Min veninde er lige flyttet til hovedstaden, og få dage inden selve flytningen fandt sted, gik hun ned i en lokal Telekæden-butik og købte mobilt bredbånd fra 3.
Nu er hun flyttet ind i sin nye lejlighed, og har opdaget, at hendes modem er defekt, og at det simpelthen ikke virker.
Hun har lige i dag været i en Telekæden ovre i KBH, og der blev modemmet også konstateret defekt. Nu kommer pointen så; hun fik at vide, at det skal sendes til reparation, hvilket vil tage 2-3 uger, og imens får hun INGEN reserve - altså er hun uden internet de næste 2-3 uger uden nogen alternativer.
Kan det virkelig passe, at hun ikke får stillet en reserve til rådighed?? Jeg så lige et segment fra købeloven i en anden tråd ang. reparation af et PX80:
Dine sanktionsmuligheder fremgår af købelovens § 78,
stk. 4, hvoraf fremgår:
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning
eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig
ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et
passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for
så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen
afhjælpe for sælgerens regning.
For så vidt angår hvad rimelig tid er, uddybes dette i § 79:
Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden
for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens
art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder
om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til
køberens rådighed.
--
Uden reserve stillet til rådighed er min veninde jo rimelig meget på spanden, så, hvad vil I konkludere er rimeligt i denne sag? Min veninde ringer til en anden Telekæden-butik i dag for at få en 2. vurdering og i mens spørger jeg her for hende.
På forhånd tak for hjælpen! :S