Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Splinten
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 910
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 10:07 |
kim.t skrev:
Øh kan man ikke det ved alle optagere ? |
Nej, ikke uden at have en optagelse i gang. Philips og JVC har en live-buffer, der kører hele tiden, og nu følger Sony.
Og det ser ud som at vi europæere snydes for HDMI-udgangen ifht. US 715-udgaven - øv Men jeg er godt nok hooked på sådan en fætter 
Det kan være, at Thorvald skal lodde stemningen for at fælleskøb?
/Splinten
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 10:19 |
Helt enig i jeres betragtninger af designet af de nye recordere - de ser meget minimalistiske og plastic-agtige ud (i hvert tilfælde på billeder ). Som Lars også skriver ser HX910 ud til at være den ny topmodel - hvilket vist også falder i tråd med at den ikke ser ud til at blive markedsført i sort 
Fra den østrigske pressemeddelelse ser det interessant ud, at de angiver overførselshastigheden (64x) ved 8x DVD-RW i VR tilstand(!). Det kunne dermed tyde på at optagelser nu sker i VR tilstand til harddisken - og de samme faciliteter som på DVD-RW VR tilstand er mulige på harddisk optagelser. Altså opdeling/samling af optagelser og playlists (ren spekulation!).
kim.t skrev:
Nu skiver de jo at "ny feature er Pause Live TV. Et enkelt tryk på en knap, og recorderens TV-kanal sættes i pause. Et tryk på PLAY, og afspilningen fortsætter forskudt."
Øh kan man ikke det ved alle optagere ? |
Jo, man kan til hver en tid starte en almindelig optagelse og senere vælge chasing playback. Den ny facilitet Pause Live TV ser ud til at være en slags hurtig facilitet til det samme (der trykkes blot en knap og optagelse starter samtidig med at der skiftes til afspilning/pause af optagelsen - efterfølgende kunne man forestille sig at optagelsen automatisk slettes). Andre fabrikanter (JVC, Philips) har en sådan facilitet, så det er vel mere eller mindre en konkurrence parameter.
/Lars
|
 |
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 11:31 |
Forskellen mellem live-buffer og det SONY tilbyder er vel bare at de tilbyder "on-touch recording". De skriver jo ikke noget om at det er muligt at "spole tilbage" for at se fra start når man nu har trykket på den ene knap.
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 11:59 |
kim.t skrev:
Forskellen mellem live-buffer og det SONY tilbyder er vel bare at de tilbyder "on-touch recording". De skriver jo ikke noget om at det er muligt at "spole tilbage" for at se fra start når man nu har trykket på den ene knap. |
Nej, jeg tror heller ikke at der er live buffer på Sony optagerne.
/Lars
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 13:31 |
Hej Lars
laursen skrev:
de angiver overførselshastigheden (64x) ved 8x DVD-RW i VR tilstand(!). |
Nå ja, det havde jeg ikke fået med i nyheden.
laursen skrev:
Det kunne dermed tyde på at optagelser nu sker i VR tilstand til harddisken - og de samme faciliteter som på DVD-RW VR tilstand er mulige på harddisk optagelser. Altså opdeling/samling af optagelser og playlists (ren spekulation!). |
Lad os bare få nogle gode teorier på bordet her i ventetiden - men ok, måske er det bedre ikke at sætte forventningerne for højt 
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
Bent M
Super bruger
Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 14:30 |
Meget interesant med den ny' Sony, men er der noget nyt om Flexible Recording ? Eller det er måske det samme som på de nuværende modeller ??
|
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 14:43 |
Bent,
Der er intet nyt om flexible recording - så jeg tror ikke der er noget nyt på den front. Der er tilføjet en 2½ times indstilling hvilket jeg har savnet et par gange. I det daglige har jeg ikke savnet flexible recording - mere en 'nice to have'.
/Lars
|
 |
Bent M
Super bruger
Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 15:23 |
Hej Lars.
Ok med den 2,5 times indstilling, det er dog et fremskridt, men jeg ville gerne have en flexible recording, jeg bruger det en del.
Har nemlig overvejet endnu en optager, og der er Sony da bestemt interesant, det ser jo ud til at der også er kommet JPEG understøttelse på de ny' modeller, og det er vigtigt for mig , det skal blive spændende at følge tråden her og se hvad der kommer frem om faciliteterne på de nye modeller.
|
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
 |
Enfen
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2005
Point: 222
|
Sendt: 25-Februar-2005 kl. 17:32 |
Jeg håber muligheden for at dele en optagelse, er til stede. Alt andet ser dog rimeligt fornuftigt ud.
|
Kim
|
 |
tomaszo
Bruger
Oprettet: 03-Februar-2005
Point: 228
|
Sendt: 26-Februar-2005 kl. 16:42 |
Er der noget der tyder på om nogen af dem kommer i sort? Og er der overhovedet noget nyt om prisen på de forskellige modeler?
|
 |
vigo
Ny bruger
Oprettet: 20-December-2004
Point: 16
|
Sendt: 26-Februar-2005 kl. 19:34 |
Hos Pixmania koster RDR HX710 - 4924 kr
HX910 koster 6034 kr
|
 |
Kristian BS
Ny bruger
Oprettet: 18-Februar-2005
Point: 19
|
Sendt: 26-Februar-2005 kl. 22:58 |
Har lige været inde på pixmania.de. De skriver at de har Hx710 og Hx910 til levering 20/5 til hhv. 616 og 755 euro.
FONA sælger i øvrigt HX900 til 6000 kr til og med 28/2, men man føler sig efterhånden som idiot at købe den til den pris. Men kæresten presser på ,-)
|
Kristian BS
|
 |