Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Benton
Guld medlem
Oprettet: 05-April-2006
Status: Offline
Point: 571
|
Emne: Defekte HDMI indgange på PS50C7705 !! Sendt: 03-Juli-2011 kl. 20:27 |
Hejsa.
Jeg skulle til at se TV via min dreambox her til aften, men mit tv vil ikke modtage signalet fra den. Har også en WDTV live sluttet til via HDMI og tv finder heller ikke den. Kan det virkelig passe at alle HDMI indgange er stået af på tv ? Har prøvet at bytte rundt på kabler og prøvet de andre HDMI indgange også.
Er efterhånden godt træt af Samsung produkter. Godt nok laver de nogle "lækre produkter" der kan en masse, men det hele er så smækfyldt med fejl, så man skulle tro de havde lidt for travlt enten i udviklingsfasen eller på fabrikken. ØV det er træls.
Bare et lille surt opstød :-)
Redigeret af Benton - 03-Juli-2011 kl. 20:28
|
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
 |
zczc
Super bruger
Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
|
Sendt: 03-Juli-2011 kl. 23:21 |
Benton skrev:
Hejsa.
Jeg skulle til at se TV via min dreambox her til aften, men mit tv vil ikke modtage signalet fra den. Har også en WDTV live sluttet til via HDMI og tv finder heller ikke den. Kan det virkelig passe at alle HDMI indgange er stået af på tv ? Har prøvet at bytte rundt på kabler og prøvet de andre HDMI indgange også.
Er efterhånden godt træt af Samsung produkter. Godt nok laver de nogle "lækre produkter" der kan en masse, men det hele er så smækfyldt med fejl, så man skulle tro de havde lidt for travlt enten i udviklingsfasen eller på fabrikken. ØV det er træls.
|
Hvis du mener at vide, at Samsungs produkter er smækfyldt med fejl, så er du jo dum, hvis du køber netop disse produkter. Vi er mange, der ikke har problemer med Samsung. En del af de mange har læst brugervejledningerne.
Eller du skriver det måske for at blive populær på recordere.dk?
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
|
Sendt: 03-Juli-2011 kl. 23:43 |
zczc skrev:
Benton skrev:
Hejsa.
|
Hvis du mener at vide, at Samsungs produkter er smækfyldt med fejl, så er du jo dum, hvis du køber netop disse produkter. Vi er mange, der ikke har problemer med Samsung. En del af de mange har læst brugervejledningerne.
Eller du skriver det måske for at blive populær på recordere.dk? |
Det var da en underlig kommentar
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 03-Juli-2011 kl. 23:46 |
Problemet er at der tilsyneladende er forskellige definitioner af HDMI-standarten og derfor kan der opstå konflikter.
De KAN også være brændt af, da man vist nok skal passe på med at skifte HDMI UDEN at slukke helt ned inden.
Jeg vil dog mene det skyldes HDMI-handshake problemer.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 08:50 |
Skyum skrev:
Problemet er at der tilsyneladende er forskellige definitioner af HDMI-standarten og derfor kan der opstå konflikter.
De KAN også være brændt af, da man vist nok skal passe på med at skifte HDMI UDEN at slukke helt ned inden.
Jeg vil dog mene det skyldes HDMI-handshake problemer. |
Er enig man skal passe på når man skifter kabel
husk altid og tage net stikket fra men meget uheldigt, hvis alle er brændt af
det kan ske på alle tv og ikke kun samsung
men ja en underlig kommentar, som trådstarter ikke kan bruge til en meter
|
 |
Benton
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 09:45 |
zczc skrev:
Benton skrev:
Hejsa.
|
Eller du skriver det måske for at blive populær på recordere.dk? |
Nu er jeg selv forhandler at netop Samsung produkter, så det er ikke bare fis i en hornlygte det jeg skriver. 80 % af de reklamationer vi har ,er på Samsung produkter. Det siger sgu da lidt.
Nu er det det første Samsung produkt jeg har og ja, det har et fænomenalt billede og kan nogen smarte ting, men der er MEGET retention og det siger som en lille jetjager ( Ja ja, overdrivelse fremmer forståelsen :-) )
Såååå, Samsung kommer heller ikke inden for min dør mere, med mindre jeg er blevet overbevist om, at kvaliteten er kommet op.
Og den sidste kommentar synes jeg, ligesom Skyum, også er lidt underlig............
|
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.
|
 |
JordanDK
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:46 |
80% er nok også sat i relief af at det måske er det mest solgte produkt i har.
Tror ikke, at Samsung er mere fejlfyldt end fx Panasonic osv. Vil ikke forsvare Samsung som sådan, men man skal heller ikke flå skindet før bjørnen er skudt.
Har du haft pillet alt strøm fra dit tv når du har rodet med hdmi kablerne? Skal siges der meget nemt kan komme en mini gnist hvis dette ikke har været tilfældet, også selvom det har været på standby.
Har du tjekket om du har haft overspænding her i uvejret? Er du sikker på det ikke er dine produkter som er stået af?
Du bliver nød til at lave fejlsøgning. Tjek evt om WD Live og Dreambox virker på et andet tv, tjek med andre hdmi kabler osv osv.
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
 |
Benton
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:51 |
Skyum skrev:
Jeg vil dog mene det skyldes HDMI-handshake problemer. |
Nu har jeg ringet til Samsung support og de mener jeg skal prøve at nulstille tv, og detvil løse problemet siger de.
Det med handshale problemer har jeg læst lidt om, men kan ikke lige finde en løsning på det.
Any ideas ?
|
|
 |
Benton
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 10:55 |
JordanDK skrev:
80% er nok også sat i relief af at det måske er det mest solgte produkt i har.
Tror ikke, at Samsung er mere fejlfyldt end fx Panasonic osv. Vil ikke forsvare Samsung som sådan, men man skal heller ikke flå skindet før bjørnen er skudt.
Har du haft pillet alt strøm fra dit tv når du har rodet med hdmi kablerne? Skal siges der meget nemt kan komme en mini gnist hvis dette ikke har været tilfældet, også selvom det har været på standby.
Har du tjekket om du har haft overspænding her i uvejret? Er du sikker på det ikke er dine produkter som er stået af?
Du bliver nød til at lave fejlsøgning. Tjek evt om WD Live og Dreambox virker på et andet tv, tjek med andre hdmi kabler osv osv.
|
Det har du nok ret i, men det er bare min umiddelbare opfattelse. Fejlen kom pludseligt uden at jeg har pillet ved kabler og lign.
Det er ikke mine produkter der er stået af, for de virker på andet tv jeg har.
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:07 |
Prøv bare at pille stikkontakten ud af væggen. Det hjalp i kortere tid af gangen, på det samsung jeg havde.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |
Benton
Guld medlem
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:17 |
flemming larsen skrev:
Prøv bare at pille stikkontakten ud af væggen. Det hjalp i kortere tid af gangen, på det samsung jeg havde. |
Det har jeg også prøvet af flere omgange uden held.
|
|
 |
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
|
Sendt: 04-Juli-2011 kl. 11:22 |
Benton skrev:
flemming larsen skrev:
Prøv bare at pille stikkontakten ud af væggen. Det hjalp i kortere tid af gangen, på det samsung jeg havde. |
Det har jeg også prøvet af flere omgange uden held. |
Ok. Det var et forsøg værd. Jeg havde også bare problemer med de s.... hdmi, hele tiden. Men jeg måtte så også lave en hard reset ind imellem. Problemet med det, er at alt skal indstilles forfra.
Men held og lykke med det.
|
Mvh Flemming Larsen
|
 |