recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om Philips LCD 9831/9731
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om Philips LCD 9831/9731

 Besvar Besvar Side  <1 170171172173>
Forfatter
Besked
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

philips 9731 er da ikke 1080p  panel er det ikke kun 1080i????? eller kan i opdatere til 1080p

hilsen agger

Jeg prøver og følge med i de forskellige debatter omkring dette tv, da jeg har et sådan selv 37PF9731D jeg købte dette tv fordi det skulle kunne vise 1080p men er åbenbart blevet syndt i markedsføring af dette tv. Jeg har ikke på noget tidspunkt kunne finde denne opløsning, og er nu ved og blive gal. Sidder med klistermærket fra tv som jeg afmonterede ved opsætning og her står: FULL HD display 1080p with 6 million RGB pixels. kan ikke finde nogen som kan give mig et klart svar om dette tv kan eller ikke kan, for hvis det ikke kan vil jeg sikkert smide sagen til forbrugerrådet, for det er da vildledning så det batter!!!!!

Til top
JanB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Jeg prøver og følge med i de forskellige debatter omkring dette tv, da jeg har et sådan selv 37PF9731D jeg købte dette tv fordi det skulle kunne vise 1080p men er åbenbart blevet syndt i markedsføring af dette tv. Jeg har ikke på noget tidspunkt kunne finde denne opløsning, og er nu ved og blive gal. Sidder med klistermærket fra tv som jeg afmonterede ved opsætning og her står: FULL HD display 1080p with 6 million RGB pixels. kan ikke finde nogen som kan give mig et klart svar om dette tv kan eller ikke kan, for hvis det ikke kan vil jeg sikkert smide sagen til forbrugerrådet, for det er da vildledning så det batter!!!!!

Det är väl så att "Full HD" syftar på 1080i som har flest pixel per frame i nuvarande sändningar av HDTV. Det framgår cckså av produktbladet att den kan ta emot 720p eller 1080i i 50Hz och 60Hz. Vad gäller beteckningen 1080p på panelen så talar det om att panelen uppdateras progressivt.

Det jag däremot tycker är oärligt är att det inte framgår av produktbladet att DNM och Clear LCD-tekniken inte kan användas med HDTV-signaler.  Åtminstone rapporteras från flera håll att den inte kan processa HD med dessa features.

Formuleringen lyder "Pixel Plus 3 HD erbjuder en unik kombination av suverän skärpa, naturliga detaljer, levande färger och mjuka, naturliga rörelser i alla olika HD-upplösningar, ...." De borde ju betyda att DNM skulle kunna användas med HD. Det kan det tydligen inte. Hur kan responstid på 3ms uppnås om inte Clear-LCD kan användas?

Til top
Arsenal Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 14:41
Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få mit 9731 Philips kobelt på mit PC netværk, først købte jeg et linksys usb trådløst netkort, det kunne jeg overhovedet ikke få til at virke, men nu har jeg anskaffet mit et Crossed netværkskabel, og vil forsøge at forbinde min PC, der er koblet op trådløst på mit netværk, via ehternetportene på hhv PC og fjernsyn, men det driller mig også, jeg har læst i manualen 50 gange, og mener jeg følger den, med der er ikke forbindelse, er der nogen der har erfaring med at koble 9731 på netværk som kan hjælpe mig ??
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 16:45

Oprindeligt skrevet af Arsenal Arsenal skrev:

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få mit 9731 Philips kobelt på mit PC netværk, først købte jeg et linksys usb trådløst netkort, det kunne jeg overhovedet ikke få til at virke, men nu har jeg anskaffet mit et Crossed netværkskabel, og vil forsøge at forbinde min PC, der er koblet op trådløst på mit netværk, via ehternetportene på hhv PC og fjernsyn, men det driller mig også, jeg har læst i manualen 50 gange, og mener jeg følger den, med der er ikke forbindelse, er der nogen der har erfaring med at koble 9731 på netværk som kan hjælpe mig ??

Jeg er bange for, at dit indlæg vil drukne i denne tråd. Prøv at oprette det igen i en særskilt tråd med en dækkende overskrift.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:20
NÅ er alle fra fælleskøbet tilfredse?
Til top
Shovel79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:56
hhmmmmmm.....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2007 kl. 01:20
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Arsenal Arsenal skrev:

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få mit 9731 Philips kobelt på mit PC netværk, først købte jeg et linksys usb trådløst netkort, det kunne jeg overhovedet ikke få til at virke, men nu har jeg anskaffet mit et Crossed netværkskabel, og vil forsøge at forbinde min PC, der er koblet op trådløst på mit netværk, via ehternetportene på hhv PC og fjernsyn, men det driller mig også, jeg har læst i manualen 50 gange, og mener jeg følger den, med der er ikke forbindelse, er der nogen der har erfaring med at koble 9731 på netværk som kan hjælpe mig ??

Jeg er bange for, at dit indlæg vil drukne i denne tråd. Prøv at oprette det igen i en særskilt tråd med en dækkende overskrift.

Flemming

Det er egentlig ikke rigtig. For dette er endnu en fejl ud af mange i firmware på dette TV.
Når man tilslutter TV til sit netværk derhjemme og har sin router stående som DHCP server, så er det meningen at TV skal få IP tildelt af denne. Det der sker er egentlig bare at fjernsyn rebooter (reset), og slukker billed på tv. og sådan fortsætter den indtil man hiver netværks kabel ud og sætter netværks indstillingerne på tv tilbage til "statisk ip", da tv ikke kan køre DHCP og denne fejl har været der i de sidste 3 firmwares.

Dog ingen fysisk fejl og tv kører stadig fint uden netværkskabel, bare en bug.

/Michael

Til top
Zed_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2007 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

philips 9731 er da ikke 1080p  panel er det ikke kun 1080i????? eller kan i opdatere til 1080p

hilsen agger

Jeg prøver og følge med i de forskellige debatter omkring dette tv, da jeg har et sådan selv 37PF9731D jeg købte dette tv fordi det skulle kunne vise 1080p men er åbenbart blevet syndt i markedsføring af dette tv. Jeg har ikke på noget tidspunkt kunne finde denne opløsning, og er nu ved og blive gal. Sidder med klistermærket fra tv som jeg afmonterede ved opsætning og her står: FULL HD display 1080p with 6 million RGB pixels. kan ikke finde nogen som kan give mig et klart svar om dette tv kan eller ikke kan, for hvis det ikke kan vil jeg sikkert smide sagen til forbrugerrådet, for det er da vildledning så det batter!!!!!


Der har været megen forvirring omkring 1920 x 1080p og 1920 x 1080i på 37PF9731D.

Sandheden er at
37PF9731D UNDERSTØTTER 1920 x 1080p input via tv signal, men ikke via eksterne indgange (portene understøtter ikke dette format).
Dvs. at når tv-stationer en dag begynder at sende HDTV i 1920 x 1080p vil dette tv godt kunne modtage og vise dette format. Men man kan ikke sætte f.eks. en Xbox til det via HDMI og få 1920 x 1080p vist.
Thats it.

Det kan så selvfølgelig diskuteres hvorfor fa.... Philips har valgt at portene kun skal understøtte 1920 x 1080i? Men det må være et spørgsmål til Philips customer care.
- En helt anden diskussion er jo så, hvorvidt nogen mener de kan se forskel på 1920 x 1080p og 1920 x 1080i? Personligt tror jeg ikke at nogen alm. mennesker er i stand til dette.
Til top
tekno Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juni-2006
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 22:40

Sig mig læser i ikke brugsanvisninger?

Alle LCD skærme er progressiv også 9731d modellen nemlig 1080p panel, det er ikke det somme som der kan kobles et 1080p signal til tv, som skrevet af andre vil forskel på 1080i og 1080p værer minimal.

Internetstikket er ikke en port til at koble tv til internettet, det har jo ingen browser, i brugsanvisningen er det forklaret hvordan det virker, hos mig kan jeg uden problem se mini digitale foto og hører musik, film fra PC'er er ikke mig det er simpelt hen for dårlig.

Til top
freejak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2007 kl. 23:42

Hej alle

Jeg bryder lige ind i jeres 37PF9731 snak med et spørgsmål, som jeg har haft kørende i en anden tråd, men ingen 37PF9731 ejere er kommet forbi og hjulpet mig.

Mit problem er i sin enkelthed at jeg ikke kan få et ordentligt billedet fra min PC over på TV'et via et kvalitets DVI-HDMI kabel på 5 meter. Jeg har forsøgt med med 2 forskellige grafikkort (et GeForce 8800GTX og et old gammelt GeForce 4200TI) - med samme resultat. Billedet jeg får på TV'et er komplet ude af synk og farverne er en blanding af pastelfarver. Jeg har prøvet begge HDMI indgange på TV'et og har haft dem sat op til alle de mulige indputs man kan vælge. Jeg har prøvet med nye og gamle versioner af nVidias drivere, men samme resultat. Jeg har prøvet alle opløsninger, farver 16M/32M og frekvens 50/60Hz.

Er der en 37PF9731 ejer her, som har haft success med at sende et digitalt signal fra sin PC til TV'et med DHMI kabel, som har lyst at forklare hvad software der skal bruges, indstillinger eller hvad der nu kunne være galt i min opsætning.

Jeg har ingen problmer med at få overført lyd og billede via LAN og Philips medie software, men det er jeg ikke interesseret i at bruge - lige så vel som at jeg ikke er interesseret i at bruge VGA indgangen.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig :)

Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 07:17

Jeg har fremragende billede på skærmen i 1920x1080 opløsning med 1:1 pixelmapping via såvel VGA som HDMI kabel. Skærmfrekvens skal være 50Hz eller 60Hz INTERLACED, ikke klart ud fra det du skriver om du prøver med progressive.

 Jeg bruger et ATI X1300 kort, men har tidligere haft samme dårlige oplevelse som du beskriver med såvel NVidia 7300LE som Intel 945 grafikkort. Prøv evt samme kort, har god performance, kan fås i low profile og koster vist kun godt 500 kr.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 10:22

Jeg bruger et gammelt ATI Radeon 9600XT med et Supra DVI->HDMI input. ATI's software genkender TV'et og afstemmer mulige opløsninger som TV'et kan vise. Med en ældre driver havde jeg problemer med at få billedet gengivet hvis jeg gik væk fra HDMI inputtet og tilbage igen. Men det blev løst med en opdatering af ATI's driver. 720p og 1080i virker upåklageligt. Eneste lille minus er at billedet en gang i mellem ikke afbilledes ordentligt, men så skifter jeg bare input og går tilbage, så står det perfekt igen. Dette sker dog ret sjældent.

Satte i sin tid skærmfrekvensen til 60Hz, men jeg tror det er lige meget da HDMI interfacet formegentlig fortæller grafikkortet at det skal være 60Hz. Dette ved jeg dog ikke med sikkerhed. Men prøv at sætte skærmopløsning til 60Hz og vælge opløsningen 1280X720 eller 1920X1080. I starten er det rart at have en VGA-monitor tilsluttet i "clone-mode", så er det lidt nemmere at redde hvis dit TV-billede lige forvinder.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 170171172173>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu