|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Foolytot ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
||
Jeg har lige været inde for at finde dvd43.com men det er ikke tilgængeligt mere. Du kunne vel ikke sende mig en kopi af programmet ? Hilsen Foolytot |
|||
Foolytot
|
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Du skal bare klikke på denne link http://download.copybase.ch/dvd43/DVD43_3-9-0_Setup.exe Det er filen VIDEO_TS.IFO der starter hele afspilningen. Husk at man skal kopiere hele folderen der hedder Video_TS fra DVD'en over til harddisken, altså så man på harddisken også har en folder der hedder Video_TS med flere .ifo og .vob filer i. Så har man på harddisken en tro kopi i original kvalitet af DVD'en hvor krypteringen blot er fjernet. Nogle programmer laver samtidig en komprimering så det fylder mindre, det tager længere tid end hvis man blot laver en kopiering med fjernelse af krypteringen. Hvis du vil spare plads kan du bruge et af de programmer der samtidig komprimerer, og samtidig giver mulighed for at fjerne eks. menuen så det kun er filmen men lægger ind. Andre givere også mulighed for at komprimere og konvertere til et andet format, så man istedetfor en dvd-folder kun har en fil der er mindre og kun indeholder filmen. Prøv eks. nero recode som er en del af den samlede Nero 7 pakke - fås i en gratis prøveversion der virker 30 dage på http://www.nero.com
Redigeret af spawn - 10-December-2006 kl. 13:14 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
|||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
||
WMP 10 kan normalt heller ikke, men måske kan man ved at gøre en indsats få den til det. Jeg vil dog ikke anbefale dette for der er, efter min mening, bedre programmer at bruge.
Jeg må medgive dig at forskellen lader til at være DirectShow, men den lader til at være lidt mere kompliceret end man kunne tro. Hvis man indstiller "DirectShow Video" i output settings for Media Player Classic til alt andet end "Overlay Mixer" falder billedstørrelsen som beskrevet. Derfor kunne man forledes til at tro at DirectShow kan finde ud af begge billedestørrelser med forskellige filtre til MPEG-2 på samme computer og diskussionen burde være om hvad der er det rigtige. Men jeg kan ikke finde nogen mulighed i WMP for at ændre denne indstilling hvis man nu ikke er enig i standardindstillingen. Nu er det svært at tage et screen shot fra WMP eller andre programmer der bruger video overlay, men det ser ud som om afspilningsopløsningen for en fil i 720x480 er tæt på 640x480.
Hvilket, efter min mening, gør det til et meget bedre program, men det er et sidespor. For at vende tilbage til emnet så kan Nero recode så vidt jeg ved ikke bruges til formålet. Derimod vil jeg foreslå at du kigger på Smart Ripper (som desværre kan være lidt svært at finde) ud over at dekryptere en DVD filer kan det også splitte .vob filerne op efter forskellige inddelinger. |
|||
![]() |
|||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
||
Jeg er enig i at VLC og mange andre medieplayere er bedre og mere konfigurable end WMP - jeg benytter selv media player classic som min foretrukne mediaplayer til enkeltfiler. Nero Recodes opgave var ikke at decryptere, det gøres on the fly ved at installere gratisprogrammet dvd43 som jeg linkede til hvorved du blot kan kopiere dvd-folderen direkte fra dvd til harddisk hvorefter kryptering er væk og dvd-folderen kan afspilles fra harddisk i WMP (det var det der var behovet) Med dvd43 installeret kan du også bruge Recode eller andre programmer til at komprimere direkte fra dvd'en mens den sidder i dvd-drevet. Recode kan bruges til at komprimere dvd9 til dvd4, enten hele dvd'en eller kun filmen med fjernelse af unødvendige lydspor. Den kan også bruges til at komprimere filmen til en mp4 fil i bedre kvalitet end divx. Men den kan ikke omstrukturere en dvd-struktur til en mpeg fil - det kan istedet dvd-decrypter eller tmpg dvd-author
Redigeret af spawn - 10-December-2006 kl. 20:34 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |