recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defekt mobilt bredbåndsmodem fra 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDefekt mobilt bredbåndsmodem fra 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ziggy Starman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Defekt mobilt bredbåndsmodem fra 3
    Sendt: 17-April-2009 kl. 17:01
Min veninde er lige flyttet til hovedstaden, og få dage inden selve flytningen fandt sted, gik hun ned i en lokal Telekæden-butik og købte mobilt bredbånd fra 3.

Nu er hun flyttet ind i sin nye lejlighed, og har opdaget, at hendes modem er defekt, og at det simpelthen ikke virker.

Hun har lige i dag været i en Telekæden ovre i KBH, og der blev modemmet også konstateret defekt. Nu kommer pointen så; hun fik at vide, at det skal sendes til reparation, hvilket vil tage 2-3 uger, og imens får hun INGEN reserve - altså er hun uden internet de næste 2-3 uger uden nogen alternativer.

Kan det virkelig passe, at hun ikke får stillet en reserve til rådighed?? Jeg så lige et segment fra købeloven i en anden tråd ang. reparation af et PX80:

Dine sanktionsmuligheder fremgår af købelovens § 78, stk. 4, hvoraf fremgår:

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

For så vidt angår hvad rimelig tid er, uddybes dette i § 79:

Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.

--


Uden reserve stillet til rådighed er min veninde jo rimelig meget på spanden, så, hvad vil I konkludere er rimeligt i denne sag? Min veninde ringer til en anden Telekæden-butik i dag for at få en 2. vurdering og i mens spørger jeg her for hende.


På forhånd tak for hjælpen! :S
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu