|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
En hjemmebiogaf har i min ordbog følgende udstyr som minimum:
Projektor "Lærred" 5.1 Surround Dedikeret rum Derudover er der flere features som kan ophøje det til hometheater. En af de flotte er denne her: ![]() (Billede lånt fra biojensen.dk) |
|
![]() |
|
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
Jeg sad lige og læste denne debat igennem, og jeg synes virkelig det er rigtig godt at tage op. Især fordi det giver lidt indblik i hvad folk tænker omkring det begreb. Det er ingen hemmelighed, at jeg har en lille fedtbiks, der sælger udstyr til hjemmebiografen. "Vi" installatører lider nogen gange under at ordet hjemmebiograf er blevet enormt udvandet, når Bilka sælger en omgang Eltax dvd 5.1 system, og kalder det for en hjemmebiograf. Så er det pludselig svært at fortælle "jer" hvad man får ud af at give noget mere for sit system - For Bilka, Kvickly, Expert osv osv. har jo altid ret... Så vil jeg gerne lige tilføje at jeg er enormt imponeret at nogle af de TV altrer der bliver offentliggjort her inde. |
|
![]() |
|
goAMinD ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Min opfattelse af Hjemmebiograf (Home Cinema) ligger ved
et setup bestående af projektor og lærred og et rum med indretning dedikeret til KUN film nydelse. Derimod er en Hjemmebiograf (Home Theater) en multimedie orienteret indretning bestående af flere underholdnings elementer som PC, PS3, BD, DVD, TV eller projektor. Altså en del af et rum dedikeret til en bred vifte af medie oplevelser. Home Cinema - Hjemmebiograf Home Theater - Hjemmebiograf Altså har vi ikke lært at kende forskellen :) ...eller hvad? Min definition er at en hjemmebiograf er en miniature kopi af den rigtige biograf med kun det formål at se film. Skal vi have opfundet et ord for Home Theater? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |