Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
|
Emne: definition af blu ray ? Sendt: 28-December-2009 kl. 07:20 |
Ja kom lige til af se en baner reklame her, og kunne se TViX M-6600N rakalme hvor der stod blu ray så bliv lidt nygasri og gik ind og kiget. og der stod "Takket være superb H.264 video kompression og MKV format kan du nyde
flydende afspilning af fuld HD videoer. TViX M-6600 understøtter
ydermere afspilning af HD media (bluray) backupfiler samt DVD
backupfiler."
så spørgsmålet er hvad skal der til for man kan kale noget for blu ray for bare af noget kan afspile m2ts filer er vil ikke nok det kan VLC på en computer jo også men det er ikke meget blu ray afspile over det syns jeg personlig har ikke linket da jeg ikke vil hænge siden ud vis det bare er lidt salgs gas der har fåget et tak for meget op af har nemlig ikke kune se noget på TviX hejme side men det er også mrre generalt WD boxen iverfal den gamle kune godt af spile en dvd iso men uden menuer det syns jeg pasonlig hiler ikke er af afspile en DVD det er vil groft sag bare lige som en MKV fil med kaptiler og skift af sub og lyd sport. tråden er ikke lavet for af hakke på nogle afspiller eller folk der forguder dem men bare for af høre hvad folk mener der skal til for man kan sige noget afpiller dvd eller blu ray nogle folk iverfal jeg kender kommer til af sige når de ser noget HD det er blu ray hvilket jo ikke helt passer
edit opdate lige der var en anemlse af den og kune læse af den soporte noget de kaler BD lite syns pasonlig stari det viker som lidt sotord af kale det blu ray som jeg fårsår hvad det gør men er måske også ldit gamle dags med menuer på film ved mange hader det
Redigeret af tobiasl - 28-December-2009 kl. 07:31
|
 |
Vanderlay
Guld medlem
Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 09:43 |
Jeg tror bare det de mener er, at hvis du laver backups af dine blurayskiver på en harddisk, kan den afspille dem.
Hvorvidt det svarer til kvaliteten ved afspilning af blurayskiver afhænger vel så af, hvordan de rippes og om de evt komprimeres
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 09:50 |
lavede mine første blu-ray backup i går og afspiller dem bedre end min pan BD50.
godt nok på en popcorn C-200.
et ord gør forskellen om man kan kalde det for blu-ray. Nemlig komprimering. Ergo hvis man ikke har orginalen eller samme birate og beholder HD lyden, så er det ikke blu-ray længere for mig. Men bare en HD film, det samme med dvd film. ekstra materiale kan man dog godt smide væk
Redigeret af xcardman - 28-December-2009 kl. 09:52
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 09:55 |
xcardman skrev:
lavede mine første blu-ray backup i går og afspiller dem bedre end min pan BD50.
godt nok på en popcorn C-200.
et ord gør forskellen om man kan kalde det for blu-ray. Nemlig komprimering. Ergo hvis man ikke har orginalen eller samme birate og beholder HD lyden, så er det ikke blu-ray længere for mig. Men bare en HD film, det samme med dvd film. ekstra materiale kan man dog godt smide væk
|
hehe ekstra materiale syns ellers der er komet så meget fedt ekstra materiale på blu ray fram for dvd fordi de fleste film slet ikke udnøter plasen smider de en mase godt ekstra materiale med istet
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 09:58 |
Hvordan og med hvad lavede du den backup?
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:04 |
xcardman skrev:
Ergo hvis man ikke har orginalen eller samme birate og beholder HD lyden, så er det ikke blu-ray længere for mig.
|
Jeg mener ikke det er korrekt og opfylder kravene til hvorvidt en BD film er en BD film.
Hvis kun h.264 encoding og lyd bibeholdes og gemmes i en stream, og ingen menu funktioner længere så er det vel bare en film i HD?
Trådstarter mener jo nok om en Tvix kan klare BluRay skiver med menu funktioner eller den bare afspiller hovedfilmen som ligger på en BluRay skive ligesom som WDTV gør?
og det er btw, vel også essensen bag en BluRay skive.. at der er menu, ekstra funktioner og kommentarer og effekter..og så lige kvalitet, opløsningen og de gode lydspor...
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:08 |
justrace skrev:
Hvordan og med hvad lavede du den backup? |
tilader mig af savre vis du vil have en backupaf en blu ray kan du gøre det med any dvd HD evt efterfuldt af BD rebulter til af fjerne de uønsket lydsport
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:10 |
pendec skrev:
xcardman skrev:
Ergo hvis man ikke har orginalen eller samme birate og beholder HD lyden, så er det ikke blu-ray længere for mig.
|
og det er btw, vel også essensen bag en BluRay skive.. at der er menu, ekstra funktioner og kommentarer og effekter..og så lige kvalitet, opløsningen og de gode lydspor...
|
nemlig der er vi enige jeg ser også blu ray som en helhed du kan jo lave en .ts fil ud fra en blu ray med HD lyd men det er vil ikke blu ray så selv om kvaliten ikke bliver forranet
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:12 |
Altså helt ærligt, læg nu lige mærke til det der lille bitte ord "Film".
En BlueRay-film er defineret ved opløsningen og har da intet med menuer at gøre. Det er selve oplevelsen ved de ekstra skarpe billeder, og ikke andet.
Hvad har menuerne med den sag at gøre? Intet!
Noget andet, hvad er det der er så vigtigt ved de menuer?
Er det at man kan skifte til Kroatiske undertekster? Ja ok, det kan jeg godt se er ret væsentligt. :)
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:16 |
justrace skrev:
En BlueRay-film er defineret ved opløsningen og har da intet med menuer at gøre. Det er selve oplevelsen ved de ekstra skarpe billeder, og ikke andet.
|
Vrøvl. En blu-ray er det fysiske medie. Det kan indeholde billede og lyd i mange forskellige formater. Hvis man laver en back-up af en blu-ray, menuer eller ej, så er det ikke længere blu-ray. Så er det en HD film der stammer fra en blu-ray. Derfor er det per definition forkert at reklamere med at en media afspiller kan afspille blu-ray. Hvis filmen ikke længere ligger på en blu-ray skive, så er det ikke længere en blu-ray film.
EDIT: Bare for at undgå misforståelser, derfor kan den sagtens have præcist samme kvalitet, men at markedsføre produktet som værende i stand til at afspille blu-ray, det vil være forkert.
Redigeret af AV Precision - 28-December-2009 kl. 10:19
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:19 |
AV Precision skrev:
justrace skrev:
|
Vrøvl. En blu-ray er det fysiske medie. Det kan indeholde billede og lyd i mange forskellige formater. Hvis man laver en back-up af en blu-ray, menuer eller ej, så er det ikke længere blu-ray. Så er det en HD film der stammer fra en blu-ray. Derfor er det per definition forkert at reklamere med at en media afspiller kan afspille blu-ray. Hvis filmen ikke længere ligger på en blu-ray skive, så er det ikke længere en blu-ray film. |
sådan lige manden vi manglet  hvad vile du kale det når man liger en blu ray ind som iso modsat af ripe den til .ts uden mener og exstre martiale for jeg pasonlig liger jeg alle mine film ind digitalt da jeg kan have mine film paket ned og sliper for disk roet for der er eneste forskel jo af man ikke ahr den fysisk på en disk modsat ripning uden menuer der mester du jo dele af oplevelsen
Redigeret af tobiasl - 28-December-2009 kl. 10:23
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 10:38 |
tobiasl skrev:
sådan lige manden vi manglet hvad vile du kale det når man liger en blu ray ind som iso modsat af ripe den til .ts uden mener og exstre martiale for jeg pasonlig liger jeg alle mine film ind digitalt da jeg kan have mine film paket ned og sliper for disk roet for der er eneste forskel jo af man ikke ahr den fysisk på en disk modsat ripning uden menuer der mester du jo dele af oplevelsen
|
Jeg vil kalde det en HD film i 1080P. At kalde det "blu-ray" siger jo alligevel ikke ret meget om hvilken kvalitet det drejer sig om - blu-ray kan være 480i, 4:3 med mono-lyd. Så hellere kalde det noget der siger noget om selve kvaliteten i filen, end noget om hvilket medie det stammer fra.
Redigeret af AV Precision - 28-December-2009 kl. 10:39
|
 |