kalder en "retail" licens altså en fuld licens der kan flyttes på andre maskiner - du kan kun købe en oem og i dag skal man selv lave den recoveryDisc når man starter maskinen første gang (såfremt det ikke er en mac!) Det hele ligger på en skjult partition på HDD! du kan altid finde et alm oem medie og låne som installation, licensnøglen virker også der, men så skal du selv hente drivere og det hele for at få en "blank" installation uden alt det crap der bliver installeret ellers. |
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Det var lige så noget som Sandy Bridge versionen på vej ud jeg gerne ville høre. Jeg var ikke opdateret på der var en ny på vej. Google lige lidt om det, og USB 3.0 er åbenbart ikke en del af chipsettet men optional for dem der laver den givne bærbar. Sata 6GB er dog.
Du skriver: "altid finde et alm oem medie og låne som installation,"
er det et OEM installationsdisk der virker på tværs af mærker og således er en generel installationsdisk som disse oem-serienumre altid virker til.
Eller er der een pr. mærke? Og i så fald, er der så nogle mærker der er bedre til at stille OEM diskene til rådighed. F.eks. til download.
Jeg skal iøvrigt bruge den bærbare til: Mest almindelig brug. Noget spil, og så gerne de nyeste krævende spil, og til videoredigering (1080p50).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |