recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat af nyheder på forsiden (i forummet)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat af nyheder på forsiden (i forummet)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 15:22

Jeg vil lige komme med endnu et indspark, fremavlet af en aktuel situation:

Nyheden om at Yousee er med i Kontant har fremavlet en del debat. Blandt andet er der to forumtråde Her og Her, samt selve forside nyhedens Kommentarer.

Det betyder 3 steder at følge med og 3 steder at der potentielt skrives de samme ting igen og igen.

Havde der istedet været en "officiel" kommentar-forumtråd omkring dette, så havde forvirringen været langt mindre. Samtidigt synes jeg stadig det er ærgeligt at at der foregår så meget debat i kommentar-systemet, fordi det er umuligt at følge med i uden hele tiden at kigge i hver enkelt nyhed. Der er ingen e-mail notifikation.

Jeg tror på at en ordentlig løsning og integration ville gavne debatten. Jeg synes da selv at jeg er gået glip af et par spændende debatter fordi de har ligget i kommentarsystemet. Samtidigt er det lidt ærgeligt hvis man skriver en kommentar og der bliver svaret på den/stillet spørgsmål til den, men man aldrig selv vender tilbage fordi man ikke er opmærksom på at der er blevet skrevet et svar.

Til det med at der er mange der ikke ville kommentere hvis kommentar-systemet også krævede log-in: Og helt ærligt, hvad så? Det er selvfølgeligt fint at man kan få en masse kommentarer, men hvis det blot er for kommentarernes skyld, så synes jeg det kan være lidt ligemeget. En "bruger" (i " " fordi personen ikke er indmeldt) som læser nyheder og synes han har noget at byde ind med, men ikke gider bruge 2 minutter på at signe-up - Hvad er han egentligt værd?

Enkeltstående kommentarer fra random brugere der besøger siden og skriver 1-2 kommentar og aldrig kommer igen, synes jeg ærligt talt heller ikke er det store tab. Det skal ikke lyde som om at jeg gerne vil have at recordere.dk bliver en lille lukket klub af faste brugere, men som jeg ser det så har man lavet en løsning der tilgodeser anonyme random-besøgende, på bekostning af en overskuelig debat for både bestående men også nye brugere. Og det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt.

Det er blot mit syn på sagen og i sidste ende er det jo recordere.dk redaktionens afgørelse. Jeg kommer kun med kritik i håbet om at det på sigt kan forbedre siden.

Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 10:38

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Til det med at der er mange der ikke ville kommentere hvis kommentar-systemet også krævede log-in: Og helt ærligt, hvad så? Det er selvfølgeligt fint at man kan få en masse kommentarer, men hvis det blot er for kommentarernes skyld, så synes jeg det kan være lidt ligemeget. En "bruger" (i " " fordi personen ikke er indmeldt) som læser nyheder og synes han har noget at byde ind med, men ikke gider bruge 2 minutter på at signe-up - Hvad er han egentligt værd?

Lige mine ord - er fuldstændig enig.

Enkeltstående kommentarer fra random brugere der besøger siden og skriver 1-2 kommentar og aldrig kommer igen, synes jeg ærligt talt heller ikke er det store tab. Det skal ikke lyde som om at jeg gerne vil have at recordere.dk bliver en lille lukket klub af faste brugere, men som jeg ser det så har man lavet en løsning der tilgodeser anonyme random-besøgende, på bekostning af en overskuelig debat for både bestående men også nye brugere. Og det synes jeg ikke er hensigtsmæssigt.

Lige mine ord - er fuldstændig enig.

Jeg forstår ikke Lars' (recordere.dk) holdning, til at kommentarerne skal have deres "eget liv". På hifi4all.dk foregår kommentarer til nyheder på forsiden via en tråd i selve forummet. Fungerer fint, og "alt" er samlet ét sted, og man har så forummets funktionsmuligheder, som citat-gengivelser, links, skriftstyper m.v. Endvidere er der den fordel at kommentarerne i forummet jo gemmes, så de senere kan søges frem.

Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 10:54

Samtidigt synes jeg stadig det er ærgeligt at at der foregår så meget debat i kommentar-systemet, fordi det er umuligt at følge med i uden hele tiden at kigge i hver enkelt nyhed. Der er ingen e-mail notifikation.

Jeg tror på at en ordentlig løsning og integration ville gavne debatten. Jeg synes da selv at jeg er gået glip af et par spændende debatter fordi de har ligget i kommentarsystemet. Samtidigt er det lidt ærgeligt hvis man skriver en kommentar og der bliver svaret på den/stillet spørgsmål til den, men man aldrig selv vender tilbage fordi man ikke er opmærksom på at der er blevet skrevet et svar.

Du har så evigt ret. 

Jeg har selv sendt en mail til Redaktionen og gjort dem opmærksom på problemet.  For det er virkeligt et stort problem.!!!

Kunne man ikke bare lave et link under "kommentar", der henviser til een tråd i forummet, så var problemet løst.

Redigeret af Gromit - 19-Marts-2009 kl. 10:55
Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 22:35

Hmm tænkr der var 2 andre tråde før jeg oprettede en, dem så jeg sq ikke men på opfording fortsætter jeg her.

bold.dk bruger princippet og det fungerer satme godt, nyheder bliver debatteret igennem. Jeg ved ikke hvor mange brugere bold.dk har men det er nok ikke så lidt. Så at undskylde med at der mistes dem der kun kommenterer i nyheden. Det går nok der er trods alt flere forum brugere, og hvis de virkelig gerne vil kommenterer kommer de også.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Jeg forstår ikke Lars' (recordere.dk) holdning, til at kommentarerne skal have deres "eget liv".

Så skal jeg prøve at forklare:

Der er ca. 20.000 brugere i forummet, og ca. 1,4 mio. brugere af recordere.dk (henover et år).

Da vi ikke får de 1,4 mio. brugere til at være forum medlemmer, så går vi glip af en masse gode inputs, ved at putte de direkte kommentarer ind i forummet.

Jeg indrømmer at det vil være nemt for de 20.000 forum brugere, men ikke for de 1.380.000 andre brugere af recordere.dk

Så det er en ballance, imellem at være et forum og være en bred hjemmeside. Og her ser jeg f.eks. hifi4all som værende mere en lille lukket klub, forstået på den måde at dem der læser nyheder også er brugere på forummet og omvendt.

/Lars

Redigeret af Lars - 30-Marts-2009 kl. 22:47
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Så det er en ballance, imellem at være et forum og være en bred hjemmeside. Og her ser jeg f.eks. hifi4all som værende mere en lille lukket klub, forstået på den måde at dem der læser nyheder også er brugere på forummet og omvendt.

Når det er sagt, så skal næste version af kommentarene være mere integreret med den øvrige del af hjemmesiden.

Altså så man ikke nødvendigvis skal åbne alle nyhederne, for at se om der er kommet nyt. Men f.eks. også inde fra forummet, kan se om der er et emne dér som kræver svar.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 23:20

Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Jeg forstår ikke Lars' (recordere.dk) holdning, til at kommentarerne skal have deres "eget liv".

Så skal jeg prøve at forklare:

Der er ca. 20.000 brugere i forummet, og ca. 1,4 mio. brugere af recordere.dk (henover et år).

Da vi ikke får de 1,4 mio. brugere til at være forum medlemmer, så går vi glip af en masse gode inputs, ved at putte de direkte kommentarer ind i forummet.

Jeg indrømmer at det vil være nemt for de 20.000 forum brugere, men ikke for de 1.380.000 andre brugere af recordere.dk

Så det er en ballance, imellem at være et forum og være en bred hjemmeside. Og her ser jeg f.eks. hifi4all som værende mere en lille lukket klub, forstået på den måde at dem der læser nyheder også er brugere på
forummet og omvendt

/Lars

Men hvor mange af de 1.380.000 besøgende er det så som rent faktisk skriver kommentarer? Jeg tvivler på at det er en særligt stor del af dem.
At mixe kommentarer og forum vil jo ikke forhindre dem i at læse i kommentarerne.

Uden at det skal lyde som decideret negativ kritik (for det er jo et debatforum, så vi må hellere debattere ) så er jeg også lidt skeptisk overfor de 1.380.000 brugere. Jeg ved da at jeg figurerer fx ihvertfald 4
gange (1 hjemmepc, 1 iPhone (på Edge/3G), 1 arbejdscomputer, 1 Bærbar med 3G modem). Dette er kun hvis I logger på IP-adresser. Hvis I logger på anden vis (per besøgende), så er jeg der mange flere gang, for det
er tit når jeg bare åbner forsiden at jeg ikke bliver registreret som logget ind.

Og jeg ved godt at selv hvis alle 20.000 brugere blev registreret lige så mange gange som mig, så repræsenterer vi stadigvæk kun under 100.000. Men hvis det også kun er fx 10% af jeres besøgende som skriver kommentarer mere end 2 gange, så synes jeg ikke at
tallene er så forskellige endda.

Det lyder som flueknepperi i regnskabsbøgerne, men det er bare for at illustrerer at jeg ikke tror på at problemet med at ikke-brugere vil miste muligheden for at kommentere er så stor igen. Hvis man mener at man har noget på hjerte, så tager det 2 min at kommentere. I kunne jo i den forbindelse evt lave et system hvor man ikke først skulle aktivere sig med sin e-mail før man kunne skrive. ALtså at en oprettet bruger er aktiv med det samme og at man måske så bare skal aktivere med e-mailen indenfor 48 timer, ellers bliver brugeren lukket igen. På denne måde tager
det måske kun 30 sekunder at aktivere. Jeg kan ikke huske om det er sådan I allerede gør det (det er efterhånden længe siden jeg registrerede mig på siden).

Redigeret af jonaskp - 31-Marts-2009 kl. 09:23
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 00:25

Da vi ikke får de 1,4 mio. brugere til at være forum medlemmer,

Har du læst mit indlæg tidligere i tråden?

Nej, åbenbart ikke. Så du får det lige igen:
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg fatter ikke Lars' argumentation.

Det er da bare et spørgsmål om at lave et underforum, hvor man ikke skal være medlem for at poste indlæg, og så lader man artiklen linke til den tråd, som artiklens forfatter på forhånd har oprettet til diskussion af artiklen.

Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 08:08

Men hvor mange af de 1.380.000 besøgende er det så som rent faktisk skriver kommentarer? Jeg tvivler på at det
er en særligt stor del af dem.
At mixe kommentarer og forum vil jo ikke forhindre dem i
at læse i kommentarerne.

Er helt enig.

Jeg har stor respekt for Lars/Recordere, men jeg forstår slet ikke formålet med at please de x-antal-mange besøgende, til ugunst for den rodekasse som kommentarerne er i dag.

Jeg forstår i øvrigt ikke argumentet med de 1,3 mio besøgende. Selvom jeg er 'rigtig bruger', så tæller jeg også med i de 1,3 mio besøgende, idet jeg mange gange - fra forskellige PC'ere - går ind på recordere.dk uden at være logget på som bruger. Med dette vil jeg blot påstå, at der blandt de 1,3 mio besøgende er rigtig mange "rigtige" recordere.dk-brugere.

Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 16:58

Og omvendt kan man vende det hele om

Jeg er af den overbevisning at den der skriver kommentarer i langt de fleste tilfælde rent faktisk er forum brugere. Og hvis der automatisk blev oprettet en tråd om en nyhed, tror jeg at langt flere vil debaterer nyheden end det er tilfældet nu. Nemlig fordi mange sikkert går direkte i forummet og ikke til forsiden. Så hvorfor ikke fokuserer på dem der ønsker at debaterer frem for de få der ønsker at kommenterer?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 10:44

Så er der lidt "brænde på bålet". Recordere.dk er nu begyndt at oprette forum-emner i forbindelse med nyhedskommentarer (har de vist gjort et stykke tid, men nu var der bare lige en der fangede min opmærksomhed.
Nyheden om Boxee:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2946&zoneid=5
Forum-emnet:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62303& PN=1

I nyheden bliver der ikke skrevet noget om det relevante forum-emne. Indirekte "opfordres" der derfor til at debatten bliver splittet op i to, hvilket jeg umiddelbart synes er helt hen i vejret.

Var det ikke på tide at få gjort noget?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 20:48

I nyheden bliver der ikke skrevet noget om det relevante forum-emne.

Har du prøvet at trykke på linket "Deltag i debatten i forummet"?

Jeg ved selvfølgelig ikke, om linket er oprettet, efter du kiggede på siden - men andre nyheder har haft disse links i et stykke tid nu.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu