recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt billede - kan det fixes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Defekt billede - kan det fixes?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mkay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt billede - kan det fixes?
    Sendt: 10-Januar-2016 kl. 12:26
Hej Recordere.

I December måned røg billedet på mit : Samsung PS58B685T6WXXE


Se billedet på linket her : http://i65.tinypic.com/rr4129.jpg

Jeg tænker bare - kan det fixes?

Hvis ja, hvad kan det evt. koste? Hvis nogle da kan give mig et realistisk bud på det.

Altså det fejler intet udover farverne er mørke, lyd og menu og det hele virker fint - men billedet fejler et eller andet, og jeg har ingen ide om det kan laves, eller det bare er godnat til det TV :)


Redigeret af mkay - 10-Januar-2016 kl. 13:28
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 13:19
Hint: lav dine link klikbare.

Ellers er det ikke nemt at kikke på dine problmer fra tablets
Til top
mkay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 13:32
Done ;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 13:45

Når Link til billede åbnes, kommer der en advarsel om mistænkeligt Websted, så der blev hurtigt lukket igen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af mkay mkay skrev:

 Se billedet på linket her : http://i65.tinypic.com/rr4129.jpg

Jeg tænker bare - kan det fixes?

Hvis ja, hvad kan det evt. koste? Hvis nogle da kan give mig et realistisk bud på det.

Altså det fejler intet udover farverne er mørke, lyd og menu og det hele virker fint - men billedet fejler et eller andet, og jeg har ingen ide om det kan laves, eller det bare er godnat til det TV :)
Er det både når der ses TV via tuner, eller kun når du har extern/PC tilkoblet?

For umiddelbart ser det ud som forkert valgt opløsning, hvis det skulle være samme billede som på PC.

Har du prøvet en factory reset af TV?

Hint: Sluk blitz og andre lyskilder du tager billeder af skærmbilleder. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
mkay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af mkay mkay skrev:

 Se billedet på linket her : http://i65.tinypic.com/rr4129.jpg

Jeg tænker bare - kan det fixes?

Hvis ja, hvad kan det evt. koste? Hvis nogle da kan give mig et realistisk bud på det.

Altså det fejler intet udover farverne er mørke, lyd og menu og det hele virker fint - men billedet fejler et eller andet, og jeg har ingen ide om det kan laves, eller det bare er godnat til det TV :)
Er det både når der ses TV via tuner, eller kun når du har extern/PC tilkoblet?

For umiddelbart ser det ud som forkert valgt opløsning, hvis det skulle være samme billede som på PC.

Har du prøvet en factory reset af TV?

Hint: Sluk blitz og andre lyskilder du tager billeder af skærmbilleder. Wink

Mvh. JørgenT

Det både via. antenne og HDMI fx.

Jeg kan sagtens prøve factory reset, men er bange for det ikke redder meget :(
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af mkay mkay skrev:

 Det både via. antenne og HDMI fx.

Jeg kan sagtens prøve factory reset, men er bange for det ikke redder meget :(
Måske ikke når det er begge, men der er vist ikke meget at at tabe (ud over tid). Wink
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 17:08
Prøv at Google "PS58B685 bad capacitors", det kunne se ud til den model kan have problemet.

Men ved ikke om det kan give den fejltype?
I så fald kan det repareres relativt billigt som gør-det-selv (under 100,- i dele)

Mvh. JørgenT
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Når Link til billede åbnes, kommer der en advarsel om mistænkeligt Websted, så der blev hurtigt lukket igen.

Må være fordi du har indstillet browser til maksimal beskyttelse. Min iPad laver ikke vrøvl.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Når Link til billede åbnes, kommer der en advarsel om mistænkeligt Websted, så der blev hurtigt lukket igen.


Benyt et ordentligt antivirus program, så slipper for den slags falske advarsler!

M.v.h.
Til top
mkay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2016 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Prøv at Google "PS58B685 bad capacitors", det kunne se ud til den model kan have problemet.

Men ved ikke om det kan give den fejltype?
I så fald kan det repareres relativt billigt som gør-det-selv (under 100,- i dele)

Mvh. JørgenT

Jeg undersøger det lige, tak!

Er det nemt at udskifte de her capacitors?
Nogle her på sitet der evt. kan linke til en fin guide der er afprøvet af vedkommende selv?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu