|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
||||
kaizer: det er bestemt ikke negativt ment jeg har ændret min tvstues navn, tror heller ikke det var fra kampus side.. tag det som et sidespil til debatten... hvor du er med til at skabe inspiration til debat jeg har ikke tænkt så meget over hvorfor jeg kaldte det hvad.. det har jeg gjort nu.. tak for det |
|||||
Mvh
René |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||||
Nej det var for at være imødekommende. Synes da det er rellevant at diskutere. I starten havde jeg nu også tænkt et andet navn, som var mere mundret. Men det betyder ikke helt det jeg havde troet: Kampus' Campus |
|||||
![]() |
|||||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
||||
![]() |
|||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||||
En hjemmebiograf må vel logisk set være noget der giver en biografoplevelse i hjemmet. skal vi være rigtigt strikse vil det sige at A: møblerne skal være lidt så gode, eller bedre end dem i en rigtig biograf B: Billedet skal som i en rigtig biograf være så stort at man fylder hele synsfeltet ud, ift hvor langt væk man sidder. C: lydsystemet skal kunne gengive ved samme min. samme SPL og ved maksimalt samme forvrængning som en rigtig biograf.
ad A: møbler gør mere end man tror, men vil også udelukke enhver der bare bruger sin sofa. ad b: medmindre man sidder to meter fra skærmen, vil ethvert billed under 80" ikke kunne medregnes c: grundet krav til spl, og især til forvrængning, så vill 99% af de anlæg der er postet herinde ikke længere kunne kalde sig en hjemmebiograf.
Alle kan lave deres egen definition af hjemmebiograf, men få kan blive enige |
|||||
Crown - there is no substitute.
|
|||||
![]() |
|||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||||
Hvorfor må vi ikke se det ???? |
|||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
||||
Ah, du ved vist godt hvordan et lagen ser ud. |
|||||
![]() |
|||||
T-Ras ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 334 |
![]() |
||||
I så fald kan Gentofte Bio godt finde på et andet navn. Gentofte Echo-room for eksempel... |
|||||
![]() |
|||||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
||||
Min stue består af nedenstående og jeg kalder det først en biograf når den får et selvstændigt rum, lærred eller skærm er for mig underordnet Jeg OVERVEJER at ofte en af mine garager der støder lige op til min stue,hvilket ville gøre det muligt at gå fra min nuværende stue og direkte i ud i min "hjemmebiograf", som så bliver udstyret med lærred og projektor. Men i øvrigt er det i mine øjne op til den enkelte hvad de kalder deres grej. |
|||||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|||||
![]() |
|||||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||||
A'hva' ![]() |
|||||
![]() |
|||||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
||||
helt enig i denne defination særskilt rum, fuld surround og over 80"... (lærred) |
|||||
![]() |
|||||
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
||||
Det er vi enige i, men hvis man vil være korrekt og udelukke eks. folk med fjernsyn, så skal vi da også udelukke folk der ikke har et dedikeret biografmøbel. enten eller, ingen halve løsninger |
|||||
Crown - there is no substitute.
|
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
|
|||||
|
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |