Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 22:00 |
Ja, det er helt rigtigt. Både EP-35 og XE1 kan det, så der vil du kunne gøre brug af de nye lydformater. Undtagen DTS HD, som den sender ud som et core spor, og er altså ikke et fuldt spor, men bedre en alm. DTS!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 29-December-2007 kl. 22:08 |
Glennda skrev:
derfor har jeg brug for en hd dvd afspiller der kan decode de nye formater og sende dem ud igennem 5.1/ 7.1 udgangen bag på afspilleren. |
Ja, bemærk dog at det "kun" er en 5.1 udgang.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 12:35 |
De erfaringer jeg har gjort mig er at der er meget forskel på dynamiken på rigtig DTS HD Master og Dolby True HD via Onkyo´s nye HDDVD afspiller i forhold til et alm. PCM / Multichannel.  GODT NYTÅR
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
nitrotg
Guld medlem
Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 13:17 |
giver CSN helt ret..
Da vi var nede hos ham smed han en sang fra en konvert på i både dts og truehd og selvom det kun var en koncert var der temmelig forskel.. kan kun forstille mig hvor meget det vil gøre ved en film der virkelig er lavet til det...
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 13:48 |
CSN Teknik skrev:
De erfaringer jeg har gjort mig er at der er meget forskel på dynamiken på rigtig DTS HD Master og Dolby True HD via Onkyo´s nye HDDVD afspiller i forhold til et alm. PCM / Multichannel.
GODT NYTÅR
|
Hvordan fik du DTS HD MA ud af Onkyo HD-DVD afspilleren? Understøtter den ikke kun core ligesom Toshiba HD-XE1?
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 13:52 |
CSN Teknik skrev:
De erfaringer jeg har gjort mig er at der er meget forskel på dynamiken på rigtig DTS HD Master og Dolby True HD via Onkyo´s nye HDDVD afspiller i forhold til et alm. PCM / Multichannel.
GODT NYTÅR
| Når du skriver alm pcm kan det jo også være hd, eller sagt på anden måde at det er det. Det mest optimale må være LPCM fra blu ray der har plads til det. DD true hd og DTS HD MA er jo stadig komprimeret. Vi taler jo om at vi gerne vil have fuld CD kvalitet i alle 7+1 kanaler. Det kan LPCM klare. Så dette er jo også et "HD" format kan man sige, bare ukomprimeret.
|
SVP03
|
 |
zirio
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
|
Sendt: 31-December-2007 kl. 16:36 |
hedberg skrev:
CSN Teknik skrev:
GODT NYTÅR
|
Hvordan fik du DTS HD MA ud af Onkyo HD-DVD afspilleren? Understøtter den ikke kun core ligesom Toshiba HD-XE1?
|
1. Det fede ved Onkyo's HD-afspiller er den kan sende alle lydformaterne ud som Bitstream!...
2. Det kan Toshiba's XE1 også med de nye firmware's!...
3. Men hvis man ikke har en afspiller der understøtter HDMI 1.3 så er det rigtigt, så bliver det et Fullrate DTS spor de sender ud!.
mvh Zirio
PS. Tillykke med den lille nye Christian!
|
 |