|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Foolytot ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 09-December-2006 kl. 14:53 |
Hej alle jeg er ny medlem. Jeg har brug for et program der decrypter VOB files til MPEG files (anvendelige i forbindelse med WindowsMediaPlayer). Jeg har ikke fundet nogle gratisprogrammer, men et til kr.300,- på linket AliveDVD decrypter på Gogle's server. Er der nogen der ved, om der findes et anvendeligt gratis program. Hilsen Foolytot |
|
Foolytot
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
WMP kan godt køre med .vob filer, ellers kan man jo ikke afspille DVD, derudover er det nemt nok at omdøbe fra .vob til .mpeg |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hej og velkommen til "VOB filer" kan være flere ting Forklar lidt nærmere hvad det er du vil. Hvor kommer VOB filerne fra ? Er det en DVD du vil have lavet om til en samlet fil ? Eller er det blot en enkelt VOB fil med et video og et lydspor ? |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
THX2K ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
![]() |
Du er godt klar over, at en .vob ikke bare en .mpeg med navneforandring? En vob-fil indeholder en indkapsling af video, lydspor for ikke at forglemme undertekster, som er på DVD'en. Du kan med programmet TMPGEnc udtrække det du vil have og så samle det igen til en rigtig MPEG2 fil. Spørg Google om ikke den kan finde dig en vejledning - søg på "DEMUX DVD" Redigeret af THX2K - 09-December-2006 kl. 17:24 |
|
![]() |
|
Foolytot ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hej alle ! Ja jeg ved godt at VOB filler kan læses i WindowsMediaPlayer, men kun fra DVD-skiver. Mit problem er, at jeg gemmer en VOB file på harddisk, så vil denne file ikke kunne læses i MediaPlayer, hvorfor jeg er nødt til at rippe den til en læsbar MediaPlayer file eks. en MPEG file. Hilsen Foolytot |
|
Foolytot
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når der er lavet et rip fra en DVD til HDD, så kan jeg godt afspille .vob fra den i WMP. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Vob filer kan sagtens læses både fra DVD og fra Harddisk, og de kan også afspilles både fra dvd og harddisk, både som dvd-struktur, eller som enkeltstående VOB fil. Forudsat man har en mpeg2 dekoder installeret på sin computer og den ikke indeholder kryptering. Det er også principielt ligegyldigt om filen hedder .mpg eller .vob - alle mediaplayer og dvd-dekodere kan læse og afspille begge filtyper, det er kun et spørgsmål om associering af filtype. Men vob filer der ligger i en dvd-struktur på en købe dvd er krypterede og er samtidig en del af dvd-struktur hvor information om hvor mange lydspor, undertekster osv. det indeholder ligger i nogle .ifo filer, de er samtidig en del af flere VOBs der tilsammen udgør hele filmen , du kan altså ikke bare kopiere en enkelt af vob filerne fra en dvd til harddisk og afspille den. Så jeg spørger lige igen hvad er det du vil ? Er det en købe dvd du vil have ind på harddisken så du kan afspille den derfra ? Hvis ja - så skal du bruge et program der dekrypterer dvd'en inden filerne kopieres ind på harddisken. Altså fjerner kopibeskyttelsen. Og så kan du ikke bare kopiere en af vob filerne ind, men skal kopiere hele den folder der hedder Video_TS her er et link til en gratis decrypter der fungerer ligesom anydvd, den fjerner krypteringen så man kan lave en simpel filkopiering af hele dvd-strukturen til harddisken
|
|
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Det er ikke alle medie afspillere der kan læse og afspille .vob filer, for eksempel kan Windows Media Player (WMP) ikke altid læse og afspille .vob filer. Jeg har netop prøvet at åbne 5 forskellige .vob filer WMP og ingen af dem kan afspilles på trods af de virker perfekt i andre afspillere. Men hvis jeg omdøber filerne til at hedde .mpg virker de uden problemer, så konklusionen må være at en fil der hedder .vob ikke virker i WMP med mindre man omdøber den. Dette skyldes sandsynligvis M$ sædvanlige besættelse med filnavne, og at de mener at et filnavn skal afsløre formatet på indholdet. Så i princippet er filnavnet uden betydning, men i forhold til M$ programmer betyder de ret meget alligevel. Bemærk i øvrigt at WMP ikke håndterer aspect ratio og opløsning på samme måde som andre afspillere. Jeg har flere .vob filer i 720x480 med aspect ratio på 4:3 og hvis jeg omdøber dem til .mpg og afspiller dem i WMP afspilles de i opløsningen 640x480, mens andre afspillere afspiller dem i 720x540, hvilket giver et billede der er 26% større og dette er den opløsning de er beregnet til. Dette lader ikke til at hænge sammen med filnavnet, da VLC afspiller dem i 720x540 uanset filnavn. Redigeret af Zagadka - 09-December-2006 kl. 22:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Har lige testet med den nyeste WMP11 - og det er korrekt den vil ikke afspille en enlig vob fil pillet ud af dvd-strukturen. Tidligere versioner af WMP kunne godt (jeg er ikke klar over fra hvilken version det ikke længere virker i WMP) men årsagen er ikke microsofts besættelse med filnavne men at playeren ved vob filer forventer en dvd-struktur. Afspiller jeg den samme VOB fil fra dvd-folderen virker det fint i WMP, så afspiller den hele dvd'en som den skal. Omkring aspect ratio og opløsning er det ikke korrekt det du skriver. WMP håndterer aspect ratio og opløsning fuldstændig korrekt, den afspiller da ikke ikke en 720x480 fil i 640x480 - hvor stort billedet er på skærmen har ikke noget med opløsningen at gøre, men om hvor mange procent det synlige billedareal i playeren er scaleret. Opløsningene er altså stadig 720x480. Men WMP styrer ikke selv dette, det styres af det direct show filter der benyttes som dekoder og hvordan den oversætter filoplysningerne, samt hvilke oplysninger filen indedholder om opløsning og aspect ratio. Når du afspiller i WMP kan du se fil properties og der se hvilken dekoder der benyttes samt opløsning og aspect ratio. Hvis din 720x480 fil under afspilning i WMP opgives til 640x480 under properties skyldes det den dekoder du har installeret. VLC benytter ikke samme dekoder, den har sin egen dekoder og mediarender, samtidig med mange flere brugerindstillinger end WMP - derfor opfører den sig anderledes. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
Foolytot
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej, tak for dit indlæg. Ja det er netop en dvd skive med en film med et hav af VOB filer og andre typer filer. Hilsen Foolytot |
|
Foolytot
|
|
![]() |
|
![]() |
Fantastisk tusind tak for dine oplysninger. Måske må jeg spørge dig om to ting: Hvad er det for en af filerne der starter hele afspilningen ? Hvorfor er der utrolig lang decrypteringstid på nogle programmer, mens andre decrypterer meget hurtigt (en hurtigt er eks. AliveDvd på Gogle server? Venlig hilsen Foolytot |
|
Foolytot
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |