recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt FireDTV dvb-s2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Defekt FireDTV dvb-s2

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

så virker det efter jeg har opdateret dvbviewer til nyste 5.2Big smile
nu skal jeg så bare have mit conax smit til at decode to kanaler

Jeg nu også købt Digital Devices:

Digital Devices Cine S2 (Dual Tuner, PCI Express)

Digital Devices Duo Flex S2 (Dual Tuner, forbundet til Cine S2)

Digital Devices CI (Common Interface)

For at benytte CAM skal man køre DVB Cine Config Tool og tilknytte CAM modulet til tunerene.

Jeg har så nogle helt andre problemer, bl. a. med kanalskift, men det har jeg skrevet på DVBViewer forumet og til Digital Devices. Så må jeg se hvad de kommer op med 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

For at benytte CAM skal man køre DVB Cine Config Tool og tilknytte CAM modulet til tunerene.

Jeg har så nogle helt andre problemer, bl. a. med kanalskift, men det har jeg skrevet på DVBViewer forumet og til Digital Devices. Så må jeg se hvad de kommer op med 
hej
jeg har kørt config og den har fundet cam og begge tuner.
jeg kan godt få den til at decode to kanaler af gangen men begynder jeg at skifte formeget rund i kanallisten ja så går begge klienter i sort jeg trækker så lige cam ud og tilbage så køre den lidt igen
jeg har også skrevet på dvbviewer og til digital devices men ikke noget respons inu
Mvh
Svsommer
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 08:25
Hvilket ca modul bruger du?
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Hvilket ca modul bruger du?
det er et smit skulle kunne klare 2 kanaler
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 09:09

jeg var lige en tur inde og læse dit indlæg.
har du prøvet at opdater dit tuner ci valg under installation af dvbviewer?
jeg valgte alle sammen også kunne jeg decode kanaler 
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 09:24

De kan godt decode kanaler, også to på en gang, men det er kanalskift der er problemet. Oftest sker der det, at der er undertekster, men ingen billede, når jeg skifter kanal. Digital Devices har besvaret min mail, og udbedt sig en Tunerlog. Den har jeg sendt, så får vi se hvad de siger
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:44

De kan godt decode kanaler, også to på en gang, men det er kanalskift der er problemet. Oftest sker der det, at der er undertekster, men ingen billede, når jeg skifter kanal. Digital Devices har besvaret min mail, og udbedt sig en Tunerlog. Den har jeg sendt, så får vi se hvad de siger
jo men det du siger at der kommer undertekst kan der godt komme selvom den ikke decode.
jeg bruger også smartw jeg har en del problemer med at når den bliver varm så mister CD kortet kontakt skal så lige juster kortet i slottet det er ikke sådan noget der driller?
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:55

Har lige fået svar fra Digital Devices, men jeg kan ikke finde de menupunkter, som de beskriver, i min Bios. Har så sendt dem nogle screenshoots af min Bios, så de kan guide mig derhen.

Fra Digital Devices:
Hello,

with some Boards gives it problems with the PCIe Frequenzy, try to set in Bios follow Settings:

C1E Support: disable
C6 (Support): disable
SpreadSpectrum: disable
Advanced Clock Calibration: disable
CPU Active Core Control: off

The PCIe Frequency must be set on 100 MHz. The function name to set the PCIe Frequency, can called from Board to Board with other names like:

"PCIe Frequency"
"PCIe Overclocking"
"BCLK/PEG Frequency"
On Asus Boards: AI Overclocking Tuner: Manual - Then the PCIeFrequenzy can set to 100 MHz

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:59

Har lige fået svar fra Digital Devices, men jeg kan ikke finde de menupunkter, som de beskriver, i min Bios. Har så sendt dem nogle screenshoots af min Bios, så de kan guide mig derhen.

Fra Digital Devices:
Hello,

with some Boards gives it problems with the PCIe Frequenzy, try to set in Bios follow Settings:

C1E Support: disable
C6 (Support): disable
SpreadSpectrum: disable
Advanced Clock Calibration: disable
CPU Active Core Control: off

The PCIe Frequency must be set on 100 MHz. The function name to set the PCIe Frequency, can called from Board to Board with other names like:

"PCIe Frequency"
"PCIe Overclocking"
"BCLK/PEG Frequency"
On Asus Boards: AI Overclocking Tuner: Manual - Then the PCIeFrequenzy can set to 100 MHz

fint nok håber der bliver styr på det.Wink
den med de 100 MHz har jeg vist også set på deres suport side
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 19:18
så fik jeg svar

Nachricht:

Hallo,

ich nehme mal an das beide Tuner dem CI zugewiesen sind !? Möglich das es zu viele elementary Streams auf den Kanälen gibt. Ein Kanal besteht aus mehreren Elementary Streams, wie z.B.:

1x Video
1x Audio AC3
1x Auido Stereo
1x Audio Andere Sprache
1x Subtitle 

etc. Die CAMs können nur eine begrenzte Anzahl an elementary Streams verwalten, möglich dass das SMiT ausgelastet ist und nicht mehr schafft. Bei jedem Provider gibt es unterschiedliche Anzahlen an Streams für einen Kanal (je nach Sprach auswahl untertiteln etc.), deswegen ist das schwer zu sagen. Mit TransEdit (Teil des DVBViewers) könnt man sehen wie viel da rüber laufen pro Kanal. Evtl. würde es mit dem MasCom Conax besser funktionieren, dies kann bis zu 14 elementary Streams.

Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 19:28
Fik samme svar her:
Hi,

which CAM Module exactly you have in use, can you send me a picture from that. It's possible, that this not compatible to our MTD (Multi Transponder Decryption) feature. Not all CAMs are compatible to it. You have written that you need a CAM for Conax, so you can use the MasCom Conax or an Alphacrypt Classic. This modules can handle up to 14 elementary Streams:

One Channel consist of more streams like:

1x Video
1x Audio AC3
1x Audio Stereo
1x Subtitle

So is possible that you have for 1 Channel between from 3 to 6 elementary Streams which pass through one CAM. So the CAM must handle this quantity of elementary streams. If you want to decrypt 2 channels, then you have also the elementary streams for 2 channels.

http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/095015

Also the UniCam Evo is possible, that is a programble CAM Module (so you need also a programmer) this can handle up to 16 elementary streams or higher is also possible.

Mit freundlichem Gruß
(Best regards)

Jörg Rösner
(Techn. Support - Digital Devices)

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 19:30
Til det svarede jeg:
The CAM has worked perfect with two FireDTV tuners. It was shared between the two tuners through SmartWii. It handled two simultaneous HD channels without problem
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu