|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal sige om deres kundeservice... Jeg har 2 rødlysende pixelfejl på min skærm og da jeg kontaktede Pioneer for at høre om deres "pixel-garanti" var svaret: "Hvis du ikke kan se fejlen fra 5 meters afstand er det ikke en fejl" Desuden blev jeg imformeret om at det var noget der hørte med, når man købte plasma.....WTF?
Ikke at de skulle fikse min skærm....men 5 meter..... Seriøst - Jeg kan jo næsten køre min Peugout 206 igennem skærmen uden at jeg kan se det fra den afstand!!
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Den forklaring synes jeg bestemt ikke er holdbar, hvad med dem der som jeg sidder 3M fra panelet, vil forklaringen så en anden? |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
Nemmerlig - jeg sidder 2.85 m fra skærmen og det var faktisk på den afstand jeg konstaterede fejlen. Jeg har ringet ind 3 gange idag og 2 gange fået oplyst 5 meter og en gang, at Pioneer ikke har et præcist antal pixel der må fejle, men følger "gængse normer"....?? Da jeg bad om en dybere forklaring på dette fik jeg en sludder for en sladder... Jeg har nu fået oplyst en email på deres servicechef, så jeg helt præcist, på skrift, kan få oplyst, hvor man står som forbruger hos Pioneer.
Redigeret af Neurobrain - 22-April-2009 kl. 19:55 |
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Her er lidt ammo til servicechefen.Pioneers egen FAQ: Hvad er den idelle afstand fra se-positionen til mit plasma TV?http://www.pioneer.nl/dk/faq/986/5372/index.html Desuden er der i min manual et afsnit der hedder "Oplysninger om pixelfejl". Der nævnes "normal afstand 2,5 - 3,5 m". De tager dog det forbehold at pixelfejlen skal være synlig ved alm. brug og ikke kun ved prøvebilleder. |
||
Kuro
|
||
![]() |
||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
|
Hvis det var mig, så ville jeg sq ikke tage mig til takke med sådan et tamt svar. Så hellere smøre lidt tykt på, og få en til at fikse det.
Lav lidt research først, som mgmg har gjort, og tænk over dine svar på salgstaler, standardsvar og, som Penn and Teller siger det, BS ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg sidder selv og kigger min manual igennem, men kan umiddelbart ikke finde noget omkring pixelfejl. Ringede ind igen til deres support - Denne gang fik jeg oplyst, at pixelfejl er en følge af plasmateknologien og noget man kunne forvente...(hej LCD fanboys) At jeg kunne forvente, at de lysende pixel ville slukke med tiden (dø) At Pioneer ikke har et defineret accepteret antal døde/lysende pixel, men at pixelfejl skal kunne ses fra 4-5 meters afstand under normale omstændigheder (Live TV) Nu skal jeg dælme skrive en mail ;)
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Jamen i såfald lever mine 3 Pioneer tv ikke om til Pioneer´s forventninger. Ingen af dem har haft pixelfejl. Og alt andet lige, så er det altså en fejl i produktionen (pixelfejl altså). Det kan så tænkes at Pioneer har nogle standarder for hvad DE kan acccepteres af pejl. Men det er jo ikke ensbetydende med, at kunden har den samme opfattelse af "Standardfejl". Jeg vil derfor råde alle til, at lave en skriftlig aftale med forhandleren om, at man kan sende sin nyanskaffelse retur til forhandleren såfremt der konstateres pxelfejl indenfor en given periode - f.eks. én måned. Den aftale har jeg altid indgået ved et køb. Men heldigvis har jeg aldrig haft brug for at returnere et Pio tv |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|
Jeg tænker på nedenstående afsnit.
|
||
Kuro
|
||
![]() |
||
gunnergeil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 138 |
![]() |
|
kan pixel fejl komme med tiden eller er det noget de er født med
|
||
![]() |
||
![]() |
|
De fleste pixelfejl viser sig typisk indefor den 1. måneds tid, men kan dog også komme senere
![]() |
||
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det er noget sludder supporten siger til dig. 1. Det er ikke en følge af plasmateknologien specifikt - men en følge af "pixelteknologien" som benyttes af både LCD og Plasma paneler. Det er således detsamme der gør sig gældende uanset om vi taler plasma panel eller lcd panel. 2. Også forkert - deres manual skriver 2.5-3.5 mtr ved visning af almindelig tv-udsendelse - ikke 4-5 mtr - support kan ikke påberåbe sig en egen mening der fraviger fra den officielle mening der er givet udtryk for skriftlig i manualen. Det eneste korrekte er at der ikke er dokumenteret et bestemt antal accepterede pixel fejl - hvilket faktisk rent juridisk betyder der er en 0 tolerance forudsat at de døde pixels kan ses ved en almindelig tv-udsendelse indenfor 2.5-3.5 mtr. Når ikke der er defineret hvor mange døde pixels der må være synlige fra den opgivne afstand, så betyder det at ingen døde pixels må være synlige fra den opgivne afstand. Hvis der var et accepteret antal, skulle dette antal være opgivet. Hvis det er noget du vil forfølge så vil jeg anbefale du skriver til forbrugerstyrelsen og til Pioneer og meddeler dem at du har skrevet til forbruger styrelsen. Jeg har selv en anden sag med Pioneer omkring signal styrken på den optiske udgang kontra den analoge udgang. Signalstyrken på den analoge er helt normal og svarer til samme niveau som alle andre enheder jeg tilslutter min surround receiver uanset om disse tilsluttes analogt eller optisk - men Pioneers optiske udgangs signal er målbart 15 DB lavere end hhv. deres analoge udgangs signal, hhv. andre enheders analoge eller optiske udgangs signal. 15 DB er meget, det betyder at niveauet er 5 gange så lavt fra den optiske udgang i forhold til den analoge eller til andre enheder der er tilsluttet receiveren. Det betyder også at der skal skrues uforholdsmæssigt meget højere op på forstærkeren for at få samme lydniveau som der er fra andre enheder ved en meget lavere justering. Det betyder at det er praktisk ubrugeligt fordi en så stor niveau forskel mellem Pioneer og alle andre enheder tilsluttet gør at man risikerer at sprænge sine højttalere, hvis man uden at tænke over det skifter fra Pioneer indgangen hvor der er skruet næsten helt op, til en af de andre indgange som har et 5 gange så højt niveau. Dette skrev jeg til Pioneer med anmodning om at det evt. blev rettet i en firmware opdatering - men fik dette uinspirerede svar som jeg finder helt uacceptabelt Hej Tom Vi har nu konstateret at der er en forskel på den optisk digitale udgang. Imidlertid er forskellen ikke så stor at den kan hindre normal brug af hverken TV eller receiver. Brug venligst bare volumenkontrollen på din receiver for at kompensere for niveau forskellen. Der er ikke nogen mulighed for at ændre på det. Med venlig hilsen Kind regards Henrik Skinbjerg Product Manager, Consumer Electronics PIONEER DANMARK A/S ----------------------- Jeg er meget glad for min Pioneer skærm og den billedkvalitet de leverer, men jeg må sige at jeg finder deres eftersalgs / support service meget dårlig. Dette er ikke første gang vi ser deres avvisende holdninger til at acceptere åbenlyse fejl som værende fejl og ikke blot en acceptabel del af teknologien. Hvem husker ikke et par år tilbage med sagen om 407 skærmene der havde skygger og støvet udseende, som de heller aldrig accepterede som en fejl, men kun som en acceptabel feature man skulle leve med. At udgangs niveauet på den optiske udgang er 15 DB lavere end på den analoge fra det samme PCM signal der ikke skal behandles eller konverteres på nogen måde, er ikke en begrænsning i teknologien på nogen måde. Det er en desideret fejl. Enten i deres hardware eller i deres firmware. I svaret til mig medgiver de at der er en niveau forskel (dog uden at indrømme hvor stor den er) - men i sædvanlig overlegen stil vil de ikke acceptere det som værende en fejl der skal/kan rettes og beder mig blot om at skrue op på min forstærker - og demonstrerer dermed tydeligt at de slet ikke har fattet budskabet eller problemstillingen med at der skal skrues så meget mere op. PS: jeg skriver ikke om min oplevelse for at highjacke tråden om pixelfejl - så lad os ikke komme for meget OT ved at begynde at debattere mit problem i denne tråd, men kun læse det som et indspark til service niveauet - og så ellers koncentrere os om pixeldebatten her - tak Redigeret af spawn - 23-April-2009 kl. 18:38 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|
Men det hele endte godt fra min side. Jeg fik et nyt tv i onsdags sidste uge og det var heldigvis fejlfri. Og sikke en service man fik fra sparshops. En fra butikken tog personligt selv ned til mig med tv'et og vi åbnede det sammen og han hjalp med at sætte de 2 skinder på, så vi kunne hænge tv'et op sammen og tjekke om det fungerede som det skulle. Rigtig flinke folk og der var ingen problemer med ombytning eller noget som helst
![]() |
||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |