Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PIratossen
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 85
|
Emne: Ødelagt fjernbetjening til PX80? Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:16 |
Hej alle...
Ja så døde min 2 år gamle fjernbetjening til min Panasonic PX80. Det er vel de gange den har været tabt, der har taget livet af den.
Nå men så skal jeg have en ny af en slags. Nogen der har en ide om, hvor de kan købes, og hvad de koster?
Overvejer egentlig bare at købe en Harmony One, da den så ville kunne erstatte alle dem, man har til at ligge der hjemme på bordet.
Men ville være rart lige at høre, hvad folk har at sige :)
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:34 |
Du vil blive glad for en Harmony One"tro mig"
Men en Original fjernbetjening kan du købe her
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:49 |
Og hvis jeg så siger: "Du vil blive træt af en Harmony One - tro mig"?
M.v.h.
|
 |
PIratossen
Bruger
Oprettet: 21-Februar-2008
Point: 85
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:56 |
Har læst rundt omkring på forummet, og tør godt prøve en Harmony One. Og med prisen på den originale du linker til, er der ingen tvivl. Så nu har jeg bestilt en Harmony One.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 14:59 |
En original kan skaffes til 500,-
En Harmony fungerer skam, men for at få den til at fungere helt optimalt, kræver det timers møjsommelig opsætning/tilpasning. Dertil kommer at display'et fungerer alt for langsomt - efter min smag, ligesom det er en håbløs omgang plastik...
M.v.h.
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:03 |
Henrik B. skrev:
Og hvis jeg så siger: "Du vil blive træt af en Harmony One - tro mig"?
M.v.h. |
Hvis det var til mig,så er jeg ikke bleve træt af min,og det bliver jeg nok heller ikke,har haft den et halv år,den virker som den skal,styre fint mit setup,faktisk en af de bedste investeringer jeg har lavet.
|
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:11 |
Havde min i to mdr., så blev den solgt igen. Fik den aldrig til at køre ordenligt - livet er for kort til at bruge al den tid på opsætning. Derudover lavde den lort i funktionaliteten mellem mit TV og min HDD-optager...
M.v.h.
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:29 |
Henrik B. skrev:
Havde min i to mdr., så blev den solgt igen. Fik den aldrig til at køre ordenligt - livet er for kort til at bruge al den tid på opsætning. Derudover lavde den lort i funktionaliteten mellem mit TV og min HDD-optager...
M.v.h. |
Selvfølgelig skal tingene virke ordentligt,ellers er der ikke meget ved det,har selv HDD-optager i mit system,køre uden problemer.Jamen du har ret i der skal bruges en del tid på opsætning,jeg vil ikke gøre mig klog på opsætning,da jeg har fået den sat op af Otto.
|
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:33 |
Hvad tager Otto for at sætte sådan en fætter op? Og kører han rundt i hele landet?
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
|
Sendt: 08-Februar-2010 kl. 16:33 |
Strange skrev:
Hvad tager Otto for at sætte sådan en fætter op? Og kører han rundt i hele landet? |
Efter hvad jeg kan huske,kom jeg af med små 4000,for en Harmony One+opsætning,mener da han køre rundt i hele landet.
|
|
 |
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 08:26 |
OK. tak for svar... Det får jeg til små 3000 kr.
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 10:22 |
må også indrømme har en Harmony one og en 1100, jeg synes one´en er en FANTASTISK fjernbetjening, eneste man skal huske er at den altså ikke holder 1år+ på batteri som alt andet, den skal hen i lader stationen engang imellem, men ikke hver uge.
for mig var det auto installering uden manuel tinkering med den harmony, det var med B555 + WDTV live. (skulle lige smide pre channel ind, men det var det eneste)
1100´eren var NÆSTEN onetouch, og det var altså også med en DEL mere udstyr, M86, Marentz 5003, Z3000 sanyo, ps3, xbox360, mediacenter og sådan eneste jeg skulle lege lidt med, var den ikke ville tænde for z3000 men fint slukke den, resten fungere bare.
så synes harmony´s auto opsætning er god, og synes også at den manuelle tilpasning er forholdsvis pædagogisk.
Men skal alt være 100% optimalt, ja så kan du da bruge en time på at sidde og prøve af og tilpasse, men det kommer vel an på tolerance niveauet.
Fordelen er også, at der nogle gange er muligheder for knapper som ikke sidder på den orginale remote,. f.eks. sleep og HDMI skift er på en undermenu på samsungen, men der er knapper der går direkte ind på disse ting, rart at smide dem ud på selve remoten.
|
|
 |