|
Del antennestik? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal også bruge et hun-stik til den stump kabel der sidde i væg udtaget og gå ned til splitteren. Mest fordi det der sidder på nu er lige til at smide ud.
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Så man tilslutter et hunstik i toppen, og tilslutter hanstik i bunden og videre ud til antennekablerne der skal i fjernsynene? Ja undskyld, jeg ved absolut intet om det her ![]() |
||
![]() |
||
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
|
Nej altså. Du laver en stump ledning med hun-stik (til stikket i væggen) og en f-connector (til toppen af splitteren http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494 ) og fra de to udtag på splitteren har du så to kabler med f-connector skruet på fordeleren og han stik i den anden ende til at sætte i TV'ene.
Du kan se en meget hurtig skitse her: http://i.imgur.com/7sI39.png |
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
|
Tak for at skære det ud i pap til mig. Billede hjalp en del. ![]() Jeg ved ikke om det ændre noget. Men der hvor antennekablet sidder i nu, er en samling jeg selv har lavet. Det er bare stikket fra routeren som sidder i omformeren, som jeg så har sat antennekablet i. Så jeg tænke om jeg måske kan pille omformeren ned, og sætte kablet fra routeren direkte i splittet, og så trække antennekabler der fra? Er der forresten forskel på F-connectorere, eller findes der kun en slags? |
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Der findes mere eller mindre avancerede udgaver. De simple, som dem på filthats billede, kan man købe i alle byggemarkeder, Harald N., og radiohandlere, og fungerer fint til almindelige indendørs formål. De har et bredt gevind i kabelenden, som skrues ud over yderisoleringen på kablet efter man har foldet skærmen bagover. Det vigtigste med denne type er, at man skal huske at købe dem, der passer til den kabeldiameter, man bruger. Redigeret af huntiedk - 14-September-2012 kl. 15:02 |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
Elmand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2012 Sted: 2730 Herlev Status: Offline Point: 100 |
|
Det billede med antennestikkontakten og det tilsluttede kabel .- Det tilslutningsstik duer IKKE.
Det er ikke hftæt - desuden er det monteret forkert. Det skal altså laves ordentligt.
Det er ikke mere antenneanlæg -men dataanlæg og du ville aldrig bruge sådan dårlig
montering til din computer.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev
|
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
@Elmand: Det er dialogen vist også kommet videre fra
![]() |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
|
Er der en fordeler på det eksisterende kabel til din router? Når nu det er kabel internet du har burde du egentlig ringe til Yousee og få dem til at komme og skifte din antennedåse til en med data udtag. Ellers kan du også bruge en 3 fordeler istedet: http://www.av-connection.dk/?ML=494 og så bare smide modemet på den. |
||
![]() |
||
|
Der er ingen fordeler. Der er en trådløs router, så der sidder ikke noget i væggen. Jeg ved ikke om de kan installerer det i væggen, uden at jeg skal betale en formue. |
||
![]() |
||
|
Det hvide kabel med f-connector der går ind i dit kabel-modem, hvor er det tilsluttet?
|
||
![]() |
||
|
Det går fra den trådløse router og op til det den dåse jeg har sat op. Den som der er langt billede op af. |
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Hvor er din kærestes TV tilsluttet?
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |