|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Settemand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 29-April-2006 kl. 12:30 |
Hej Forum! Jeg har lige indstalleret MCE på min gamle computer. En pentium 4 2600 Mhz, 1GB Ram, ATI Radeon FX 5200 Skærmkort, og Hauppage PVR 150 MCE TV-tuner kort. Alt virker normalt under indstallationen, og da jeg sætter den til at søge efter kanaler finder den DR1, TV2, og TV Danmark (og et par ukendte kanaler) det virker normalt, da det kun er en almindelig stueantenne der er tilsluttet. MEN, MEN da jeg så forsøger at vise "live TV", så svarer Computeren: "der er fejl i decoderen eller decoderen er ikke indstalleret. Genstart media center eller Computeren". (Det har jeg prøvet et par gange uden held. Jeg har også prøvet at afindstallere TV-tunerkortet og indstallere det igen. Men det gav samme resultat.) Er der nogen der har en idé om, hvad der kan være galt? TV-tunerkortet er et bundlet kort, og drivers + updates er indstalleret fra Hauppages hjemmeside efter forskrifterne.....? Burde kortet ikke have en indbygget Hardware mpeg2 decoder, så jeg dermed ikke skal indstallere en eller form for software decoder? Jeg må sige at jeg er lidt i vildrede!!!! |
|
#
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Du skal bruge en mpeg/DVD decoder til at se TV og DVD. Der er forskellige kommercielle muligheder (winDVD, powerDVD, Nvidia), men du kan også prøve dscaler. Den er gratis:
|
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
Prøv at køre dette tool for at afgøre om decoderen virker i MCE http://www.free-codecs.com/download/Windows_XP_Video_Decoder _Checkup_Utility.htm -Psudo |
|
![]() |
|
Settemand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Hej NikolajC og Psudo! Der er noget der tyder på at jeg havde misforstået noget mht. den indbyggede decoder. Jeg har dog valgt at indstallere decoderen fra Nvidia og alt virker nu. Tak for hjælpen.
|
|
#
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |